کام کست، بزرگ‌ترين اپراتور تلويزيون کابلي آمريکا

کام کست، بزرگ‌ترين اپراتور تلويزيون کابلي آمريکا
«رالف جول رابرتس» در 13 مارس 1920 متولد شد و در سن 43 سالگي با جواب مثبتي که به پيشنهاد خريد اولين سيستم کابلي «پيت ماسر» در مي‌سي‌سي‌پي داد، به همراه دانيل آرون و جوليان برودسکاي، شرکت سيستم‌هاي کابلي آمريکا (American Cable Systems) را راه‌اندازي كرد.
«رالف جول رابرتس» در 13 مارس 1920 متولد شد و در سن 43 سالگي با جواب مثبتي که به پيشنهاد خريد اولين سيستم کابلي «پيت ماسر» در مي‌سي‌سي‌پي داد، به همراه دانيل آرون و جوليان برودسکاي، شرکت سيستم‌هاي کابلي آمريکا (American Cable Systems) را راه‌اندازي كرد. اين شرکت در سال 1969 در پنسيلوانيا به ثبت رسيد و نام آن را «کام کست» (ComCast) که مخفف Communication & Broadcast بود گذاشتند.
شعبه انگلستان در سال 1998 به شرکت NTL فروخته شد. پس از فروش قسمتي از شرکت بهSBC Communications و خريد تلويزيون کابلي فيلادلفيا در سال 1999، کام‌کست از ادغام 60 ميليارد دلاري با «مديا وان» خبر داد که اين امر سه سال بعد محقق شد.
کام کست پس از چند سال مالک بزرگ چندين شبکه تلويزيون کابلي ورزشي، سرگرمي، اجتماعي و شبکه‌هاي مد در شيکاگو، ميشيگان، فيلادلفيا، واشنگتن، سان فرانسيسکو و ... بود.
در سال 2002 کام کست مبلغ 25 ميليون دلار به دانشگاه مريلند پرداخت کرد تا نام زمين بسکتبال جديدي را که در محوطه کالج پارک ساخته شده بود «مرکز ورزشي کام کست» بگذارد.
در آگوست سال 2004 شبکه جديدي به نامCET را آغاز کرد که فقط مختص مشترکين کلرادو بوده و بر زندگي در اين شهر متمرکز بود. اين شبکه همچنين بعضي از مسابقات NBA و NHL را پخش مي‌کرد. دو سال بعد، CET به کانال اصلي سيستم هشدار اضطراري کلرادو در منطقه «مترو دنور» تبديل شد.
در 3 ژانويه 2005 کام کست از جابه‌جايي تجهيزات خود به آسمان خراش جديد شهر فيلادلفيا خبر داد. اين ساختمان 297 متري، بلندترين برج پنسيلوانيا محسوب مي‌شد. در دسامبر همان سال بخش جديدي به نام CIM (رسانه تعاملي کام کست) براي پخش برنامه‌هاي زنده افتتاح شد.
کام کست در سال 2006 با همکاري شرکت تلويزيون کابلي «تايم وارنر» و تيم بيسبال «نيويورک متز» شبکه ورزشي جديدي به نام «نيويورک اسپورتس نت» را افتتاح کرد.
در ماه مه سال 2007، کام کست از آغاز به كار يک سرويس جديد به نام «اسمارت زون» خبر داد که در سپتامبر 2008 افتتاح شد. مشتريان از طريق يکي از مجريان کام کست که سخنراني او در روزنامه «ديلي هرالد» شيکاگو چاپ شده بود با اين شبکه آشنا شدند و از طريق آن مي‌توانستند عمليات دريافت و ارسال نامه‌هاي الکترونيک خود، گوش دادن به صندوق صوتي و ارسال پيام‌هاي متني، صوتي و تصويري را همزمان انجام دهند. اين سرويس همچنين قابليت کنترل ويروس‌ها، حذف پيغام‌هاي زائد و حفظ امنيت شبکه را نيز داشت.
در روز 30 اکتبر سال 2008 کام کست قراردادي براي گسترش و توزيع خدمات با ABC Radio منعقد کرد که محتواي شبکه‌هاي تلويزيوني خود را در راديو نيز پخش کند. کام کست پس از عدم دريافت بازخورد مناسب در طول تابستان، از شبکه جديد تکنيک‌هاي مديريتي خود در اواخر آن سال خبر داد.
کام‌کست در 3 دسامبر سال 2009 از خريد 51 درصدي سهام NBC Universal خبر داد که بدين ترتيب به يکي از بزرگ‌ترين رسانه‌هاي جهان ايجاد شد. 49 درصد ديگر سهام NBC به شرکت جنرال‌الکتريک تعلق دارد.
کام کست اکنون بزرگ‌ترين اپراتور تلويزيون کابلي و سرويس اينترنت خانگي در آمريکا محسوب مي‌شود. اين شرکت همچنين شبکه‌هاي متنوع منحصربه‌فردي دارد که به پخش اخبار، مسابقات ورزشي، برنامه‌هاي سرگرمي و معرفي اماکن مهم شهرهاي فيلادلفيا و واشنگتن مي‌پردازد. اين کانال‌ها در ايالت‌هاي ديگر از جمله نيويورک، پيتسبورگ و ريچموند نيز پخش مي‌شود.
اين شرکت اکنون بيش از 24 ميليون مشترک تلويزيون کابلي، 17 ميليون مشترک تلويزيون کابلي ديجيتال، 16 ميليون کاربر اينترنت و 6 ميليون مشترک شبکه صوتي در بيش از 39 ايالت آمريکا دارد. بيش از 100 هزار کارمند براي اين شرکت کار مي‌کنند و دفتر مرکزي آن در فيلادلفيا، پنسيلوانيا واقع است. البته كام كست دفاتر بزرگ ديگري در آتلانتا، ديترويت، دنور و منچستر دارد. درآمد کام کست در سال گذشته بالغ بر 35 ميليارد دلار بوده که سود خالصي معادل 6/3 ميليارد دلار براي شرکت به ارمغان آورده است.
کوشان غلامي
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۳:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد