مروارید خلیج فارس را بیشتر بشناسیم! قیمت مروارید اصل | زر

مروارید خلیج فارس را بیشتر بشناسیم! قیمت مروارید اصل | زر
در این مقاله به شناخت و بررسی مرواریدهای طبیعی حوزه خلیج فارس می پردازیم و میگوییم بهترین مروارید خلیج‌ فارس برای خرید مروارید کدام است به همراه قیمت مروارید اصل خلیج‌ فارس

آیا خلیج‌ فارس مروارید دارد؟ جواب کاملا مثبت است. مروارید خلیج‌ فارس به‌عنوان متریالی بسیار خیال‌انگیز و کاربردی در دنیای جواهرسازی، توسط علاقه‌مندان این حوزه مورد پیگیری و مطالعه قرار می‌گیرد. بسیاری از منتقدین عقیده دارند که مروارید خلیج‌ فارس، بهترین نمونه‌های مروارید اصل و طبیعی در سراسر جهان هستند. پیشینه‌ی تاریخی خلیج‌ فارس و تعامل انسان با این اکوسیستم برای رسیدن به مواد اولیه‌ی ارزشمند، به‌راحتی از طریق کتب تاریخی قابل‌پیگیری است.

مروارید خلیج‌ فارس

در مقاله های قبلی، به شناخت و معرفی مروارید طبیعی، مروارید پرورشی و همچنین تشخیص مروارید طبیعی و پرورشی از یکدیگر پرداختیم ، در این مقاله به معرفی مروارید خلیج فارس می پردازیم.

به گزارش مرجع تخصصی طلا و جواهر ایران، مراکز صید مروارید در گذشته فقط به ساحل های دریاهای آب گرم محدود می شد یکی از مهم ترین این مراکز، خلیج فارس می باشد. حوزه خلیج فارس، به خاطر داشتن مرواریدهای طبیعی بسیار مشهور می باشد به طوری که گفته میشود، خلیج فارس بهشت مروارید است.

مروارید خلیج‌ فارس با شهرت جهانی

کیفیت مروارید در ایران و خلیج‌ فارس تا حد زیادی تاثیر پذیرفته از طبیعت خاص آن است. شما در کمتر مواردی می‌توانید آب‌ها و چشمه‌های شور و شیرین را در مجاور یکدیگر مشاهده کنید. طبیعت دریا تاثیر زیادی در شکل‌گیری و آهنگ فعالیت موجودات دارد. مروارید خلیج‌ فارس نیز در پوسته‌ی درونی نرم‌تنان شکل می‌گیرد و درصورتی‌که ما انسان‌ها به سو استفاده از اکوسیستم دریا بپردازیم یا آن را آلوده کنیم، این روند با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

گردنبند مروارید و طلا

این اتفاق برای اکوسیستم این خلیج کمابیش رخ داده است و مازاد بر این، بهره‌برداری بیش از اندازه از نرم‌تنان برای صید مروارید خلیج‌ فارس، تعداد این جانوران نرم‌تن را به میزان چشم‌گیری کاهش داده است. امروزه مرواریدها اغلب با دست‌کاری مستقیم انسان و به‌صورت پرورشی یا مصنوعی ایجاد می‌شوند که به لحاظ ظاهر، اغلب شباهت چشمگیری با نمونه‌های اصلی دارند.

خلیج فارس بهشت مروارید

مراکز صید مروارید در گذشته فقط به ساحل‌های دریاهای آب گرم محدود می‌شد یکی از مهم‌ترین این مراکز، خلیج فارس می‌باشد. حوزه خلیج فارس، به خاطر داشتن مرواریدهای طبیعی بسیار مشهور می‌باشد به‌طوری‌که گفته می‌شود، خلیج فارس بهشت مروارید است. مروارید خلیج فارس، از لحاظ کیفیت، درخشندگی و اندازه و فراوانی خود دارای شهرت بسیاری هستند.

مروارید خلیج‌ فارس با شهرت جهانی

غواصان مروارید اغلب قادر به شیرجه رفتن در آب‌های کم‌عمق و گرم خلیج فارسی و همچنین چشمه آب شیرین آن بودند. این ترکیب منحصربه‌فرد از آب شیرین و آب شور، یکی از اسرار درخشندگی مروارید خلیج فارس است.

بهترین و بارورترین منطقه برای صید مروارید در خلیج فارس حوضه‌ای است که حدود ۲۴۰ تا ۳۲۰ کیلومتر از سواحل کشورهای عربی فاصله داشت.

بیش از دو هزار سال است که مروارید در خلیج فارس صید می‌شود. از این رو زمین‌شناسان این مکان را بستر مروارید نامیده‌اند، این بستر از سمت کشور کویت و بحرین به سمت جزیره کیش و هرمز کشیده شده است.

خلیج فارس بستر مروارید طبیعی

پلینی طبیعی‌دان شهیر عهد باستان در کتاب  تاریخ طبیعی خود می‌نویسد: در خلیج فارس زیباترین مرواریدهای جهان صید می‌شود. او در این رابطه از بندری به نام القطیف در سواحل غربی خلیج فارس مقابل بحرین نام می‌برد که بزرگ‌ترین مرکز عرضه و خرید و فروش مروارید بوده است.

مروارید خلیج فارس - قطیف

قَطیف، شهری است در استان شرقی عربستان سعودی. «شهر قَطیف» یکی از شهرهای تاریخی کرانه‌ای عربستان سعودی و واحه‌ای است در کرانه باختری خلیج فارس واقع شده است.

بستر صدف‌های مروارید در تمام پهنه خلیج گسترده است ولی به نظر می‌رسد که مرکز تجمع نرم‌تنان در حوالی جزیره بحرین باشد. گونه‌های نرم‌تن در این ناحیه به‌وفور یافت می‌شود. این نرم‌تنان اغلب به تخته‌سنگ‌ها یا توده‌های مرجانی می‌چسبند.

قیمت مروارید اصل خلیج‌ فارس چقدر است؟

لازم است بدانید که در حال حاضر هیچ استخراجی به‌صورت مداوم و به‌صورت صنعتی از خلیج‌ فارس صورت نمی‌گیرد و این موضوع با محدودیت‌هایی مواجه شده است اما همچنان می‌توان نمونه‌هایی از صید تفریحی مروارید خلیج‌ فارس یا به‌صورت سنتی را مشاهده کرد.

شما می‌توانید نگین‌های مروارید خلیج‌ فارس اصل و طبیعی را بسته به کیفیت و ویژگی‌های ظاهری، با یک میلیون تومان نیز تهیه کنید. قیراط و فرم ظاهری مروارید می‌تواند در زمینه‌ی قیمت‌گذاری بسیار تعیین‌کننده باشد. بااین‌حال قیمت نمونه‌های پرورشی اغلب بسیار ارزان‌تر است.

قیمت مروارید اصل خلیج‌ فارس

قیمت مروارید اصل خلیج‌ فارس بر اساس چند پارامتر من‌جمله رنگ‌بندی و قیراط صورت می‌گیرد و تشخیص نمونه‌های اصل از تقلبی باتوجه‌به پیشرفت آزمایشگاهی و توان شبیه‌سازی بالا، تنها توسط افراد کارآزموده و به‌وسیله‌ی ابزارهای تخصصی امکان‌پذیر خواهد بود. در یک نگاه کلی، مروارید خلیج‌ فارس پرورشی را می‌توان صرفاً بر اساس ظاهر و فرم یکدست و بدون دندانه تشخیص داد.

قیمت مروارید خلیج‌ فارس در نمونه‌های پرورشی همچنان آن را تبدیل به گوهری با ارزش خریدوفروش قابل‌توجه کرده است. تولید نمونه‌های پرورشی مروارید خلیج‌ فارس نیز تحت کنترل و شرایط بخصوص صورت می‌گیرد و به لحاظ ساختار، تفاوت چندانی با نمونه‌های اصل ندارند.

مروارید اصل خلیج‌ فارس

به افرادی که در مورد پرورش مروارید اقدام می‌کنند اصطلاحا کشاورزان مروارید گفته می‌شود که چالش‌های آن‌ها شامل ایجاد یک اتمسفر و محیط کشت کنترل‌شده و مناسب است تا نرم‌تن بتواند در این بستر به ساخت مروارید ادامه دهد. از مزیت‌های این روش می‌توان به تسریع روند تولید مروارید اشاره کرد.

قیمت مروارید اصل خلیج‌ فارس در نمونه‌های کلکسیونی و خاص می‌تواند در بازار آزاد یا به‌صورت خرید مستقیم از غواصان، طیف قیمتی غیرقابل‌پیش‌بینی را پیش روی شما قرار دهد. بااین‌حال چنانچه به دنبال نمونه‌های خاص و کمیاب هستید، در این مورد لازم است تا باواسطه‌های کارآمد و باتجربه نیز ارتباط برقرار کنید.

کاربرد فرم‌های هندسی خاص و تک مروارید خلیج‌ فارس در طراحی جواهر

مروارید خلیج‌ فارس لزوما به شکل دایره‌ای و گردی که در ترندهای جواهرات مشاهده می‌کنید وجود ندارند. برخی از نمونه‌ها از فرم‌هایی بسیار نامعمول و تک تبعیت می‌کنند که هیچ آهنگ هندسی منظمی را نشان نمی‌دهند. هرچند قیمت مروارید اصل خلیج‌ فارس در نمونه‌های گرد یا با رنگ‌بندی خاص، می‌تواند بیشتر باشد.

مروارید خلیج‌ فارس

 این نگین‌های مروارید خلیج‌ فارس خاص می‌توانند چالشی بسیار خاص را پیش روی جواهرسازان زیرک و خلاق قرار دهند. فرم هندسی نامنظم سبب ایجاد ارتعاشات و تناژهای رنگی ویژه‌ای می‌شود که هر نگین مروارید نامنظمی را تبدیل به شخصیت و گوهری منحصربه‌فرد خواهد کرد.

خرید مروارید خلیج‌ فارس و تشخیص نمونه‌های اصل از تقلبی یا پرورشی

نمونه‌های اصل مروارید خلیج‌ فارس را می‌توانید با فرم‌های هندسی خاص یا جزئیات ریزی نشان‌دهنده‌ی شکل‌گیری طبیعی آن‌هاست تشخیص دهید. بااین‌حال چنانچه به انرژی نگین‌های جواهر حساسیت داشته باشید، متوجه خواهید شد که انرژی مرواریدهای طبیعی قوی‌تر و متراکم‌تر است و به نظر می‌رسد که احساسات بسیار متراکم و متنوع‌تری را می‌توان در ارتعاشات آن‌ها مشاهده کرد. چراکه در اکوسیستم آزادتر و پویاتری شکل‌گرفته‌اند و دست‌کاری یا استفاده‌ی مداوم و مستقیم از آن‌ها صورت نگرفته است.

صید مروارید در خلیج‌ فارس طی چه فرایندی صورت می‌گیرد؟

صید مروارید در نقاط مختلفی از خلیج‌ فارس صورت می‌گیرد و نمونه‌های بومی و سنتی همچنان به روال خود در مورد غواصی و جمع‌آوری این نمونه‌ها اقدام می‌کنند. ارزش نرم‌تنان سازنده‌ی مروارید تااندازه‌ای است که گاهی نمونه‌هایی از گونه‌های مناسب توسط غواصان مروارید مهاجر به سرقت رفته‌اند.

ازجمله فعال‌ترین نقاط خلیج‌ فارس جهت صید مروارید، بندر گنگ است که به سبب داشتن آب‌های کم‌عمق و جریان معتدل، از ایدئال‌ترین منابع استخراج مروارید محسوب می‌شود. به‌جز این بندر، ما شاهد بندر لنگه هستیم که به کمک لنج‌های مخصوص صید مروارید، چرخه‌ی اقتصادی این گوهر قیمتی را ایجاد کرده‌اند. بهترین مروارید خلیج‌ فارس از نواحی نزدیک به بحرین استخراج می‌شود.

استخراج مروارید از خلیج‌ فارسهم‌اکنون لزوما مهم‌ترین ویژگی اقتصادی خلیج‌ فارس نیست و دست‌اندازی‌های رقابتی برای استفاده و بعضاً سو استفاده از منابع این منطقه بسیار پرحاشیه و تاریخ‌ساز است. ارزش تنها در منابع یک منطقه نیست بلکه رفتارهای ما تعیین می‌کند که سرنوشت این اکوسیستم بی‌نظیر به کدام سمت‌وسو برود.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۴:۱۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد