ریزش قیمت نفت پس از فتح مرز ۸۰ دلار

ریزش قیمت نفت پس از فتح مرز ۸۰ دلار
قیمت نفت روز چهارشنبه در پی رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و تردیدها در خصوص وضعیت تقاضا، برای دومین روز کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت روز چهارشنبه در پی رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و تردیدها در خصوص وضعیت تقاضا، برای دومین روز کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۴۱ سنت معادل ۱.۸ درصد کاهش یافت و به ۷۷ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز سه شنبه به ۸۰ دلار و ۷۵ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه سال گذشته بود اما تا پایان معاملات حدود دو دلار کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۳۴ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش یافت و به ۷۳ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۰.۲ درصد کاهش داشت.

قیمت‌های نفت همزمان با احیای اقتصادهای جهان از قرنطینه های کرونا و بهبود تقاضا برای سوخت و همزمان مختل شدن عرضه بعضی از کشورهای تولیدکننده، روند صعودی پیدا کرده اند.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت، بنزین و سوخت‌های دیگر آمریکا هفته گذشته افزایش پیدا کرده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: بر اساس شاخص‌های توان نسبی، هر دو قرارداد روز گذشته وضعیت بیش خرید پیدا کردند و احتمالا عقب نشینی قیمت‌ها تحت تاثیر سفته بازی بالاست.

معامله گران انتظار دارند اوپک و متحدانش در نشست هفته آینده درباره روند عرضه تصمیم گیری کنند.

به گفته تحلیلگران ANZ Research، اگرچه وضعیت عرضه تغییر چندانی نداشته است اما صعود نفت به ۸۰ دلار ممکن است فشارها بر کشورهای اوپک پلاس برای افزایش سهمیه تولیدشان را تشدید کند.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش سالانه اوپک که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد این گروه انتظار دارد تقاضا برای نفت در چند سال آینده رشد قوی داشته باشد که ادامه سرمایه گذاری در تولید برای جلوگیری از کمبود عرضه حتی با وجود گذار به سمت منابع انرژی پاک را ایجاب می کند.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
  ۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲:۲۸:۱۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد