شروع کاهشی سکه در یک هفته مانده به انتخابات

شروع کاهشی سکه در یک هفته مانده به انتخابات
سکه تمام بهار آزادی که از دوشنبه هفته گذشته در مسیر افزایشی قرار گرفته بود، سرانجام در اولین روز از آخرین هفته اردیبهشت‌ماه، وارد فاز کاهشی شد. روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 208 هزار تومان آغاز کرد که کاهشی هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه داشت.

سکه تمام بهار آزادی که از دوشنبه هفته گذشته در مسیر افزایشی قرار گرفته بود، سرانجام در اولین روز از آخرین هفته اردیبهشت‌ماه، وارد فاز کاهشی شد. روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 208 هزار تومان آغاز کرد که کاهشی هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه داشت. در ادامه روز سکه باز هم میل بیشتری به کاهش نشان داد و حتی در مقاطعی تا نرخ یک میلیون و 206 هزار تومان پایین رفت.

این در حالی بود که بخشی از معامله‌گران سکه سعی داشتند در روز تعطیلی بازارهای جهانی قیمت سکه را در برابر فشارهای کاهشی حفظ کنند و در انتظار مشاهده روند بهای اونس در روز دوشنبه باقی بمانند. در این وضعیت، قیمت سکه از کف روزانه بالا آمد و در نهایت با همان قیمت ابتدای روز یعنی رقم یک میلیون و 208 هزار تومان به کار خود پایان داد. یکی از متغیرهایی که مانع از افت بیشتر بهای سکه شد، رشد جزئی طلای جهانی در روز جمعه بود. بخشی از سکه‌بازان امیدوارند، افزایش بهای اونس در روز جمعه به روز دوشنبه نیز سرایت کند. این در حالی است که عده زیادی چنین عقیده‌ای ندارند. هم‌زمان با افت بهای سکه تمام، سکه‌های کوچک‌تر نیز در مسیر کاهشی قرار گرفتند. گروهی از معامله‌گران اعتقاد داشتند، تقاضای فیزیکی برای خرید سکه‌های کوچک‌تر در بازار پایین‌تر آمده و همین موضوع موجب شده سکه‌های کوچک‌تر در مسیر کاهشی قرار بگیرند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۸:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد