نابودی منابع صندوق تامین اجتماعی در صورت ادغام با وزارت بهداشت

نابودی منابع صندوق تامین اجتماعی در صورت ادغام با وزارت بهداشت
عضو هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار ایران گفت: ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت نابود شدن این صندوق را در پی خواهد داشت و نتیجه‌ای جز سرنوشت صندوق‌های ورشکسته ندارد.

علی خدایی  با انتقاد از تداوم اصرار دولت بر ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت گفت: ادغام صندوق‌های درمانی در ابتدا در قالب طرح تحول سلامت مطرح شده بود و در پیش نویس لایحه برنامه ششم توسعه نیز گنجانده شد اما بعد از مخالفت گروه‌های کارگری، کارفرمایی و کارشناسان این بخش، سال گذشته از پیش نویس لایحه برنامه ششم توسعه خارج شد.

وی ادامه داد: در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق این تبصره با رای قاطع نمایندگان عضو کمیسیون رد شد اما مجددا  امروز در جریان بررسی این لایحه در صحن علنی، در قالب یک پیشنهاد موضوع ادغام بخش درمانسازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت مطرح شد که قرار است فردا (سه شنبه ۱۴ دی) در صحن علنی در خصوص آن رای گیری شود.

عضو هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار ایران افزود: متاسفانه بیش از ۳ ماه است که ذهن جامعه کارگری را تحت عنوان ادغام صندوق‌ها بر هم زدند و وزارت بهداشت همچنان بر این ادغام اصرار دارد.

خدایی اظهار کرد: در حالی این پیشنهاد برای چندمین بار مطرح می‌شود که بارها دلایل شرعی، عرفی و قانونی خود را اعلام کرده‌ایم.

این فعال صنفی کارگری با تاکید بر اینکه در مقابل هر گونه دست‌اندازی به منابع سازمان تامین اجتماعی خواهیم ایستاد گفت: ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت نابود شدن این صندوق را در پی خواهد داشت و نتیجه‌ای جز سرنوشت سایر صندوق‌های ورشکسته ندارد.

عضو هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار ایران با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی و به تعبیر ما یک نهاد خصوصی است گفت: در حال حاضر با انباشت بدهی‌های دولت‌های گذشته، بدهی دولت به تامین اجتماعی به حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده که لازم است دولت به جای ارائه طرح‌های شکسته خورده ادغام صندوق‌ها، بدهی خود که منابع جامعه کارگری است را پرداخت کند.

خدایی تاکید کرد: به رغم انتقاداتی که به عملکرد سازمان تامین اجتماعیوجود دارد اما عملکرد این سازمان به مراتب بهتر از وزارت بهداشت است و با این ادغام مخالفیم.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۲:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد