رابطه کارگزاری بانک توسعه صادرات با 118 بانک

رابطه کارگزاری بانک توسعه صادرات با 118 بانک
مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: با 118 بانک خارجی رابطه کارگزاری داریم و 30 حساب فعال افتتاح شده است.

علی صالح آبادی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد ، افزود : رابطه کارگزاری بانکی با 48 کشور شامل 22 کشور اروپایی، 19 کشور آسیایی، 6 کشور آفریقایی و یک کشور آمریکای جنوبی برقرار شده است.

صالح آبادی درباره عملکرد ده ماه نخست سال جاری گفت: 3 هزار و 884 هزار میلیارد ریالتسهیلات برای 198 بنگاه کوچک و متوسط صادرات محور پرداخت شده است.

وی ادامه داد: 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف تولیدی پرداخت شده که 5 درصد سود این تسهیلات از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت یارانه پرداخت می شود و سقف سرمایه در گردش برای این نوع تسهیلات تا 10 میلیارد ریال و برای طرح ها تا 20 میلیارد ریال است.

صالح آبادی افزود : بانک توسعه صادرات2 تفاهم نامه با اگزیم بانک اندونزی و همچنین با مجارستان برای همکاری دو بانک منعقد کرده است.

وی گفت: بانک توسعه صادرات 18 میلیون یورو خط اعتباری به یکی از بانک های عراق ارایه کرده است تا ایرانی ها بتوانند صادرات خود را گسترش دهند.

صالح آبادی افزود : این کار با اعطای اعتبار به بانک های خارجی صورت گرفته است تا بازار صادرات گسترش پیدا کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: با اعطای این خط های اعتباری صادرکنندگان ایرانی ، پول خود را نقدی دریافت می کنند و بانک توسعه صادرات تا دو سال بعد پول خود را از بانک خارجی دریافت می کند.

وی گفت: اگر صادرکننده ای در یک کشور دیگر مشتریانی را شناسایی کند که حاضر باشد کالای ایرانی بخرد ولی پول نقد ندارد ما به آن کشور این خط اعتباری را اعطا می کنیم تا کالای ایرانی را خریداری و پولش را دوساله پرداخت کند البته این کار به شرطی است که کشور ما با آن کشور رابطه کارگزاری داشته باشد.

صالح آبادی افزود: شرکت های ایرانی که به واردات مواد اولیه و تجهیزات نیاز دارد نیز با اعطای خط اعتباری اقدام می کند و به طور مثال یک خط اعتباری از اگزیم بانک کره جنوبی با اعتبار 100 میلیون یورو در مراحل نهایی شدن است و خط اعتباری دیگری از ترکیه با اعتبار 75 میلیون یورو در شرف نهایی شدن برای واردات مواداولیه و کمک به بنگاه های کوچک و متوسط است.

وی ادامه داد: مذاکراتی نیز با اگزیم بانک هند داشتیم تا قراردادهایی درخصوص خط اعتباری کوتاه مدت و بلندمدت امضا شود که هنوز نهایی نشده است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: بیشتر مشتریان بانک توسعه صادرات ، صادرکنندگان ممتاز و دارای مدال هستند و 82 درصد صادرکنندگان نمونه مشتری این بانک به حساب می آیند.

صالح آبادی افزود: بانک توسعه صادرات در 10 ماهه نخست سال جاری 40 میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه تسهیلات پرداختی بانک در این مدت 38 هزار و 433 میلیارد ریال است و ما در بخش سرمایه در گردش رشد 10 درصدی و در طرح ها با کاهش روبرو بوده ایم.

صالح آبادی گفت: تلاش کردیم بیشتر تسهیلات خود را به سرمایه در گردش ارایه دهیم تا واحدهای تولیدی که زیر ظرفیت خود کار می کنند به ظرفیت واقعی برسند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: مانده تسهیلات بانک در 10 ماهه نخست سال جاری 147 هزار و 649 میلیارد ریال بوده که نسبت به مشابه سال قبل 39 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد : هزار و 942 فقره تسهیلات پرداخت شده که نسبت به مشابه سال قبل 21 درصد افزایش پیدا کرده است.

صالح آبادی افزود : مانده سپرده های ارزی یک میلیارد و 320 میلیون دلار است که نسبت به مشابه سال قبل 150 درصد رشد داشته است؛ مانده سپرده های ریالی این بانک 16 هزار و 908 میلیارد ریال است که 84 درصد نسبت به مشابه سال قبل رشد داشته است.

صالح ابادی افزود: همچنین اعتبارات اسنادی ریالی 2 هزار و 95 میلیارد ریال بوده که نسبت به زمان مشابه پارسال 587 درصد رشد داشته است؛ ضمانت نامه های ارزی 32 میلیون دلار بوده که نسبت به مشابه سال قبل 953 درصد رشد داشته است؛ همچنین مجموعه ال سی ارزی بانک حدود 500 میلیون دلار و حواله ارزی بانک 2،7 میلیارد دلار بوده است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات درباره بانک ایران و ونزوئلا گفت: باتوجه به اینکه مبادلات با این کشور کم است اگر کشور دیگری غیر از ونزوئلا هم بخواهد به عنوان سهامدار به این بانک اضافه شود این بانک ظرفیت خوبی برای توسعه روابط است.

وی ادامه داد: این بانک را قصد داریم به بانک مشترک ایران و آمریکای جنوبی تبدیل کنیم که این اقدام با مدل ذهنی بانک ایران و اروپا شکل گرفته است پس اگر سهامدار جدیدی تمایل داشته باشد می تواند به این بانک وارد شود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۲:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد