انواع دستبند طلا زنانه کدام است؟ راهنمای جامع جهت خرید عالی

 انواع دستبند طلا زنانه کدام است؟ راهنمای جامع جهت خرید عالی
انواع دستبند طلا زنانه، این اکسسوری زنانه محبوب به چند گروه تقسیم می شود؟ در این مقاله انواع دستبند زنانه طلا را به شما معرفی و همین طور نحوه نگهداری آن را بررسی می کنیم.

یکی از محبوب‌ترین زیورآلات زنانه، دستبند طلا زنانه است و بسیاری از خانم‌ها به انتخاب دستبندی زیبا و مطابق با پسند خود اهمیت می‌دهند. دستبند طلا زیبا و مناسب، می‌تواند نقش مهمی در تکمیل استایل شما ایفا ‌کند. با این وجود برای خرید یک دستبند برازنده، لازم است انواع دستبند طلا زنانه را بشناسید تا انتخابی عالی داشته باشید. در این مقاله به مهم‌ترین مدل‌های دستبند زنانه پرداخته خواهد شد تا برای انتخاب خود بهتر تصمیم‌گیری کنید.

انواع دستبند طلا زنانه

آشنایی با مهم‌ترین انواع دستبند طلا زنانه

قبل از این که برای خود و یا هدیه دادن به دیگری، دستبندی مناسب و درخور انتخاب کنید، لازم است با انواع دستبند طلا زنانه آشنایی داشته باشید. دستبند طلا زنانه از جمله زیورآلاتی است که از گذشته مورد توجه و علاقه بسیاری از خانم‌ها بوده است و از این رو دستبندهای طلا با تنوع بالا طراحی می‌شوند. بنابراین چه به دنبال دستبندهایی ساده و ظریف باشید و چه دستبندهای شیک و مجلل را بپسندید، می‌توانید مدلی مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

آشنایی با مهم‌ترین انواع دستبند طلا زنانه

انواع دستبند طلا زنانه به صورت تک‌رنگ از طلای زرد، سفید و یا رزگلد و یا ترکیبی از آن‌ها ساخته می‌شوند. به عنوان مثال ترکیب طلای سفید و زرد، ظاهری شیک و جسورانه به دستبند شما می‌هد. هم‌چنین لازم است با توجه به رنگ پوست خود دستبندی مناسب را انتخاب کنید. هنگام خرید دستبند بهتر است به مدل انگشتری که قصد دارید از آن به همراه دستبند استفاده کنید نیز توجه داشته باشید که با از لحاظ سبک و رنگ با یکدیگر تناسب داشته باشد.  

دستبند طلا زنانه طرح گل

قبل از معرفی انواع دستبند طلا زنانه لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای خرید دستبند طلا، حتما به اصالت و کیفیت طلا و جواهرات به‌کاررفته در دستبند دقت داشته باشید و خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. ‌هم‌چنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید دستبند پیشنهاد می‌شود مقاله راهنمای خرید دستبند طلای زنانه + 10 نکته عالی برای خرید بهتر را بررسی نمایید. در ادامه به مهم‌ترین انواع دستبند طلا زنانه خواهیم پرداخت:

دستبند طلا زنانه تنیسی

یکی از پرطرفدارترین انواع دستبند طلا زنانه، دستبندهای تنیسی است. این نوع دستبند شامل ردیف باریکی از سنگ الماس است که موجب می‌شود این دستبند در دسته‌بندی زیورآلات سفید و درخشان قرار گیرد. با توجه به وجود نگین‌های متعدد الماس روی آن، این مدل دستبند، مجلل و لاکچری محسوب می‌شود و بسیاری از افراد از دستبندهای تنیسی برای شرکت در مجالس و میهمانی‌ها استفاده می‌کنند. از این رو اگر به دنبال خرید دستبندی مدرن، ساده و درعین‌حال باشکوه هستید، دستبند تنیسی را در نظر داشته باشید.

دستبند طلا زنانه تنیسی

در این نوع دستبند، قطعاتی یکسان از سنگ الماس با تراش‌هایی نظیر برلیان، پرنس و... در قاب‌های مربعی و یا گرد به صورت منظم کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و ردیفی خیره‌کننده از الماس را به نمایش می‌گذارند. با وجود این که دستبندهای تنیسی با سنگ الماس رایج‌ترین نوع این دستبند هستند اما جواهرات دیگر نظیر یاقوت، زمرد و... نیز در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستبند تنیسی با ظاهر مینیمال و شیکی که دارد برای تکمیل انواع استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی انتخابی عالی است.

دستبند طلا زنانه النگویی

النگوی طلا یکی از زیورآلاتی است که از دیرباز جزو اکسسوری بسیاری از خانم‌ها بوده است. یکی دیگر از انواع دستبند طلا زنانه، مدل النگویی است که طراحی آن مشابه همین النگوهای مرسوم است. درواقع دستبند النگویی نوعی دستبند بدون قفل است و باید از سمت انگشتان وارد دست شده تا به مچ برسد. با این وجود بعضی از مدل‌های دستبند النگویی دارای قفل هستند. دستبندهای النگویی برخلاف بعضی دیگر از مدل‌های دستنبد از جمله دستبندهای زنجیری، انعطاف ندارند و از این جهت موردعلاقه بسیاری از خانم‌ها هستند.

دستبند طلا زنانه النگویی

از جمله انواع دستبند طلا زنانه النگویی، دستبندهای نیمه‌باز هستند که به آن‌ها کاف هم گفته می‌شود. این نوع دستبند که به هر دو صورت باریک و پهن طراحی می‌شوند، بدون قفل هستند و قسمتی از حلقه دستبند، باز است. دستبندهای کاف معمولا بدون نگین طراحی می‌شوند و با ظاهر مدرن و مینیمالی که دارند با انواع استایل‌ها به ویژه استایل‌های نیمه‌رسمی به خوبی هماهنگ می‌شوند.

دستبندهای النگویی تنوع بالایی دارند و مدل‌های بدون نگین و نگین‌دار را شامل می‌شوند. دستبندهای النگویی با طرح کارتیر از جمله مدل‌های محبوب بدون نگین است که در بعضی مدل‌ها نگین‌هایی از برلیان نیز روی کار قرار داده می‌شود. از دیگر انواع دستبند طلا زنانه النگویی، می‌توان به دستبندهای مرواریدنشان یا دستبندهایی با المان‌های از طبیعت مانند طرح مار، طرح گل یا فلاور، دستبندهایی با طرح بی‌نهایت و... اشاره کرد.

دستبند طلا زنانه زنجیری

وقتی صحبت از دستبند طلا در میان باشد، دستبندهای زنجیری جزو اولین مدل‌هایی هستند که مورد توجه واقع می‌شوند. این مدل از انواع دستبند طلا زنانه، شامل حلقه‌هایی است که در یکدیگر قرار می‌گیرند و یک سلسله‌ طلایی زیبا را حاصل می‌کنند. دستبند طلا زنجیری با طلای زرد، ظاهری کلاسیک و مجلل دارد و با سایر رنگ‌های طلا نیز جذاب است.

دستبند طلا زنانه زنجیری

این نوع دستبندها، قفل‌دار و بدون نگین هستند و به دو صورت بافت ریز و درشت، طراحی و ساخته می‌شوند و می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از انواع دستبند زنجیری را انتخاب کنید و از آن به صورت تک یا در کنار اکسسوری‌های خود استفاده کنید.

دستبند طلا زنانه کارتیر

یکی از پرطرفدارترین انواع دستبند طلا زنانه، دستبند کارتیر است. این نوع دستبند به صورت النگویی به همراه نگین‌های الماس روی آن بسیار مورد توجه است و مدل‌های زنجیری دستبند کارتیه نیز از جمله مدل‌های محبوب دستبند زنانه است که بسیاری از خانم‌ها این نوع دستبند را در میان زیورآلات خود دارند. این نوع دستبند به دلیل انعطاف و استحکام مناسبی که دارد برای استفاده روزمره بسیار عالی است و با انواع استایل‌ به خوبی ست می‌شود.

دستبند طلا زنانه کارتیر

دستبند  طلا زنانه نگین‌دار

یکی دیگر از مهم‌ترین انواع دستبند طلا زنانه، دستبندهای نگین‌دار هستند. درواقع طیف وسیعی از دستبندهای زنانه به این دسته اختصاص دارد. در ساخت این نوع دستبندها همان‌طور که از نام آن‌ها نیز پیداست، نگین‌های بدون رنگ یا رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند و جلوه خاصی به کار می‌بخشند.

دستبند  طلا زنانه نگین‌دار

آن‌چه که موجب تنوع دستبندهای نگین‌دار می‌شود، ابعاد و تعداد سنگ‌های روی دستبند، جنس و رنگ سنگ، نوع تراش آن‌ها و... است که در ادامه به دو دسته مهم دستبندهای زنانه نگین‌دار خواهیم پرداخت.

دستبند طلا زنانه با سنگ الماس

اگر در بین انواع دستبند طلا زنانه به دنبال خرید یک دستبند مجلل و درخشان هستید، خرید دستبندهای طلا به همراه نگین‌هایی از جنس الماس با تراش‌هایی مانند برلیان، مارکیز و... به شما پیشنهاد می‌شود. دستبندهای الماس‌نشان، علاوه بر این که نماد ثروت هستند، با بسیاری از استایل‌های مجلسی نیز به‌خوبی هماهنگ می‌شوند.

دستبند طلا زنانه با سنگ الماس

دستبندهایی از جنس طلا سفید و یا رزگلد در کنار الماس، درخشش چشم‌گیری خواهند داشت. سنگ‌های الماس می‌توانند تمام یا بخشی از دستبند را بپوشانند و یا به صورت تک‌نگین روی دستبند قرار بگیرند که در هر حالت جلوه‌ای خاص را به نمایش می‌گذارند.

دستبند طلا زنانه با جواهرات رنگین

اگر از طرفداران نگین‌های رنگی روی زیورآلات خود هستید، دست شما برای انتخاب باز است. چراکه از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی رنگی مختلفی در ساخت انواع دستبند طلا زنانه استفاده می‌شود. دستبندهایی با نگین‌های گران‌بها مانند یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد از جمله دستبندهای قیمتی محسوب می‌شوند.

دستبند طلا زنانه با جواهر زمرد

دستبندهای شامل نگین‌های رنگی مانند آمیتیست، زبرجد، توپاز، گارنت و... نیز از جمله دستبندهای فوق‌العاده زیبا با جواهرات نیمه‌قیمتی هستند. دستبندهای با جواهرات رنگی انتخابی مناسب برای هماهنگی با استایل‌های مجلسی خاص هستند.

دستبند طلا زنانه جواهر

بسیاری از انواع دستبند طلا زنانه شامل هردو نوع نگین بدون رنگ و رنگی است. به عنوان مثال نگین‌های درشت و اصلی دستبند می‌تواند یکی از سنگ‌های رنگی مانند یاقوت باشد که اطراف آن با الماسی از تراش برلیان تزئین شده است. درواقع تلفیق نگین‌های رنگی و بی‌رنگ و یا حتی وجود چند رنگ نگین روی کار از جمله مدل‌های رایج دستبند طلا زنانه محسوب می‌شود. هم‌چنین دستبندهای مرواریدنشان با ظاهر سفید و جذاب و تنوع بالایی که دارند، برای خرید دستبندی با نگین غیررنگی، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند.

دستبند طلا زنانه و مروارید

بنابراین اگر به وجود نگین روی دستبند خود علاقه دارید و یا به خواص سنگ‌ها و جواهرات توجه نشان می‌دهید، می‌توانید از بین انواع دستبند طلا زنانه، دستبندی با سنگ ماه تولد خود و یا سنگی که با علایق شما هماهنگ است را انتخاب کنید. تنوع بالا و زیبایی و شکوه دستبندهای نگین‌دار موجب می‌شود انتخابی مناسب با استایل و پسند خود داشته باشید و توجه‌ها را به خود جلب کنید.

سایر انواع دستبند طلا زنانه

تا به این‌جا مهم‌ترین انواع دستبند طلا زنانه را به شما معرفی نمودیم که بخش زیادی از نمونه‌های دستبند موجود در مراکز طلا و جواهر، شامل دسته‌بندی‌های مذکور می‌شوند. با این حال مدل‌های دیگری مانند دستبندهای سکه‌ای و توپی، دستبندهای دارای آویز، دستبندهایی با طرح قلب و بی‌نهایت و... از دیگر مدل‌های دستبند طلا زنانه هستند که طرح کلی بیشتر این دستبندها نیز جزو دستبندهای النگویی به حساب می‌آید.

نگهداری از انواع دستبند طلا زنانه

همان‌طور که در قسمت‌های قبل مطرح شد، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها برای دسته‌بندی انواع دستبند طلا زنانه، نگین‌دار یا بدون نگین بودن آن‌ها است که این موضوع سبب تفاوت‌هایی در نحوه نگه‌داری دستبندها نیز می‌شود. دستبندهای طلا بدون نگین، نسبت به مدل‌های نگین‌دار، شرایط نگه‌داری ساده‌تری دارند و تنها لازم است در برابر ضربه یا خط‌وخش‌های سنگین از آن‌ها محافظت شود. اما دستبندهای نگین‌دار به فراخور جنس نگین روی دستبند، باید در شرایط مناسبی نگه‌داری شوند.

نگهداری از انواع دستبند طلا زنانه

به عنوان مثال بعضی نگین‌ها به برخورد با محصولات روغنی و آرایشی حساس هستند و نباید در معرض تماس با این مواد قرار بگیرند. به‌علاوه به علت تفاوت در سختی سنگ‌های جواهرات، بهتر است دستبندهایی با نگین‌های سخت مانند الماس در کنار نگین‌های آسیب‌پذیر نگه‌داری نشوند.

نحوه قیمت‌گذاری انواع دستبند طلا زنانه

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام انتخاب زیورآلات از جمله انواع دستبند طلا زنانه مطرح است، آشنایی با محدوده قیمت و شیوه ارزش‌گذاری آن‌ها است. قیمت روز طلا و وزن دستبندی که انتخاب می‌کنید مهم‌‌ترین موارد موثر بر قیمت دستبند طلا هستند. به‌علاوه اجرت کار که براساس طراحی، ظرافت و زیبایی دستبند در نظرگرفته می‌شود، در کنار مبلغ مالیات نیز در قیمت‌گذاری دستبند دارای اهمیت هستند. از دیگر عوامل تعیین‌کننده ارزش دستبند طلا زنانه، نوع و تعداد جواهرات به‌کاررفته در آن است که اثر مستقیم روی قیمت تمام‌شده دستبند خواهد داشت.

سخن پایانی درباره شناخت انواع دستبند طلا زنانه

در این مقاله درباره شاخص‌ترین انواع دستبند طلا زنانه مطالبی مطرح شد تا با توجه این دسته‌بندی، برای خرید یک دستبند زیبا و مناسب سلیقه خود تصمیم بگیرید. آن‌چه که در خرید هر نوع زیورآلات از جمله دستبند طلا زنانه حائز اهمیت است، مراجعه به فروشگاه‌‌های عرضه طلا و جواهر به‌روز و معتبر است. گالری آنلاین طلا و جواهر زر با ارائه بهترین و زیباترین زیورآلات با جواهرات اصل، انتخابی عالی برای انتخاب دستبندی به‌روز، شیک و باشکوه است تا خریدی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

سوالات متداول:

انواع دستبند طلا زنانه کدام است؟
S ChevronDown 18 N

برخی از انواع دستبند طلا زنانه عبارت است از: دستبند طلا زنانه تنیسی، دستبند طلا زنانه النگویی، دستبند طلا زنانه زنجیری، دستبند طلا زنانه کارتیر، دستبند طلا زنانه نگین‌دار و ...

نگهداری از انواع دستبند طلا زنانه چگونه بایستی انجام شود؟
S ChevronDown 18 N

کی از مهم‌ترین شاخصه‌ها برای دسته‌بندی انواع دستبند طلا زنانه، نگین‌دار یا بدون نگین بودن آن‌ها است که این موضوع سبب تفاوت‌هایی در نحوه نگه‌داری دستبندها نیز می‌شود. دستبندهای طلا بدون نگین، نسبت به مدل‌های نگین‌دار، شرایط نگه‌داری ساده‌تری دارند و تنها لازم است در برابر ضربه یا خط‌وخش‌های سنگین از آن‌ها محافظت شود. اما دستبندهای نگین‌دار به فراخور جنس نگین روی دستبند، باید در شرایط مناسبی نگه‌داری شوند.

قیمت‌گذاری انواع دستبند طلا زنانه چگونه انجام می شود؟
S ChevronDown 18 N

قیمت روز طلا و وزن دستبندی که انتخاب می‌کنید مهم‌‌ترین موارد موثر بر قیمت دستبند طلا هستند. به‌علاوه اجرت کار که براساس طراحی، ظرافت و زیبایی دستبند در نظرگرفته می‌شود، در کنار مبلغ مالیات نیز در قیمت‌گذاری دستبند دارای اهمیت هستند. از دیگر عوامل تعیین‌کننده ارزش دستبند طلا زنانه، نوع و تعداد جواهرات به‌کاررفته در آن است که اثر مستقیم روی قیمت تمام‌شده دستبند خواهد داشت.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۳:۴۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد