بازار سرمايه با بورس ايده توسعه مي‌يابد

بازار سرمايه با بورس ايده توسعه مي‌يابد
بازار دارايي فكر، اقتصاد كشور را به سمت اقتصاد دانش بنيان سوق مي‌دهد و حلقه ارتباطي دانش و صنعت را ايجاد مي‌كند.
بازار دارايي فكر، اقتصاد كشور را به سمت اقتصاد دانش بنيان سوق مي‌دهد و حلقه ارتباطي دانش و صنعت را ايجاد مي‌كند.
دكتر حسن قاليباف اصل مديرعامل بورس اوراق بهادار تهران با بيان مطلب بالا گفت: كشورهاي پيشرفته توانسته‌اند دانش را به فن آوري تبديل كنند. در كشور ما دانش فراواني توليد مي‌شود و بازار دارايي‌هاي فكري موجب مي‌شود كه اختراعات مخترعين و مبتكرين مورد توجه قرار گرفته و رقابت بين نخبگان و مبتكرين شكل گيرد.
وي به مزيت تامين مالي بازار دارايي فكري اشاره كرد و گفت: با توجه به شفافيت و رقابت موجود در اين بازار، واگذاري و عرضه اختراعات از طريق آن بهتر انجام مي‌شود. اين بخش از بورس كه اختصاص به دارايي‌هاي فكري خواهد داشت كمك مي‌كند ايده‌هاي دانش بنيان و اختراعات جديد تامين مالي شده و كشف قيمت براي ايده‌هاي خلاقانه در بازار سرمايه اتفاق بيفتد.
مديرعامل بورس تهران افزود: در كشورهاي پيشرفته شركت‌ها در كنار دارايي‌هاي فيزيكي دارايي‌هاي نامشهود زيادي دارند، ولي در كشور ما عمده دارايي‌هايي كه شركت‌ها دارند، دارايي‌هاي فيزيكي است. اين طرح، از يكسو به بازار كمك مي‌كند در كنار دارايي‌هاي فيزيكي، دارايي نامشهود نيز تقويت شود و از سويي ديگر شركت‌ها بزرگ‌تر شده و در فضاي بين المللي رقابت كنند.
قاليباف اصل با ابراز اميدواري به آينده بازار فكري خاطرنشان كرد: براي راه اندازي بورس ايده كه بازاري نوپاست زحمات زيادي كشيده شده كه ممكن است در ابتدا با مشكلات و ابهامات اوليه روبه‌رو شود، اما با حل آنها اين بازار مي‌تواند نقش بسزايي در اقتصاد ملي ايفا كند. وي تصريح كرد: در اقتصاد مقاومتي روي ايده‌هاي خلاقانه و اقتصاد دانش بنيان تاكيد زيادي شده است‌، اين بازار مي‌تواند در راستاي اهداف و سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي در خدمت كشور باشد.
مديرعامل بورس تهران ايده‌هاي خلاقانه را سبب رشد بنگاه‌هاي اقتصادي دانست و تاكيد كرد: در اين بازار، دارايي‌هاي فكري معامله مي‌شود و كشف قيمت دارايي فكري، رقابت بين مخترعين را به دنبال دارد. بخشي از پروژه‌هايي كه شركت‌ها تعريف مي‌كنند، ايده‌هايي است كه تبديل به فن آوري مي‌شوند و رشد و توسعه بنگاه‌هاي اقتصادي را منجر خواهند شد و در نهايت توسعه اين بنگاه‌ها، رشد و توسعه بازار سرمايه را در پي خواهد داشت. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۲:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد