سه کلمه شاهکار برای به زبان آوردن از سوی مدیرعامل! من اشتباه کرده ام

سه کلمه شاهکار برای به زبان آوردن از سوی مدیرعامل! من اشتباه کرده ام
سه کلمه است که اگر مدیرعاملی بتواند به زبان بیاورد شاهکار کرده است که عبارت است از: "من اشتباه کرده ام"
سه کلمه است که اگر مدیرعاملی بتواند به زبان بیاورد شاهکار کرده است که عبارت است از: "من اشتباه کرده ام"
بعضی از مدیران به بهانه اینکه کشمکش در سازمان نباشد، اجازه بیان نظرات مختلف را نمی دهند. سفارش نویسنده این است که اختلاف نظر را تحمل کنید. زیر دستان مستقیم خود را تشویق کنید به شور و شوق. اختلاف های فکری خود را بیان کنند. جلسه های پر سر و صدا معمولا نشانه ی پیشرفت است. جلسات بی روح غالبا نشانه لاینحل ماندن مسائل مهم است. در برابر جلسه های شخصی موضع بگیرید اما نه آن اندازه که مبادله فکر و اندیشه را ناممکن سازد.
مدیرعامل می خواهد رویین تن باشد: مدیران عامل انسان هایی هستند به نسبت قدرتمند. شکنندگی در برابر همتایان و زیردستان صفت دلچسبی نیست. آنها به خطا گمان می کنند اگر کارکنان بتوانند آزادانه با افکار و نظرهای مدیران مخالفت کنند، ابهت و اعتبارشان در چشم کارکنان زایل می شود، لذا نویسنده این طور توصیه می کند:
کارکنان خود را فعالانه تشویق کنید تا نظر های شما را به چالش بکشند. از حیث شهرت و منیت خود به آنها اعتماد کنید. عالی ترین سطح اعتماد همین است. آنها اعتماد شما را محترمانه و صادقانه باز پس خواهند داد. همراه با شوق به آسیب پذیری در میان همتایان، مدیران عاملی که به حاصل کار بیش از مقام، به مسوولیت خواهی بیش از کسب محبوبیت، به شفافیت بیش از همنوایی و به اعتماد کردن بیش از رویین تنی توجه دارند، بازهم احتمال دارد در کار خود ناکام شوند. اما علت ناکامی آنها فشارهای خارج از اندازه رقابت و بازار خواهد بود.
سه کلمه است که اگر مدیرعاملی بتواند به زبان بیاورد شاهکار کرده است که عبارت است از:"من اشتباه کرده ام"
راه نجات این است که مشتاقانه در خود تامل کنیم و وسوسه ها را فاش کرده و با بی پروایی با آن ها برخورد کنیم.

منبع خبر: دانشنامه فارسی اقتصاد
  ۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد