شاخص وارد کانال ۸۴ هزار واحد شد

شاخص وارد کانال ۸۴ هزار واحد شد
در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افزایش ۸۱۲ واحدی موفق به ثبت رکورد تازه‌ای در تاریخ معاملات شد و برفراز قله ۸۴ واحد ایستاد؛ امروز برخی حقوقی‌ها در روند خرید و فروش تحرکاتی داشتند.
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز برفراز قله 84 هزار واحد ایستاد که این رکورد‌شکنی مدیون چند نماد پالایشی و خودرویی است. در معاملات امروز پالایش نفت بندر‌عباس 133 واحد، فولاد مبارکه اصفهان 125 واحد، مخابرات 122 واحد، ملی صنایع مس ایران 106 واحد، سایپا 96 واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید 85 واحد و پالایش نفت اصفهان 74 واحد در روند رکورد‌شکنی شاخص بورس نقش‌آفرینی کردند.
بر اساس این گزارش ارزش بازار نیز با ثبت رکورد تازه‌ای با افزایش قابل توجه نسبت به هفته گذشته افزایش بیش از 12 هزار میلیارد تومانی را تجربه کرده؛ ارزش معاملات بورس تهران نسبت به ماه‌های اخیر افزایش دو برابری داشته و این  رقم نیز رکورد تازه‌ای به حساب می‌آید.
در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اکثر نمادها با صف فروش سنگینی روبرو و حد نوسان قیمت 4 درصد کاهش قیمت داشتند و در روند شاخص کل تأثیر منفی گذاشته‌اند در پایان معاملات بانک ملت 34 میلیون، بانک صادرات 48 میلیون، بانک پاسارگاد 46 میلیون، بانک تجارت 10 میلیون صف فروش داشته‌آند.
در معاملات امروز بانک تجارت که از ابتدای معاملات با صف خرید همراه شده بود در پایان با عرضه‌‌های حقیقی‌ها منجر به صف فروش شد اما در پایان حقوقی‌ها نقش ویژه‌ای در خرید ایفا کردند. به طوری که در چند دقیقه پایانی بیش از 10 میلیون سهم تجارت توسط این گروه خریداری شد و از حجم فروش به میزان قابل توجهی کاسته شد.
درباره نمادهای حاضر در گروه‌بانکی، محمدرضا مایلی، تحلیل‌گر ارشد بازار، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه کاهش قیمت نمادهای حاضر در این گروه دلیل بنیادی ندارد، اظهار داشت: این نمادها امروز تا حد بسیار زیادی اصلاح قیمت داشتند که این روند سیگنال و فرصت خرید برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود.
وی در این باره معتقد است، روند کاهش برخی نمادهای بانکی از جمله تجارت و صادرات و ملت به زودی پس از این اصلاح متوقف شده و به رشد دوباره باز می‌گردند.
در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادها کاهش قیمت داشتند که از جمله آنان هلدینگ نفت و گاز تأمین، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، هلدینگ خلیج‌فارس و نفت وگاز پارسیان بود.
خودرویی‌ها که از هفته گذشته به تأثیر از لغو تحریم‌ها با افزایش تقاضا معامله می‌شدند، امروز نیز اغلب با صف خرید سنگینی همراه شده و افزایش قیمت داشته‌اند.
در این گروه ایران‌خودرو، گروه بهمن و سایپا با صف‌های خرید سنگین تا 90 میلیون، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشته‌اند.در گروه خودرو بیشتر حقوقی‌ها خریدار بودند تا فروشنده.
در گروه شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، سرمایه‌گذاری غدیر، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی افزایش قیمت داشته‌اند اما سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با کاهش قیمت به کار خود پایان داد.
در این گروه سرمایه‌گذاری غدیر با توجه به واگذاری پتروشیمی پارس و افزایش سرمایه تحت تأثیر قرار گرفته بود که در این باره تحقیقات فارس نشان می‌دهد که این شرکت کمتر از 100 درصد افزایش سرمایه  داشته و در حال بررسی واگذاری پتروشیمی پارس است.
در گروه پالایشگاه‌ها، بازار ابتدا شاهد صف خرید این نمادها بود که در پایان معاملات این روند مقداری متعادل شد.
بر همین اساس، مایلی درباره این نمادها، تأکید کرد که پیشنهاد نرخ دلار 2600 و قیمت 100 دلاری هر بشکه نفت خام،  این نمادها را تحت تأثیر قرار داد.
گروه شرکت‌های سیمانی که از ابتدای معاملات با صف خرید همراه بودند پس از طی ساعاتی از معاملات متعادل شدند، در این گروه تا حد بسیار زیادی شایعه بازپرداخت بدهی‌های ارزی با نرخ 1800 تومان با توجه تأکید آن در دولت، قوت گرفته است.
به گزارش فارس، در فرابورس نیز شاخص رشد 3 واحدی را تجربه کرد و به مرز 860 واحد رسید؛ ارزش بازار اول و دوم نیز به مرز 72 هزار میلیارد تومان رسید.
در معاملات این بازار پالایش نفت تهران، ذوب‌آهن اصفهان، پالایش نفت شیراز و نفت پاسارگاد بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد