مراسم گرامیداشت شانزدهمین سالروز تاسیس شرکت بیمهملت با حضور مدیران ارشد بیمه ملت، معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، دبیرکل سندیکای بیمهگران و مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمهای بیمه مرکزی در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد. علی صلاحینژاد در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی صنعت بیمه در دنیا و ایران اظهار کرد: نرخ رشد در بازارهای نوظهور نظیر خاورمیانه بالاتر از متوسط جهانی است به همین دلیل این بازار مورد توجه شرکتهای بزرگ بیمهای نظیر لویدز قرار گرفته است.
مراسم گرامیداشت شانزدهمین سالروز تاسیس شرکت بیمهملت با حضور مدیران ارشد بیمه ملت، معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، دبیرکل سندیکای بیمهگران و مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمهای بیمه مرکزی در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد. علی صلاحینژاد در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی صنعت بیمه در دنیا و ایران اظهار کرد: نرخ رشد در بازارهای نوظهور نظیر خاورمیانه بالاتر از متوسط جهانی است به همین دلیل این بازار مورد توجه شرکتهای بزرگ بیمهای نظیر لویدز قرار گرفته است.
مدیرعامل بیمه ملت ادامه داد: سرانه حق بیمه در ایران از تمامی کشورهای خاورمیانه کمتر و حدود ۱۳۲ دلار است در حالی که متوسط جهانی آن حدود ۶۸۲ دلار است و در سال ۲۰۱۸ میلادی، ضریب نفوذ بیمه در ایران یکسوم متوسط جهانی برآورد شده است. وی با بیان این مطلب که فروش بیمه ملت در ۷ ماه ابتدای امسال از مرز یک هزار میلیارد تومان فراتر رفت، افزود: پیشبینی میشود فروش شرکت در پایان سال به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ این در حالی است که بودجه پیشبینی شده تا پایان سال ۹۸، کمتر از این میزان بوده است. به گفته وی، بیمه ملت به لحاظ میزان سرمایه ثبتی در جایگاه چهارم صنعت بیمه قرار دارد و در ۷ سال گذشته بهطور متوالی در سطح یک توانگری مالی با نسبت بالای ۲۰۰ درصد بوده است؛ ضمن اینکه تنها شرکت بیمهای هستیم که بهطور متوسط در ۷ سال گذشته، سالانه حدود ۲۵ درصد سود مشارکت در منافع به بیمهگذاران زندگی پرداخت کردهایم. او همچنین به نمایندگان بیمه ملت توصیه کرد: به جای تمرکز بر فروش بیمهنامه، منافع بیمهنامه را بفروشید و مشتری را از پوششهای مختلف و خدماتی که شامل میشود، آگاه کنید تا نسبت به منافعی که با خرید بیمهنامه دریافت میکند، آگاه شود. وی خاطرنشان کرد: تنها حدود ۲ میلیون نفر از مردم کشورمان تحت پوشش بیمه ملت هستند بنابراین بازار بسیار بزرگی پیشروی نمایندگان برای فروش بیمههای زندگی است و محصولات انحصاری بیمه ملت در بخش زندگی میتواند راهگشای نمایندگان برای فروش بیشتر و بهتر باشد. همچنین حجت میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با اشاره به توانمندی مالی و فنی بسیار خوب بیمه ملت در میان شرکتهای بیمه اظهار کرد: مهمترین عامل موفقیت بیمه ملت برخورداری از انگیزه و برنامه استراتژیک بلندمدت است. وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارشهای بیمه مرکزی، بیمه ملت توانسته شاخصهای خوبی را کسب کند، افزود: بخش بزرگی از موفقیت شرکت بیمه به تلاش نمایندگان بستگی دارد و شبکه فروش قدرتمند و جوان بیمه ملت قطعا در آینده نزدیک سهم بیشتری از بازار بیمه را در اختیار خواهد گرفت. سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن تبریک شانزدهمین سالگرد تاسیس بیمه ملت به مدیران ارشد و نمایندگان بیان کرد: ساختار بیمه ملت بر اساس نمایندهمحوری بوده و توجه به نیروی انسانی در این ساختار بسیار مهم است. وی با بیان اینکه بیمه ملت در دوران تحریمها همواره در زمینه پذیرش ریسکهای بزرگ بهصورت اتکایی فعال بود، افزود: این شرکت بهعنوان یکی از شرکتهای خوب و مورد توجه در صنعت بیمه در پذیرش ریسکهای مهم از جمله در بخش بیمههای انرژی پیشتاز است. کریمی گفت: با توجه به لزوم افزایش ضریب نفوذ بیمه و هدفگذاری برنامه ششم توسعه در این بخش، موقعیت برای فعالیت ۳ تا ۴ برابر وضعیت کنونی فراهم است.