امکان وام‌دهی اتوماتیک در بستر بلاک‌چین

 امکان وام‌دهی اتوماتیک در بستر بلاک‌چین
مدیرعامل شرکت سیتکس از طرح وام‌دهی اتوماتیک در بستر بلاک‌چین خبر داد که در آن وام‌گیرنده و وام‌دهنده در یک بستر با یکدیگر مرتبط می‌شوند. حسین قریب در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با تاکید بر برنامه‌های شرکت سیتکس در زمینه بلاک‌چین و طراحی برنامه‌های متنوع در این بستر گفت: وام‌دهی فرد به فرد، مدلی است که در آن وام‌دهنده و وام‌گیرنده به‌طور مستقیم و بدون کمترین تعامل نهادهای مالی و بانک‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند

 مدیرعامل شرکت سیتکس از طرح وام‌دهی اتوماتیک در بستر بلاک‌چین خبر داد که در آن وام‌گیرنده و وام‌دهنده در یک بستر با یکدیگر مرتبط می‌شوند. حسین قریب در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با تاکید بر برنامه‌های شرکت سیتکس در زمینه بلاک‌چین و طراحی برنامه‌های متنوع در این بستر گفت: وام‌دهی فرد به فرد، مدلی است که در آن وام‌دهنده و وام‌گیرنده به‌طور مستقیم و بدون کمترین تعامل نهادهای مالی و بانک‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. وی افزود: نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های تبدیل رمزارزها به ریال در هتل‌ها و اماکن مختلف که مخصوص گردشگران خارجی است، یکی دیگر از طرح‌های شرکت سیتکس است.

قریب اظهار کرد: تعداد دستگاه‌های تبدیل ارزرمزها به پول، هفت‌هزار دستگاه در کل دنیاست. اما شرکت سیتکس آمادگی راه‌اندازی این دستگاه‌ها در همه اماکن را دارد. وی ادامه داد: در مذاکراتی که با جامعه هتلداران داشته‌ایم، آنها از این طرح استقبال کردند. مدیرعامل شرکت سیتکس، یکی دیگر از طرح‌های این شرکت در بستر بلاک‌چین را، طرح هرمس اعلام کرد که دانشگاه‌ها و دانشجویان کشور، اطلاعات، پایان‌نامه‌ها، تحقیقات، اختراعات و حتی یک جمله خاص را در این بستر به نام خود ثبت می‌کنند. وی افزود: شرکت سیتکس پنج سال است که در زمینه بلاک‌چین فعالیت می‌کند. قریب با بیان اینکه بلاک‌چین مانند اینترنت هم خوب و هم بد است، گفت: انتظارم از دولت حمایت نیست بلکه شناختن این تکنولوژی و شرکت‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. وی افزود: در زمینه دارو، مدلی را اجرا کرده‌ایم که دارو از زمان ورود به کشور تا مصرف، کنترل می‌شود. این راهکار زنجیره تامین بر بستر بلاک‌چین است.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۴۳:۱۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد