سنگ موزانایت چیست؟ خواص سنگ موزانایت | تفاوت الماس و موزانایت

سنگ موزانایت چیست؟ خواص سنگ موزانایت | تفاوت الماس و موزانایت
موزانایت سنگی است که مدت زمان زیادی از شناخت آن نمی‌گذرد. این سنگ در ایالت آریزونا کشف شد و نام خود را نیز از شیمیدانی که این سنگ را پیدا کرده است، گرفته است.

حدود صد سال پیش سنگی در طبیعت یافت شد که بسیار شبیه به الماس بود و توجه‌ها را به خود جلب کرد. اما با آزمایش‌هایی که صورت گرفت مشخص شد که این سنگ خیره‌کننده الماس نیست، بلکه شبه‌الماس است. این سنگ زیبا موزانایت نام گرفت و از آن زمان تاکنون شهرت و جذابیت خود را حفظ کرده است.

عکس سنگ موزانایت - سایت زر

شاید شما هم اسم این سنگ را شنیده باشید و به خاطر زیبایی و یا جلوه‌ای که دارد قصد خرید زیورآلاتی همچون انگشتر طلا زنانه که موزانایت روی آن قرار گرفته است را داشته باشید، شاید هم تازه با این سنگ آشنا شده‌اید. در هر صورت اگر علاقه‌مند به دانستن این هستید که سنگ موزانایت چیست و چه مشخصات و خواصی دارد، این مقاله برای پاسخ به این سوالات شما مفید خواهد بود.

تاریخچه کشف سنگ موزانایت چیست

سنگ موزانایت طبیعی اولین بار توسط شیمیدان فرانسوی هنری مویسان در سال 1893 کشف و توصیف شد. 
مویسان سنگ موزانایت را با الماس اشتباه گرفت، اما بعداً متوجه شد که کریستال ها از کربن ساخته نشده اند، بلکه از کاربید سیلیکون ساخته شده اند. چند سال بعد، این یافته به نام کاشف آن موزانایت نامگذاری شد. در جستجوی کریستالی برای مصارف صنعتی، در نهایت به کنیون دیابلو، آریزونا، ایالات متحده رسید. مویسان سنگ‌های ریزی که فکر می‌کرد الماس هستند را در دهانه شهاب‌سنگ شهر پیدا کرد.

 هنری مویسان و تاریخچه کشف سنگ موزانایت

برای مدت طولانی، اعتقاد بر این بود که سنگ موزانایت می تواند تنها از یک راه که راه فضا می باشد به زمین برسد. ذرات آن در ابرهای غباری که ستاره های غنی از کربن را احاطه کرده اند و همچنین شهاب سنگ های اولیه یافت می شوند. این ماده معدنی نادر در زمین، به طور گسترده در فضا پراکنده شده است.

در همین حال، ادوارد آچسون شیمی‌دان آمریکایی در تلاش بود تا الماس مصنوعی بسازد. طی تلاشی در سال ۱۸۹۰، او به طور تصادفی کاربید سیلیکون ساخت و آن را «کربروندوم» نامید. این فرایند در نهایت به «فرایند آچسون» تبدیل شد. در سال ۱۹۰۴، مویسان متوجه شد که نمونه‌های او کاربید سیلیکون طبیعی هستند. جورج کونز، گوهرشناس تیفانی، در سال ۱۹۰۵ این سنگ را به نام مویسان " موزانایت" نامید. اولین منابع غیر شهابی گزارش شده از سنگ موزانایت طبیعی در دهه ۱۹۵۰ پدیدار شد. این کریستال‌ها در صخره‌های وایومینگ، ایالات متحده آمریکا و یاکوتیا، روسیه یافت شدند.

در سال 1958 معلوم شد که همه سنگ های موزانایت طبیعی منشأ فرازمینی ندارند. اجزاء جزئی در لوله های کیمبرلیت در یاکوتیا و بعداً در مناطق دیگر یافت شد. با این حال، سنگ موزانایت طبیعی بسیار کمی وجود دارد، و کیفیت آن چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد.
موزانایت چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد موزانایت سنگی است که مدت زمان زیادی از شناخت آن نمی‌گذرد. این سنگ در ایالت آریزونا کشف شد و نام خود را نیز از شیمیدانی که این سنگ را پیدا کرده است، گرفته است. سنگ موزانایت یک سنگ کم‌یاب و گران‌بهاست و از لحاظ شیمیایی یک سیلیکون کاربید محسوب می‌شود.

عکس سنگ موزانایت چیست - سایت زر

می‌توان گفت داشتن یک موزانایت طبیعی یک اتفاق نادر است و اکثر سنگ‌های موزانایت موجود در بازار، در آزمایشگاه شکل گرفته‌اند. درخصوص کم‌یابی این سنگ باید گفت بزرگ‌ترین موزانایت طبیعی یافت‌شده، تنها حدود 4 میلی‌متر طول داشت و این خود نشان‌دهنده این است که این سنگ علاوه بر این که منابع زیادی ندارد، بلکه در مناطقی که در آن موجود هست نیز به مقدار بسیار کمی یافت می‌شود. پس از پاسخ به این که سنگ موزانایت چیست در این قسمت از مقاله، در ادامه به اطلاعات جالبی درباره این سنگ خواهیم پرداخت.

مشخصات سنگ موزانایت

این سنگ که جزو سنگ‌های قیمتی به حساب می‌آید، ظاهری روشن و شفاف دارد. رنگ‌های این سنگ می‌تواند سبز و زرد باشد که در اکثر موارد موزانایت به صورت بیرنگ وجود دارد. موزانایت بی‌رنگ که به آن موزانایت سفید هم گفته می‌شود گران‌ترین قیمت را در بین انواع موزانایت دارد. این سنگ همانند الماس درخشندگی چشم‌گیری دارد و به همین جهت در ساخت انواع زیورآلات از آن استفاده می‌شود. سختی سنگ موزانایت 9.25 است که در بین سنگ‌های موجود در جهان، سختی قابل توجهی محسوب می‌شود و این خود یکی از دلایل اهمیت این سنگ است.

مشخصات سنگ موزانایت - سایت زر

همان‌طور که در بخش سنگ موزانایت چیست گفته شد، به کمک شناخت ساختار این سنگ، امروزه کریستال موزاناییت به صورت آزمایشگاهی تولید می‌شود و کلیه خواص و ویژگی‌های ظاهری این سنگ، در نمونه هایی که در لابراتورها ساخته می‌شود،  نیز یافت می‌شود. از آنجا که سنگ موزانایت استخراج نمی‌شود و در این آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شود می‌توان منشا و محل تولید آن را شناسایی کرد. هم‌چنین به دلیل ردپای کربنی کمی که ساخت موزانایت در آزمایشگاه، به جا می‌گذارد، این سنگ علاوه بر ویژگی‌های شاخص خود از لحاظ زیست‌محیطی نیز طرفداران خود را دارد.

از دیگر ویژگی‌های سنگ موزانایت پایدار بودن درخشندگی آن است. موزانایت به دلیل ساختار، سختی و مقاومت بالای خود در طول زمان درخشش و جلای خود را از دست نمی‌دهد و همیشه درخشان و روشن باقی خواهد ماند و این یک خاصیت بسیار مهم و جذاب است.

تفاوت الماس و موزانایت

تفاوت الماس و موزانایت - سایت زر

تا این قسمت از مقاله سنگ موزانایت چیست دریافتید که الماس و موزانایت شباهت بسیار زیادی با هم دارند طوری که با چشم غیرمسلح کاملا یکسان به نظر می‌رسند. با این حال، تفاوت‌های مشخصی هم دارند که اطلاع از آن‌ها به تشخیص تفاوت این دو سنگ قیمتی کمک می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌های سنگ الماس و سنگ موزانایت می‌پردازیم:

  1. بازتاب نور: انعکاس مازاد امکان تشخیص الماس از موزانایت را فراهم می‌کند. موزانایت نسبت به الماس نور بیشتری را بازتاب می‌دهد.
  2. رنگ نور منعکس شده: هنگامی که نور به الماس ساطع می‌شود، الماس  آن را به صورت تک‌رنگ و درواقع بی‌رنگ بازتاب می‌دهد در حالی که نور منعکس شده از موزانایت رنگین‌کمانی است.
  3. رنگ: هم الماس و هم موزانایت می‌توانند بی‌رنگ باشند. اما نکته‌ای که در خصوص موزانایت وجود دارد این است که هرچه موزانایت بزرگ‌تر می‌شود، رنگ‌دارتر جلوه می‌کند درحالی که الماس بی‌رنگ در هر ابعادی می‌تواند بی‌رنگ باقی بماند.
  4. تمیزی ظاهر: از آنجا که موزانایت برخلاف الماس حاوی مقداری سیلیکون است، احتمال این که آلودگی و چربی محیط یا پوست را به خود جذب کند کمتر است. به همین دلیل طی مرور زمان موزانایت تمیزتر باقی می ماند.
  5. سختی: سختی الماس 10 است و سختی موزانایت از 9.25 تا 9.5 متغیر است.. این تفاوت سختی در عمل تفاوت چندانی در مقاومت این دو سنگ ایجاد نمی‌کند اما از تفاوت‌های مهم این سنگ‌ها محسوب می‌شود. در قسمت‌های مختلف مقاله سنگ موزانایت چیست به اهمیت سختی این سنگ پرداخته شده است.
  6. ساختار: عامل کریستال موزانایت، کربن و سیلیکون است. درحالی که الماس از کربن ساخته شده است.
  7. قیمت و ارزش: واضح است که الماس گران‌بهاتر از موزانایت است. درواقع موزانایت در هر قیراط قیمت خیلی کمتری نسبت به الماس دارد. هرچند این یک مزیت برای خرید موزانایت محسوب می‌شود چرا که به درخشش الماس ولی با قیمت خیلی کمتری عرضه می‌شود.
  8. انتقال گرما و الکتریسته: الماس و موزانایت از لحاظ رسانندگی گرمایی مشابه هستند اما رسانندگی الکتریکی موزانایت بیشتر است و می‌توان گفت الماس به کلی الکتریسته را منتقل نمی‌کند.

موزانایت طبیعی

عکس سنگ موزانایت طبیعی - سایت زر

از آنجا که اولین کشف موزانایت در آثار به جا مانده در دهانه یک آتشفشان بود که در معرض برخورد شهاب سنگ قرار داشت، تا مدت‌ها تصور می‌شد که این سنگ منشا فرازمینی دارد و منابع دیگری در زمین از آن موجود نیست. دانشمندان به دنبال این بودند که آیا موزانایت در سایر نقاط زمین پیدا می‌شود یا خیر و در فاصله‌های زمانی چند ساله پس از کشف اولین قطعه موزانایت، این سنگ در سایر نقاط جهان نیز دیده شد. بنابراین مشخص گردید که موزانایت طبیعی در زمین وجود دارد اما بسیار کمیاب و اندک است. با این تفسیر همان‌طور که پیش‌تر در این مقاله با نام سنگ موزانایت چیست گفته شد بیشتر موزانایت‌های موجود طبیعی نیستند بلکه با ترکیب و براساس فرمول شیمیایی این سنگ ساخته می‌شوند و درواقع مصنوعی به حساب می‌آیند.

الماس موزانایت چیست؟

الماس موزانایت چیست؟ - سایت زر

به دلیل شباهت بسیار زیاد موزانایت به سنگ الماس به آن الماس موزانایت هم گفته می‌شود. اما درواقع در طبیعت چیزی به نام الماس موزانایت وجود ندارد، چون الماس و موزانایت دو سنگ مجزا هستند. با این حال موزانایت به این ترکیب اسمی نیز شناخته شده است و افراد زیادی هنگام خرید یا جستجو برای این سنگ از عبارت الماس موزانایت استفاده می‌کنند.

الماس روسی موزانایت چیست؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مقاله سنگ موزانایت چیست گفته شد، تا مدت‌ها دانشمندان نسبت به وجود سنگ موزانایت در سایر قسمت‌های زمین مردد بودند و پس از مدتی کم‌کم نشانه‌هایی از وجود این سنگ در مناطق دیگر پیدا شد. یکی از این مناطق که نقطه عطفی در پذیرش وجود موزانایت بود، معدنی در روسیه بود.

الماس روسی موزانایت چیست؟

در سال 1950 سنگ موزانایت در معدنی به نام Yakutia یافت شد و از آن زمان به بعد، الماس روسی که همان موزانایت است، به عنوان اصطلاحی جدید برای نامیدن این سنگ باب شد و تا امروز نیز از موزانایت به عنوان الماس روسی نام می‌برند. بنابراین منظور از الماس روسی همان سنگ موزانایت است که وجه تسمیه خود را از معدنی در روسیه گرفته است.

تشخیص موزانایت

برای تشخیص موزانایت، باید ابتدا به این توجه داشت که می‌خواهیم موزانایت را از چه سنگی تمییز دهیم. از آن‌جا که موزانایت بیشتر از هر سنگی به الماس شبیه است، برای تشخیص موزانایت از الماس مواردی در قسمت تفاوت بین الماس و موزایانت مطرح شد که به کمک آن‌ها می‌توان موزانایت را تشخیص داد. البته باید گفت بعضی از افراد به خصوص در خارج از کشور تسترهایی دارند که به کمک آن موزانایت را از الماس تشخیص می‌دهند.

تشخیص موزانایت

یکی از روش‌های کار این تسترها بررسی انتقال الکتریسته است تا تفاوت موزانایت و الماس مشخص گردد. از آنجا که تشخیص موزانایت از الماس کار دشواری است و از طرفی در کشور ما ممکن است این ادوات آزمایش وجود نداشته باشد و یا خرید آن به صرفه نباشد، برای این که تشخیص موزانایت باید از افراد خبره کمک گرفت و اگر قصد خرید یک موزانایت را دارید حتما به افراد و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. هر چند شما اکنون با اطلاع از این که سنگ موزانایت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، می‌توانید خریدی آگاهانه را تجربه کنید

خواص سنگ موزانایت

به راستی خواص سنگ مورانایت چیست؟ اعتقاد به خواص وآثار سنگ‌ها قدمتی طولانی دارد و در بسیاری از ادیان و آیین‌ها از سنگ ها برای شفابخشی یا دفع شر و انرژی‌های منفی استفاده می‌شده است. سنگ مزانایت نیز مانند بسیاری از سنگ‌های قیمتی دارای خواص روحی و جسمی فراوانی است و برای کسانی که به خواص سنگ‌ها باور دارند این خواص می‌تواند جالب توجه باشد.

در ادامه مقاله سنگ موزانیت چیست به بعضی از خواص این سنگ قیمتی و زیبا می پردازیم.

خواص سنگ موزانایت

از خواص سنگ موزانایت این است که بر آگاهی مالک تأثیر می گذارد. از خواص سنگ موزانایتاین است  قادر است در دوره های دشوار زندگی صاحب خود راحمایت کند وآرامش را به ارمغان بیاورد. 
از دیگر خواص سنگ موزانایتاین است که  ترس های غیر ضروری را از بین می برد و باعث می شود تا هنگام انتخاب جهت فعالیت برای دستیابی به اهداف قاطعیت ایجاد کند. 
این ماده معدنی انرژی مثبت را با صاحب خود به اشتراک می گذارد و می تواند به عنوان طلسم در برابر چشم بد عمل کند

از خواص سنگ موزانایت این است که برای درمان بیماری‌های روحی و افسردگی مفید است. این سنگ برای افزایش قدرت چاکراهای بدن و تطهیر روح و روان و افزایش تمرکز توصیه شده است. هم‌چنین به همراه داشتن این سنگ برای افزایش اعتماد به نفس و انرژی‌های مثبت کاربرد دارد.

از دیگر خواص سنگ موزانایت این است این سنگ برای بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق نیز مفید در نظر گرفته می‌شود.

از جمله مواردی که در رابطه با خواص معنوی سنگ موزانایت قابل توجه است آن است که به دلیل این که اولین بار سنگ موزانایت در جایی پیدا شد که دچار برخورد شهاب سنگ شده بود، عده‌ای معتقدند همراه داشتن این سنگ برای آن‌ها ارتباطی قوی با آسمان و کیهان ایجاد می‌کند.

انگشتر موزانایت

موزانایت در انواع زیورآلات به کار می‌رود اما می‌توان گفت استفاده آن به عنوان نگین انگشتر بسیار شاخص است. در بین انگشترها نیز، انگشتر و حلقه ازدواج بیشترین کاربرد و میزبانی را برای سنگ موزانایت دارد. اکنون شما با دانستن این که سنگ موزانایت چیست و چه ویژگی‌هایی‌ دارد به خوبی به اهمیت انتخاب این سنگ برای حلقه ازدواج می‌توان پی برده‌اید. بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند که یک سنگ الماس‌مانند روی انگشتر ازدواج خود داشته باشند و موزانایت از جهت صرفه اقتصادی در عین زیبایی برای این هدف بسیار مناسب است.

انگشتر موزانایت

گذشته از زیبایی ظاهری موزانایت، این سنگ با درجه سختی بالای خود در برابر ساییدگی و شکستن بسیار مقاوم است. از آن جا که انگشتر ازدواج معمولا همیشه در دست قرار دارد و ممکن است با اشیا برخورد کند یا به هر دلیلی ضربه ببیند، مقاوم بودن آن بسیار مهم است تا برای استفاده روزانه مناسب باشد. پس از این نظر هم موزانیت جزو بهترین انتخاب‌ها برای انتخاب حلقه ازدواج است.

نکته دیگری نیز در رابطه با انتخاب موزانایت برای حلقه ازدواج وجود دارد که ممکن است برای کسانی که به مفهوم نمادین اشیا اهمیت می‌دهند جالب باشد؛ از آن‌جا که موزانایت یک سنگ با دوام و محکم است، انتخاب آن می‌تواند نشان‌دهنده و امیدبخش یک پیوند ناگسستنی و قوی و یک رابطه پایدار باشد.

بعضی مدل‌های انگشتر، نگین الماس و موزانایت را توامان دارند. هم‌نشینی الماس و موزانایت می‌تواند بسیار زیبا باشد. از آن‌جا که الماس و موزانایت در نگاه کلی یکسان به نظر می‌رسند، در کنار وجود این هارمونی، تفاوت درخشش و انعکاس نور از این دو سنگ ترکیبی چشم‌گیر ایجاد می‌کند.

نگین موزانایت

نگین موزانایت برش‌هایی مشابه سنگ الماس می‌خورد و به همین دلیل از آن به عنوان نگین انواع زیورآلات از جمله انگشتر، گوشواره طلا زنانه، گردنبند طلا زنانه و... استفاده می‌کنند. از جمله برش‌های نگین موزانایت می‌توان به برش گرد و پله ای اشاره کرد. نگین موزانایت علاوه بر زیبایی به علت مقاومت بالای خود در ساخت زیورآلات مورد توجه است و این یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این سنگ است.

نگین موزانایت برش‌هایی مشابه سنگ الماس می‌خورد

 تا این‌ قسمت از مقاله سنگ موزانایت چیست بارها به این خاصیت موزانایت اشاره شده است. اما آیا واقعا نگین موزانایتی که روی زیورآلات قرار می‌گیرد، هرگز خراشیده نمی‌شود؟ در پاسخ باید گفت موزانایت هم ممکن است خراشیده شود اما فقط با چیزهایی که سخت‌تر از آن هستند مانند الماس. این اتفاق ممکن است در اثر برخورد با پاک‌کننده‌هایی که خاصیت سایندگی شدیدی دارند نیز ممکن است رخ دهد. با اطمینان می‌توان گفت احتمال این دو اتفاق بسیار کم است. پس با خیال راحت می‌توانید سنگ موزانایت را به عنوان نگین انتخاب کنید و از مقاومت و زیبایی آن بهره‌مند شوید. البته توجه به این نکته هم مهم است که پایه فلزی که برای نگین موزانایت انتخاب می‌کنید چه چیزی باشد. موزانایت بر پایه فلزاتی مانند طلا و پلاتین عمری بسیار طولانی خواهد داشت.

نگهداری از سنگ موزانایت

در ادامه مقاله سنگ موزانایت چیست بهتر است درباره نگه‌داری از این سنگ نیز نکاتی مطرح شود. همان‌طور که حدس می‌زنید با وجود مقاومت بالای سنگ موزانایت دستورالعمل خاصی برای نگه‌داری از آن وجود ندارد. با این وجود بهتر است مراقبت‌هایی از آن به عمل آید اما لازم نیست این مراقبت پیوسته و یا با وسواس صورت بگیرد چرا که اساسا نیازی به احتیاط و مراقبت به این شکل نیست.

چنانچه صاحب یک سنگ موزانایت هستید بهتر است هر چند وقت یک بار این سنگ را با یک شوینده ملایم و با آب سرد شستشو دهید و سپس به کمک یک پارچه نرم آن را به آرامی خشک کنید. لازم به ذکر است این سنگ برخلاف بسیاری از سنگ‌ها نیاز به احیا و شارژ ندارد و بدون نگرانی درباره این موضوع می‌توانید از زیورآلات دارای نگین موزانایت استفاده کنید.

قیمت موزانایت اصل

همان‌طور که تا این قسمت از مقاله سنگ موزانایت چیست دانستید، این سنگ در طبیعت چندان یافت نمی‌شود و می‌توان گفت تقریبا همه سنگ‌های موزانایت موجود در بازار سنگی است که در لابراتورهای ساخت سنگ تولید شده‌ است. با این حال ممکن است عده‌ای سنگ‌های دیگری را به جای همین موزانایت مصنوعی به فروش برسانند. به همین دلیل توجه به اصل بودن این سنگ نیز بسیار حائز اهمیت است.

قیمت موزانایت اصل - سایت زر

مهم‌ترین موضوع برای خرید موزانایت اصل مراجعه به فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی معتبر است. قیمت سنگ موزانایت اصل را نیز باید در منابع معتبر جستجو کنید. از آن‌جا که قیمت این سنگ نیز تابع تغییرات ارزی و مناسبات واردات کالا است، قیمت موزانایت نیز به مرور زمان دچار تغییر می‌شود. پس چنانچه قصد خرید موزانایت اصل را دارید سیر قیمتی این سنگ را طی ماه‌های اخیر بررسی نمایید تا در زمان مناسب اقدام به خرید این سنگ زینتی و جذاب کنید.

کلام آخر درباره مقاله موزانیت و خواص آن

سنگ موزانایت چیست و ویژگی‌ها و خواص این سنگ

در این مقاله درباره این که سنگ موزانایت چیست و ویژگی‌ها و خواص این سنگ مطالبی مطرح شد. سنگ موزانایت با شباهت کم‌نظیر خود به الماس سال‌هاست که جایگزینی پرطرفدار برای الماس در جواهرسازی شده است. افراد بسیاری که به دنبال بهره‌مندی از شکوه و زیبایی الماس هستند اما قیمت بالای این سنگ آن ها را برای خرید مردد می‌کند، به سراغ سنگ موزانایت می‌آیند که هم قیمت کمتری دارد و هم زیبایی آن مشابه الماس است.

چنانچه شما هم تحت‌تاثیر جلوه و خواص فیزیکی این سنگ قرار گرفته‌اید و قصد دارید زیورآلاتی با نگین موزانایت داشته باشید تنها کافی است به یک از مراکز فروش عرضه طلا و جواهر معتبر مراجعه کنید. گالری آنلاین طلا و جواهر زر یکی از همین فروشگاه‌ها است. شما می‌توانید انگشتر و حلقه ازدواج و یا هر زیورآلاتی که مدنظر دارید را از این فروشگاه تهیه کنید. این محصولات قیمتی همگی اصل بوده و با کیفیت ساخت بالا به شما عرضه می‌شود. هم‌چنین اگر به دنبال داشتن زیورآلاتی با نگین موزانایت اما با طراحی خاص هستید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و سفارش خود را مطرح کنید.

سوالات متداول:

سنگ موزانایت چیست؟
S ChevronDown 18 N

سنگ موزانایت یک ماده معدنی بسیار کمیاب است که از کاربید سیلیکون ساخته شده است. یکی از سخت ترین سنگ های قیمتی موجود است که برای مصارف صنعتی و جواهرات ظریف استفاده می شود.

خواص سنگ موزانایت چیست؟
S ChevronDown 18 N

از خواص سنگ موزانایت این است که بر آگاهی مالک تأثیر می گذارد. از خواص سنگ موزانایتاین است قادر است در دوره های دشوار زندگی صاحب خود راحمایت کند وآرامش را به ارمغان بیاورد. از دیگر خواص سنگ موزانایتاین است که ترس های غیر ضروری را از بین می برد و ....

تفاوت الماس و موزانایت در چیست؟
S ChevronDown 18 N

هنگامی که نور به الماس ساطع می‌شود، الماس آن را به صورت تک‌رنگ و درواقع بی‌رنگ بازتاب می‌دهد در حالی که نور منعکس شده از موزانایت رنگین‌کمانی است. هم الماس و هم موزانایت می‌توانند بی‌رنگ باشند. اما نکته‌ای که در خصوص موزانایت وجود دارد این است که هرچه موزانایت بزرگ‌تر می‌شود، رنگ‌دارتر جلوه می‌کند درحالی که الماس بی‌رنگ در هر ابعادی می‌تواند بی‌رنگ باقی بماند.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵:۱۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد