این کارشناس که بنیانگذار «ام بانک» (mBank) سومین موسسه بزرگ لهستان در حوزه بانکداری خرد است، به خبرگزاری ترند گفت: «از نگاه من بهعنوان کسی که بیش از 25 سال در «مدیریت خدمات» تجربه داشتهام و از فناوری برای خدمترسانی به مشتریان استفاده کردهام، آنچه شما در ایران میبینید، فضایی آماده برای کارهای بزرگ است.»«ام بانک» علاوه بر جایگاهی که در لهستان دارد، چهارمین بانک از نوع خود در جمهوریهای چک و اسلواکی و یکی از بزرگترین موسسههای مالی و اعتباری جهان است.بنیانگذار این موسسه با اشاره به اهمیت خدماترسانی الکترونیکی گفت: «من به خیابانهای تهران رفتم و دیدم که در همه خیابانها شعبههای فراوانی از بانکهای مختلف وجود دارد. احساس کردم واقعا شگفتانگیز است؛ اما روزی این شعبهها برچیده خواهند شد. شاید نه همه آنها، اما 50 درصد از آنها در 10 سال آینده بسته (به دلیل الکترونیکی شدن) خواهند شد.»
وی افزود «میتوانم بانک بدون شعبه را در ایران تصور کنم. عصر دیجیتال دارد وارد ایران میشود و شرکتهای مخابراتی، برای گوشیهای هوشمند، پوششهای 3g و 4g فراهم میکنند.»این کارشناس مالی، «استفاده از دانش و الگوهای موفق در انگلیس، لهستان، آمریکا و آلمان» را راهکاری دانست که ایران میتواند با استفاده از آن به پیشرفت خود سرعت ببخشد و یادآور شد که منظور وی از کاربرد دانش و الگوهای موجود، کپیبرداری نیست.وی تاکید کرد: «موضوع، استفاده از دانش و تجربه، سازگارسازی فناوری و توسعه الگوهای کسبوکار است و در این راه باید سبک زندگی مشتریان ایرانی و نیازهای مالی آنان در نظر گرفته شود. تجربه، مهمترین چیز است و آنچه ایرانیان نیاز دارند این است که از تجربهها استفاده کنند.»اسلاومیر لاچوفسکی همکاری ایران و غرب در حوزههای فناوری و دانش را «فرصتی برای هر دو طرف» دانست و گفت: «بسیار مهم است که درک کنیم این جادهای یک طرفه نیست.»