تحلیل موسسات بین المللی از اوضاع بازار طلا

تحلیل موسسات بین المللی از اوضاع بازار طلا
موسسه سرمایه گذاری یو بی اس سوییس اعلام کرد: تقاضای طلای چین طی ماه های آینده با افزایش روبرو خواهد شد و این عامل می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی این فلز زرد در سال ۲۰۱۷ میلادی داشته باشد.

تحلیلگران موسسه یو بی اس تاکید کردند که چشم انداز ارزش یوان چین طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت و تقاضای طلا در بازار این کشور خواهد داشت.
دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا بارها از سیاست های ارزی و تجاری چین انتقاد کرده و پکن را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرده است.
بی ثباتی نسبت به اوضاع اقتصادی و نوسانات ارزی چین می تواند عامل مهمی در تقاضای طلا در بازار این کشور باشد. اگر روند نزولی قیمت طلا طی ماه های آینده ادامه یابد، تقاضای فیزیکی در بازار چین با رشد چشمگیری روبرو خواهد شد.
موسسه کامرز بانک آلمان نیز در تحلیلی اعلام کرد که تقاضای طلای هند ماه گذشته با افزایش روبرو شده ولی تقاضای طلای این کشور از ابتدای امسال تا کنون با افت شدیدی روبرو شده و به پایین ترین سطح در 7 سال اخیر رسیده است.
تحلیلگران این موسسه بر این باورند که تقاضای طلای هند در کوتاه مدت با افزایش چندانی روبرو نخواهد شد مگر آنکه دولت دهلی نو سیاست های مربوط به واردات طلا را تغییر دهد.
آمارهای وزارت دارایی هند نشان می دهد که واردات طلای این کشور طی ماه نوامبر به 111 تن رسیده که این بالاترین رقم در سال 2016 میلادی بوده است. واردات طلای هند در 11 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد افت داشته است.
موسسه مالی و سرمایه گذاری میتسوبیشی نیز اعلام کرد که نرخ بهره واقعی عامل اصلی نوسانات قیمت طلا در سال 2017 میلادی خواهد بود.
حلیلگران موسسه میتسوبیشی بر این باورند که نرخ بهره واقعی ممکن است در کوتاه مدت موجب افزایش قیمت طلا نشود ولی در بلندمدت اگر سیاست های اقتصادی ترامپ موجب افزایش نرخ تورم شود، این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.
ترامپ قول داده است تا طی 10 سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار در زیرساختهای اقتصادی آمریکا سرمایه گذاری کند.

منبع خبر: 
  ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۲:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد