لیست 12 سنگ سفید قیمتی و بی رنگ محبوب (همراه با تصاویر)

لیست 12 سنگ سفید قیمتی و بی رنگ محبوب (همراه با تصاویر)
سنگ های قیمتی سفید و بی رنگ از رایج ترین رنگ ها برای سنگ های قیمتی هستند. اما در این دسته چیزهای بیشتری به جز الماس وجود دارد. 12 سنگ قیمتی سفید/بی رنگ برتر ما را بررسی کنید.

سنگ سفید قیمتی، از پراستفاده‌ترین جواهرات در ساخت زیورآلات هستند. سنگ‌های سفید چه رنگ شیری داشته باشند و چه مانند کریستال‌های بی‌رنگ و الماس کاملاً شفاف به نظر برسند یکی از لاکچری‌ترین سنگ‌های مورداستفاده در جواهرات هستند. هر زمان که قصد دارید سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را خریداری کنید این رنگ جواهرات زیبا را فراموش نکنید!

سنگ سفید قیمتی

سنگ‌های قیمتی سفید و بی‌رنگ از زمان‌های قدیم مورداستفاده قرار می‌گرفته‌اند و از رایج‌ترین رنگ‌ها برای سنگ‌های قیمتی هستند. بر خلاف هر رنگ سنگ قیمتی دیگری، سنگ‌های قیمتی سفید و بی‌رنگ به زیبایی با هر لباس، رنگ پوست، طلا یا مناسبتی ترکیب می‌شوند. این‌ها سنگ‌های قیمتی شیک و کلاسیکی هستند که کمی پیچیدگی دارند. ما در مورد چیز‌هایی می‌نویسیم که دوست داریم و فکر می‌کنیم شما هم دوست دارید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین و قیمتی‌ترین سنگ‌های سفید موجود در دنیا را به شما معرفی کنیم.

سنگ‌های قیمتی سفید را در ذهن داشته باشید

وقتی از شما خواسته می‌شود به یک سنگ سفید قیمتی فکر کنید، الماس‌ها معمولاً اولین سنگ‌هایی هستند که در ذهنمان تصور می‌کنیم. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. الماس‌ها محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی رنگ سفید هستند و بسیاری از سنگ‌های قیمتی دیگر مانند یاقوت کبود سفید، توپاز سفید و زیرکن به‌سادگی به‌عنوان جایگزین الماس عمل می‌کنند. با این حال، سنگ‌های قیمتی مانند عقیق، مروارید و سنگ ماه هر کدام در جواهرات منحصر به فرد و زیبا هستند. در زیر به معرفی برخی دیگر از نمونه‌های سنگ سفید قیمتی می‌پردازیم. در اینجا لیستی از نام سنگ‌های قیمتی سفید که در این مقاله به آنها می‌پردازیم می‌آوریم و سپس به بررسی هر یک را تشریح می‌کنیم:

  1. الماس سفید به انگلیسی White Diamond
  2. سنگ مون استون به انگلیسی White Cat’s Eye Moonstone
  3. سنگ توپاز سفید به انگلیسی White Topaz
  4. اسکولسیت سفید به انگلیسی White scolecite
  5. هاولیت سفید به انگلیسی White Howlite
  6. مرجان سفید به انگلیسی White Coral
  7. یاقوت کبود سفید به انگلیسی White Sapphire
  8. اوپال سفید شیری به انگلیسی White Opal
  9. زیرکن سفید به انگلیسی White Zircon
  10. کوارتز سفید به انگلیسی White Quartz
  11. گوشنیت به انگلیسی Goshenite
  12. مروارید به انگلیسی pearl

سنگ سفید قیمتی چیست و به چه معناست؟

اگر ایده خود را از یک سنگ قیمتی سفید به الماس محدود کنید، ممکن است سنگ های قیمتی سفید را با عشق و تعهد مرتبط کنید. اما سنگ های قیمتی سفید نشان‌دهنده نکات و موارد بیشتری هستند!

سنگ سفید قیمتی چیست

اگرچه انواع مختلف سنگ سفید از نظر معنی متفاوت است، اما بیشتر آنها نماد وضوح، خلوص و معراج هستند. سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی سفید و بی‌رنگ سنگ‌های شفابخش عالی هستند، به‌ویژه برای بیداری هوشیاری، زیرا ماهیت معنوی آن‌ها را نمادی از حالتی بالاتر می‌کند.

شاید به همین دلیل است که فرشتگان بال‌های سفید دارند. چرا کاهنان روم باستان سفید می‌پوشیدند. چرا ابرها سفید هستند چرا لباس عروس سفید است یا اینکه چرا نوری که در ساعات اولیه روز می‌تابد اغلب سفید است!

اکنون که درک کلی از معنای سنگ های قیمتی سفید داریم، بیایید مستقیماً به لیست خود بپردازیم!

الماس سفید به انگلیسی White Diamond

بدون شک، معروف‌ترین و محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی، الماس بی رنگ است. الماس تقریباً بازار حلقه نامزدی را به خود اختصاص داده است و یکی از معتبرترین سنگ‌های قیمتی است و البته در این مقاله سایت زر نیز به‌عنوان اولین سنگ سفید قیمتی بررسی شده است. چه چیزی یک الماس را تا این حد فریبنده می‌کند؟

الماس سفید در لیست سنگ های قیمتی سفید

پاسخ‌های زیادی برای این سؤال وجود دارد. برای یک چیز، الماس سخت‌ترین ماده طبیعی شناخته شده است. آنها عملاً نمی‌توانند خراشیده شوند و بالاترین درجه سختی ۱۰ را دارند. آنها همچنین بسیار درخشان هستند و هنگامی که به زیبایی ظاهر می‌شوند، در درخشش خود بی‌نظیر هستند. خود اصطلاح "الماس" به‌عنوان مترادف برای قدرت، درخشش و کلاس وارد زبان عامیانه شده است.

سخت‌ترین ماده آلی روی زمین، الماس‌های سفید هستند که به دلیل درخشندگی‌شان ارزشمند می‌باشد. جالب اینجاست که نام الماس از کلمه یونانی آداماس به معنای شکست ناپذیر گرفته شده است. این سنگ قیمتی بادوام نماد واقعی عشق بی‌پایان است. همچنین گفته می‌شود که انرژی بالایی را به کسی که از این سنگ استفاده می‌کند، می‌دهد و از شر و بدی محافظت می‌کند. همچنین به لطف جشن الماس ملکه ویکتوریا که در سال ۱۸۹۷ برگزار شد، یک هدیه سلطنتی برای سالگرد ازدواج است!

سنگ مون استون به انگلیسی White Cat’s Eye Moonstone

این سنگ اسامی متفاوتی دارد که به سنگ مون استون، حجرلالقمر و یا سنگ ماه معروف است. این سنگ سفید قیمتی در تأمین انرژی بسیار مؤثر است. برخی می‌گویند نه تنها انرژی ناخواسته را از هاله پوشنده دفع می‌کند، بلکه باعث افزایش ثروت و خوش‌شانسی نیز می‌شود. به همین دلیل، این سنگ سفید قیمتی یک انتخاب محبوب برای کسانی است که در زندگی خود به ثروت نیاز دارند. سنگ مون استون همچنین ممکن است تمرکز، دید درونی و تمرکز شما را افزایش دهد. درخشندگی چشمگیر این سنگ سفید قیمتی آن‌ها را گزینه‌ی مناسبی برای انواع مختلف جواهرات تبدیل می‌کند.

سنگ مون استون سفید

سنگ توپاز سفید به انگلیسی White Topaz

توپاز سفید خالص‌ترین شکل سنگ‌های قیمتی توپاز است و جلوه‌ی خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. به دلیل ظاهر استثنایی و مقرون به صرفه‌ای که دارد، یک جایگزین عالی دیگر برای الماس است.

سنگ توپاز سفید

توپاز سفید‌امید، عشق و صلح را با خود به ارمغان می‌آورد. این سنگ سفید قیمتی یک هدیه عالی برای خود یا کسی که به او اهمیت می‌دهید می‌باشد. گفته می‌شود که این سنگ پویایی فرایندهای فکری ما را گسترش می‌دهد و اشتیاق ما به کسب علم و دانش را افزایش می‌دهد و درعین‌حال باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود و شما را به رشد معنوی تشویق می‌کند.

‏اسکولسیت سفید به انگلیسی White scolecite

اسکولیت سفید یکی دیگر از سنگ‌های سفید است. اعتقاد بر این است که این یک سنگ سفید قیمتی بسیار قدرتمند است. برخی می‌گویند این سنگ قلب را بیدار می‌کند زیرا با تمام چاکرا‌ها از قلب به بالا طنین‌انداز می‌شود و احساس آرامش درونی را ایجاد می‌کند و تحول روحی را آسان‌تر می‌کند.

اسکولسیت سفید

برخی از مردم بر این باورند که این کریستال سفید به نشان دادن هر چیزی که در زندگی می‌خواهید، کمک می‌کند و همچنین منبعی برای افرادی است که تلاش می‌کنند کنترل زندگی خود را به دست بگیرند یا دوباره قدرت قبلی خود را به دست آورند.

هاولیت سفید به انگلیسی White Howlite

هاولیت سفید نام خود را از یک شیمی‌دان، زمین‌شناس و کانی‌شناس کانادایی به نام هنری هاو گرفته است که در سال ۱۸۶۸ کشف کرد. این سنگ سفید زیبا نمایانگر خصوصیات معنوی مانند ذهن باز، سکون و لطافت است.

هاولیت سفید

در حالی که به هیچ ماه تولد، علامت ستاره‌شناسی یا سالگرد ازدواج مرتبط نیست، هاولیت سفید با چاکرا‌های چشم سوم مرتبط است. آن‌ها در مدیتیشن و همچنین برای افرادی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی گذشته خود هستند مفید است.

مرجان سفید به انگلیسی White Coral

مرجان سفید از مرجان‌های طبیعی زیر آب به دست می‌آیند. رسوبات بستر دریا می‌توانند به عمق ۵۰۰ فوتی برسند و به غار‌ها و شکاف‌های شگفت‌انگیزی تبدیل بشوند. این سنگ قیمتی می‌تواند به ویژه برای دوستداران اقیانوس مفید باشد.

مرجان سفید

گفته می‌شود که مرجان سفید به بهبود بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. با استفاده از این سنگ سفید می‌توانید بر غم و غصه‌ی گذشته‌ی خود غلبه کنید. همچنین می‌توانید با مهمانان ناخواسته مانند اضطراب، غم و حتی وحشت خداحافظی می‌کنید. اعتقاد بر این است که این سنگ‌های سفید شجاعت و قدرت زندگی در لحظه حال را به شما می‌دهد و نگرانی در مورد آینده را از بین می‌برد.

یاقوت کبود سفید به انگلیسی White Sapphire

یاقوت کبود سفید به دلیل ماندگاری استثنایی و زیبایی خیره‌کننده‌ای که دارد یکی از اولین انتخاب‌ها برای جایگزینی الماس است. همچنین بسیار مقرون‌به‌صرفه است و در طیف وسیعی از مقادیر، شکل‌ها و اندازه‌ها موجود است.

یاقوت کبود سفید

گفته می‌شود که یاقوت کبود سفید به ذهن برتر احترام می‌گذارد. این سنگ قیمتی که از زمان‌های قدیم برای خوش‌شانسی، محافظت و بینش معنوی استفاده می‌شدند. استفاده از این سنگ قیمتی برای ایمن ماندن عالی است! از آنجا که یاقوت کبود نشان‌دهنده عشق موفق است، هدیه دادن یک حلقه یاقوت کبود گواهی واقعی بر تعهد زوجین به یکدیگر است.

اوپال سفید شیری به انگلیسی White Opal

مردم بر این باورند که سنگ سفید قیمتی اوپال احساسات شما را واضح‌تر می‌کند و ممکن است انرژی آشفته و کسل بودن را التیام بخشد. همچنین گفته می‌شود که آن‌ها جریان ناپایدار شانس را بهبود می‌بخشند، این سنگ زیبا می‌تواند انرژی منفی اطراف شما را به یک انرژی عالی و به قدرت رسیدن تبدیل کند. درخشش رنگین کمانی و خیره‌کننده‌ای که این سنگ دارد آن‌ها را به انتخابی عالی برای هدیه دادن تبدیل می‌کند.

اوپال سفید شیری

زیرکن سفید به انگلیسی White Zircon

اگرچه این سنگ محبوب‌ترین سنگ قیمتی در بازار نیست، اما در حال شناخته شدن است و مانند همیشه ارزشمند می‌باشد. آن‌ها درخشندگی و دوام استثنایی دارند. زیرکن در خالص‌ترین شکل خود سفید یا بی‌رنگ است و به دلیل ناخالصی‌ها در طیف وسیعی از رنگ ظاهر می‌شود.

زیرکن سفید

اعتقاد بر این است که سنگ زیرکن سفید برای صاحبش شانس و ثروت به ارمغان می‌آورد، انرژی‌های مثبت را تقویت می‌کند و حتی از دیدن کابوس جلوگیری کرده و به داشتن خواب خوب کمک می‌کند.

کوارتز سفید به انگلیسی White Quartz

کوارتز سفید به طور گسترده‌ای در دسترس است. همچنین بسیار بادوام است و قادر به مقاومت در برابر مواد شیمیایی است. این باعث می‌شود که آن را به یک سنگ قیمتی طبیعی بسیار مقاوم تبدیل می‌کند که به خوبی برای استفاده در انواع مختلف جواهرات مناسب است و برای استفاده روزمره بهترین انتخاب است.

کوارتز سفید

گفته می‌شود که استفاده‌کنندگان کوارتز سفید می‌توانند انرژی منفی اطراف خود را جذب کنند، آن‌ها را خنثی کنند و انرژی مثبت را به محیط وارد کنند. اگر شما یا کسی که می‌شناسید با افرادی که نسبت به موفقیت شما حسادت می‌کنند مشکل دارید، استفاده از سنگ سفید قیمتی کوارتز از شما در برابر این موضوع محافظت می‌کند.

گوشنیت به انگلیسی Goshenite

سنگ گوشنیت یکی از انواع ماده معدنی بی‌رنگ بریل است. این یک سنگ قیمتی بسیار شفاف است که اغلب کمیاب است. گوشنیت مانند انواع دیگر بریل دارای سختی بسیار خوب (۷. ۵ تا ۸ Mohs) است. برای استفاده در انواع جواهرات از جمله انگشتر مناسب است. در حالی که برخی ممکن است استفاده از آن را به‌عنوان یک جایگزین الماس انتخاب کنند اما باید این نکته را بدانید که گوشنیت خیلی درخشان نیست، بنابراین تفاوت بین آن و الماس کاملاً آشکار است. در حالی که فاقد آتش و درخشندگی الماس است، انتخابی مقرون‌به‌صرفه‌تر از الماس است.

سنگ گوشنیت

مروارید به انگلیسی pearl

مروارید‌ها سابقه طولانی و باشکوهی در دنیای جواهرات دارند و قرن‌هاست که مورداستفاده بوده‌اند. مروارید، سنگ سفید قیمتی با تجسمی از پیچیدگی و ظرافت است. مروارید‌ها که عضوی از گروه سنگ‌های قیمتی آلی کوچک هستند، به طور طبیعی در طی چند سال در نرم‌تنان و صدف‌ها شکل می‌گیرند. در گذشته مروارید‌ها بسیار گران بوده و فقط برای ثروتمندان قابل دسترسی بودند. اما با ظهور مروارید‌های پرورشی، این سنگ‌های قیمتی ظریف مقرون‌به‌صرفه‌تر و فراوان‌تر شدند.

مروارید و طلا و جواهر

مروارید‌ها رنگین کمانی خیره‌کننده و رنگ‌های زیبایی دارند. آن‌ها را می‌توان در رنگ‌های مختلف یافت، اگرچه مروارید‌های سفید شناخته‌شده‌ترین آن‌ها هستند. آن‌ها کاملاً نرم و ظریف هستند (۲. ۵ - ۴ Mohs) و به‌راحتی می‌توانند آسیب ببینند. مروارید‌ها همیشه در دنیای مد جایگاه ویژه‌ای دارند و در حال حاضر تقاضای زیادی دارند.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۶:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد