راهنمای خرید سرویس طلای عروس | نکات مهم برای خریدی اقتصادی

راهنمای خرید سرویس طلای عروس | نکات مهم برای خریدی اقتصادی
ما در این مقاله سعی کردیم تا در قالب راهنمای خرید سرویس طلای عروس، صفر تا صد آن را برای شما بیان کنیم تا شما با یک دید باز بتوانید برای خرید سرویس موردنظر خود اقدام کنید.

راهنمای خرید سرویس طلای عروس در اصل قرار است شما را به خوبی با مراحل یک خرید آسان و بی‌دردسر آشنا کند. اما پیش از آن باید اعتراف کنم که خاطره شیرینی از خرید سرویس طلای خودم دارم. خرید طلا بعد از لباس عروس، آرایشگاه و تعیین مکان و محل جشن، یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های پروسه عروسی محسوب می‌شود. اینکه شما با تمام خستگی و دل‌مشغولی‌هایی که دارید، باید یک سرویس طلا نیز انتخاب کنید که همه چیز تمام باشد و برازنده، هیجان خاصی دارد.

راهنمای خرید سرویس طلای عروس

راهنمای خرید سرویس طلای عروس

روزی که قرار بود برای خرید سرویس طلا با همسرم به اتفاق به خرید برویم، به صلاحدید ما خانواده‌ها ما را همراهی نکردند و ما به تنهایی به خرید رفتیم. به خیال خودم قرار بود یک سرویس ظریف انتخاب کنم اما در حین تماشا یک سرویس جواهر بشدت توجه من را جلب کرد. من خیال می‌کردم که تمامی نگین‌ها اتمی هستند اما غافل بودم از اینکه همگی الماس بودند.  همسرم حرفی به من نزدند و ما خرید خود را انجام دادیم. بعدها فهمیدم که سرویس سفارش مشتری بود اما چون من آن را دوست داشتم همسرم با دوبرابر قیمت آن را تهیه کردند. یک سرویس سراسر الماس که برق خاصش در شب عروسی چشم همه را خیره کرد.

البته من هم اگر راهنمای خرید سرویس طلای عروس را مطالعه کرده بودم، بدون شک می‌توانستم انتخاب مناسب‌تری داشته باشم. اما اصل قضیه این است که خرید من انجام شد و هنوز هم با دیدن سرویس جواهرم، شادی شب عروسی در قلبم موج می‌زند. این مقاله گذری کوتاه به یک خرید هیجان‌انگیز است که به سبب آن یک تجربه فوق‌العاده و به‌یادماندنی را کسب خواهید کرد.

سرویس طلا زرد و سفید عروس

در حال حاضر با سرویس‌های بسیار متنوع طلا و جواهراتی در بازار روبه‌رو هستیم که روز به روز هم از لحاظ ظاهر و هم کیفیت و زیبایی، جذابیت بیشتری از خود نشان می‌دهند.  طلا و جواهراتی که در رنگ‌های سفید و زرد از هر بیننده‌ای دلبری می‌کنند اما اگر در مقام عروس دل به انتخاب داده باشید کار شما کمی سخت‌تر خواهد بود. طلا در حالت اصلی و خام خود رنگ زردی دارد، به واسطه واکنش‌های شیمیایی که بر روی آن انجام می‌شود رنگ آن به سفید تغییر می‌کند. در گذشته بر این باور بودند که طلای ‌سفید ارزش کمی دارد.

 البته از دیدگاه برخی از منتقدان این یک ایده کاملاً منطقی است. گاهاً تصور می‌شد که طلای سفید جنس اصل نیست، البته بعدها با ورود و جلوه‌گری طلای ‌سفید باور مردم تغییر کرد. پیشنهاد ما به عنوان راهنمای خرید سرویس طلای عروس این است که اگر رگ‌های دست شما سبز رنگ هستند حتما از طلای زرد استفاده کنید. اما اگر رگ‌های دست شما به رنگ آبی بودند حتماً از طلای سفید استفاده کنید. این انتخاب سبب می‌شود تا سرویس طلای عروس خریداری شده برای شما به خوبی جلوه‌گری کند.

سرویس طلای عروس، یک طلای به تمام عیار

همان‌طور که می‌دانید طلا مانند سایر فلزات، مقیاسی برای محاسبه و اندازه‌گیری دارد که آن را عیار می‌نامند. عیار نشان می‌دهد که فلز طلای شما تا چه میزان خالص و مرغوب است. بیشترین و بالاترین عیار برای طلا ۲۴ است که نشان می‌دهد ۹۹/۹۵ درصد در خود خالصی دارد. اگر طلای شما ۱۸ عیار بود بدانید که درصد خلوص آن ۷۵ است. البته در گذشته‌ها انواع مختلفی از طلای نامرغوب نیز وجود داشت که عیار پایینی داشتند. مثلاً طلایی با عیار ۶ که میزان طلای بکار رفته در آن بسیار ناچیز بود. در بیشتر مواقع طلایی که در جواهرات بکار می‌رود به عنوان طلای خالص نیست.

در قالب راهنمای خرید سرویس طلای عروس باید بگوییم که برای مثال مقدار طلایی که در یک گردنبند مدل سرویس طلا عروس یا حلقه وجود دارد، بر اساس مقیاس آن در نظر گرفته می‌شود. با لحاظ کردن طلای خالص که ۲۴ عیار است باید گفت که شمش‌های طلا که از آنها در خزانه کشوری نگهداری می‌شود ۹۹/۹۵ درصد خلوص دارند. یا به عبارتی همان طلای ۲۴ عیار هستند. دیده شده که در روند جواهرسازی برخی از فلزات که طلا به آنها افزوده می‌شود، سبب کاهش درجه خلوص طلا و در نهایت عیار طلا می‌شوند. برای مثال یک طلای ۱۲ عیار از لحاظ وزنی تقریباً دارای ۵۰ درصد آلیاژ و ۵۰ درصد طلا است.

سرویس طلا عروس ایرانی یا خارجی؟

در حال حاضر در بازارهای طلا و جواهرات کشور به راحتی می‌توانید کالاهای خارجی از کشورهای دیگر را در کنار طلاهای ایرانی مشاهده کنید. طلاهایی که ساخت کشورهای ترکیه، هند، تایلند، ایتالیا و سوئیس هستند و از جمله پرطرف‌دارترین سرویس‌های طلا و جواهر در بازار ایران به‌حساب می‌آیند. اما بد نیست بدانید که در سال‌های اخیر سرویس‌ها و جواهرات ایرانی که در کشور خودمان ساخته شده‌اند نیز جزء نمونه‌های برتر و پرطرف‌دار هستند.

این روزها قیمت سرویس طلا در بازار تهران که به دست تولیدکننده‌های ایرانی ساخته شده است به دلیل خلوص مناسب، زیبایی و کیفیت بالا، تقریباً هم تراز با سرویس طلا و جواهرات خارجی محسوب می‌شود اما باز هم قیمت کمتری دارد. علت آن نیز این است که سرویس طلای خارجی دستمزد ساخت بالایی دارد و همین امر سبب می‌شود قیمت بالاتری نسبت به طلای هم وزن خود که ساخت ایران است داشته باشد. به همین دلیل به عنوان راهنمای خرید سرویس طلای عروس به شما توصیه می‌کنیم سرویس طلا ظریف عروس خود را از میان سرویس‌های ایرانی انتخاب کنید. 

نکاتی مهم خرید سرویس طلا و جواهر در سال ۱۴۰۱

در ابتدای مقاله نیز به این موضوع اشاره کردیم که ما قصد داریم راهنمای خرید سرویس طلای عروس جامعی برای شما باشیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید یک خرید آسان و راحت را تجربه کنید. در این قسمت صفرتاصد جزئیات خرید سرویس طلای عروس را با شما در میان می‌گذاریم. پیش از هر کاری به شما توصیه می‌کنیم که رنگ پوست خود را مشخص کنید.

اگر پوست تیره رنگ و گندم گونی دارید بهتر است انتخاب شما سرویس طلای زرد عروس باشد. طلای زرد و ترکیب آن با طلای قرمز، زیبایی پوست شما را بیشتر نشان خواهد داد. اما اگر پوست روشن و سردی دارید توصیه ما این است که از سرویس طلای سفید عروس استفاده کنید تا جلوه‌گری آن بر روی پوست شما صد چندان شود.

یک نکته و صد پند طلایی

زمانی که قصد دارید یک دستبند زیبا انتخاب کنید بهتر است که دستبند برای دستان شما تنگ نباشد و آن‌قدر هم بزرگ نباشد که با کاهش وزن از دست شما خارج شود. فراموش نکنید دستبندهایی که به دست می‌چسبند دستان شما را چاق‌تر نشان می‌دهند. نکته اصلی اینجاست که در زمان خرید سرویس طلای زرد و سفید عروس به قفل دستبند، گردنبند و گوشواره بسیار دقت کنید. این که قفل محکمی داشته باشد و سالم باشد نکته مهمی است.

خاطرم هست که همسر برادرم در روز انتخاب لباس عروس دستبند خود را مابین لباس‌های عروس گم کرد و مدیریت مزون مدعی شد که هیچ قطعه طلایی در مزون خود پیدا نکرده است که نشان دهنده وجود دستبند همسر برادر من باشد. به همین دلیل به شما توصیه اکید داریم که قفل زیورآلات و جواهرات خود را با دقت بررسی کنید. آخرین نکته مهم در راهنمای خرید سرویس طلای عروس اینکه اگر چندان تمایلی به تعویض سرویس طلا عروسی خود ندارید، بهتر است انتخاب شما یک سرویس طلا عروس جدید و ساده باشد. زیرا به شما این امکان را خواهد داد که در آینده نیز بتوانید آن را با فراغ بال بپوشید. به عبارتی مدل و طرحی را انتخاب کنید که همیشه قابل استفاده باشد.

یک خرید سرویس طلای عروس به یادماندنی 

این امری مسلم است که یک زوج جوان برای خرید سرویس طلای عروس شیک و جذاب، تجربه زیادی ندارند. توصیه ما این است که از افراد باتجربه در خانواده‌های خود کمک بگیرند. فردی که با طلا  آشنا باشد و بتواند عیار بالا و پایین آن را بهتر تشخیص دهد. همچنین ما به شما توصیه می‌کنیم که اگر شخص معتبر و با تجربه‌ای را در دسترس ندارید برای خرید طلا و جواهراتی که در آنها سنگ‌های قیمتی بکار رفته‌اند، فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه طلا و جواهر زر را انتخاب کنید. فروشگاه‌هایی که دارای تأییدیه از اتحادیه طلا و جواهر هستند و ضمن ارائه نماد الکترونیک، تمام تلاش خود را در جلب اعتماد مشتریان خواهند کرد.

به طور معمول بیشتر خانواده‌های ایرانی یک طلافروش مورد اعتماد و آشنا دارند که در بیشتر مواقع برای خرید سرویس طلای عروس به ایشان مراجعه می‌کنند. ضمن ارائه راهنمای خرید سرویس طلای عروس باید به شما گوشزد کنیم که اگر بعد از خرید سرویس طلا به این موضوع پی بردید که طلای شما عیار پایینی دارد و یا سنگ‌های بکار رفته در آن سنگ‌های اصیلی نیستند، با همراه داشتن فاکتور خرید به اتحادیه طلا و جواهر فروشان مراجعه کنید. در آنجا کارشناسان برای تأیید ادعای شما طلا و جواهر خریداری شده را بررسی می‌کنند و در صورت اثبات، با فروشنده خاطی برخورد شده و مبلغ نقدی دریافت شده به خریدار بازگردانده خواهد شد.

یک خرید سرویس طلای عروس اقتصادی و مناسب

به‌هرحال خرج و مخارج برپایی مراسم عروسی کم نیست و در این بین اگر بتوان کمی هزینه‌ها را کاهش داد، بدون شک مشکلی پیش نخواهد آمد. ما به عنوان راهنمای خرید سرویس طلای عروس که قرار است از صفر تا صد ماجرا در کنار شما باشیم به شما توصیه می‌کنیم که طلایی را انتخاب کنید که ظریف باشد و از انتخاب مدل‌های درشت پرهیز کنید. گاهی دیده شده که امکان خرید طلای دست دوم نیز فراهم است که البته قیمت طلای دست دوم از طلای دست اول کمتر است. فراموش نکنید که طلای بدون نگین، اجرت کمتری نسبت به طلای نگین‌دار دارد. پس بد نیست که مدل‌هایی را انتخاب کنید که مزد ساخت کمتری به آنها تعلق می‌گیرد.

مدل‌هایی که در عین سادگی تراشکاری‌های ظریف و پرکاری نیز برای آنها در نظر گرفته نشده است. بد نیست که به‌جای یک ست کامل، نیم ست طلا بخرید. در برخی از ماه‌های سال به علت پایین بودن تقاضا، قیمت طلا و جواهرات کم می‌شود. برای مثال در ماه‌های محرم و صفر و در فصل‌های پاییز و زمستان و یا تیر و مرداد که به دلیل سردی و یا گرمی بیش از حد هوا مجالس کمتری برگزار می‌شوند، خرید طلا و جواهر نیز کمتر رخ می‌دهد. همین امر سبب می‌شود طلا قیمت مناسب‌تری داشته باشد. پس به شما توصیه می‌کنیم در این ماه‌ها برای خرید طلا اقدام کنید.

طرح‌های جدید و جذاب سرویس طلای عروس

از جمله طرح‌های جدید سرویس طلای عروس موجود در بازار ایران می‌توان به طرح‌ شوپارت اشاره کرد که به عبارتی از قراردادن چندین جواهر در یک محفظه شیشه‌ای و به شکل معلق تشکیل شده است. همچنین تورهای نازک و ظریفی که برگرفته از طرح‌های سوئیسی و ایتالیایی هستند و همچنین کارهای مرصع‌کاری پنهان که یک نگین بزرگ از کنار هم قرار گرفتن و تشکیل چند نگین کوچک‌تر شکل می‌گیرد. به نحوی که وقتی از دور آن را تماشا می‌کنید فقط یک قطعه نگین زیبا و چشمگیر را خواهید دید.

نکات مهم نگهداری از طلا و جواهر سرویس طلای عروس

بدون شک اگر از آن دسته از افرادی باشید که دوست دارید سرویس طلا عروس خود را تا پایان عمر نگه دارید این قسمت برای شما بسیار مفید خواهد بود. راهنمایی خرید سرویس طلای عروس در این قسمت از مقاله به شما نکاتی را ارائه می‌کند که بتوانید به خوبی از طلا و جواهرات خود برای طولانی مدت نگهداری کنید. بهتر است در هنگام حمام رفتن و یا شستن دست‌ها، جواهرآلات خود را جدا کنید چون صابون به‌راحتی می‌تواند سبب ایجاد یک لایه نازک بر روی طلا و جواهرات شما گردد. فقط با جواهرآلات خود آشپزی نکنید، زیرا گرمای به وجود آمده از روغن سبب آسیب دیدن نگین جواهرات خواهد شد.

فراموش نکنید که بعد از استعمال عطر و کرم‌های آرایشی طلا و جواهر خود را بپوشید. فلزات طلا را با پارچه‌های نمدی پاک کنید و از حوله و پارچه‌های معمولی استفاده نکنید. این پارچه‌ها به سبب نگهداری از گرد و غبار در خود، باعث خراش برداشتن جواهرات شما خواهند شد. بهتر است جواهرآلات را برای اینکه خراشیده نشوند در محفظه جدا نگهداری کنید. نقره را در یک کیسه سربسته نگه دارید تا از کدر شدن آن جلوگیری کنید اما مروارید را در کیسه‌های پلاستیکی قرار ندهید. در پایان اینکه بهترین روشی که برای تمیز کردن جواهرات می‌توانیم به آن اشاره کنیم استفاده از آب و صابون به همراه یک مسواک نرم است که به خوبی تمام زوایای طلا و جواهر شما را تمیز کند.  

بهترین روش برای نگهداری از سرویس طلای عروسی​

بهترین روش برای نگهداری از سرویس طلای عروسی این است که حتماً آن را در جعبه خود نگهداری کنید. یک راه دیگر این است که می‌توانید با استفاده از پارچه، یک دفترچه درست کنید و طلاهای خود را با سنجاق قفلی به آن وصل کنید. البته دقت کنید که سطح آنها به یکدیگر ساییده نشود. سایش سبب می‌شود که وزن آنها کاسته شده و سبک شوند. دفترچه را نیز در یک محل امن قرار دهید.

برای براق کردن طلا و جواهر بهتر است یک قطعه چرم یا پارچه نخی را بر سطح طلا مالش دهید تا برق و جلای خود را به دست آورد. البته می‌توانید با قرار دادن سرویس طلای عروس خود در خاکستر چوب و یا خاک اره نرم نیز آن را دوباره جلا ببخشید. خاک اره یا خاکستر چوب را بر سطح طلای خود مالش دهید و بعد از پاک کردن اضافات از سطح آن، شاهد شفافیت و برق چشمگیر آنها خواهید بود.

یک خرید خاص برای یک مراسم خاص

در میان هیاهو و شور برگزاری مراسم عروسی، تهیه یک سرویس طلا که در کنار شیک بودن سلیقه خاص شما را نشان دهد کمی سخت است. اما همین سرویس طلای عروس در آینده برای شما جزئی از خاطرات به‌یادماندنی از یک شب زیبا خواهد بود. در بیشتر مواقع خانواده‌ها تمایل دارند سرویس طلای عروسی خود را به فرزندان و نسل بعدی خود را واگذار کنند. این امر نشان می‌دهد خرید یک سرویس طلای عروس شیک و زیبا تا چه میزان می‌تواند مهم و اثرگذار باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا در قالب راهنمای خرید سرویس طلای عروس، صفر تا صد آن را برای شما بیان کنیم تا شما با یک دید باز بتوانید برای خرید سرویس موردنظر خود اقدام کنید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۹:۱۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد