معاون سازمان امور مالياتي: دولت در برابر زياده خواهي طلافروشان كوتاه نمي آيد

معاون سازمان امور مالياتي: دولت در برابر زياده خواهي طلافروشان كوتاه نمي آيد
معاون سازمان امور مالياتي با تصريح بر اينكه طلافروشان دنبال بهانه جويي هستند، هرگونه عقب نشيني در مقابل زياده خواهي ها را منتفي دانست و تأكيد كرد: قانون ماليات بر ارزش افزوده بدون هيچ تبعيضي در مورد طلافروشان هم مانند ساير اصناف اجرا مي شود.
معاون سازمان امور مالياتي با تصريح بر اينكه طلافروشان دنبال بهانه جويي هستند، هرگونه عقب نشيني در مقابل زياده خواهي ها را منتفي دانست و تأكيد كرد: قانون ماليات بر ارزش افزوده بدون هيچ تبعيضي در مورد طلافروشان هم مانند ساير اصناف اجرا مي شود.
محمد قاسم پناهي در گفت وگو با خبرگزاري فارس، درباره آخرين نتيجه نشست هاي مشترك با اتحاديه طلافروشان افزود: آخرين نشست با اتحاديه طلافروشان شنبه سوم مهرماه 89 بود كه در آن نشست مسائل مختلف مطرح شد و آنچه اصناف طلافروش مطرح مي كردند، اين بود كه تقاضا داشتند، آنها از شمول قانون مستثني شوند كه اين امر به هيچ وجه مورد قبول سازمان مالياتي نبود و بايد قانون بدون هيچ تبعيضي در مورد همه مشمولان از جمله اصناف طلافروش اجرا شود.
وي افزود: در حال حاضر افكار عمومي، دولت، مجلس، كميسيون اقتصادي و مردم تأكيد بر اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بدون تبعيض دارند و همان گونه كه رئيس كل سازمان مالياتي اعلام كرد اين قانون بدون استثنا براي همه اجرا مي شود.
معاون سازمان امور مالياتي تأكيد كرد: اجراي مرحله چهارم قانون ماليات بر ارزش افزوده از اول مهر ماه 1389 در مورد 12 گروه از مشاغل مختلف از جمله طلا و جواهر و آهن فروشان بايد اجرا شود و هيچ كس از اين قانون قابل استثنا نيست.
وي تأكيد كرد:گروه طلافروشان نيز مكلف به اجراي قانون از اول مهر ماه بوده و در نشست روز شنبه نيز مسائل كلان مطرح شد و فرصتي براي طرح مسائل جزيي نبود.
پناهي افزود: قرار شد با پيشنهاد رئيس سازمان امور مالياتي و رئيس شوراي اصناف كارگروهي متشكل از كارشناسان سازمان امور مالياتي و اتحاديه طلا فروشان تشكيل شود، متاسفانه از جانب نمايندگان اين اتحاديه مورد استقبال قرار نگرفت و بعد از نشست شنبه هيچ نشست مشتركي با آنها برگزار نشد.
پناهي افزود: هرگونه سؤال و ابهام براي هر كدام از مشمولان قانون ماليات بر ارزش افزوده در مورد آموزش وجود داشته باشد، آمادگي سازمان مالياتي براي ارائه آموزش رايگان و آموزش مستمر وجود دارد.
معاون سازمان امور مالياتي با بيان اينكه روز دوشنبه پنجم مهر ماه 89 تعداد 200 نفر از چاپخانه داران دوره آموزش را گذراندند و يك گروه 400 نفره جديد نيز روز چهارشنبه آموزش مي بينند گفت: به طور كلي آموزش اين قانون يك عمل استمرارپذير است و مقطعي نيست.
وي تأكيد كرد: اگر هر كدام از گروه هاي 12گانه مشمولان مرحله چهارم ماليات بر ارزش افزوده نياز به آموزش پيدا كنند، به صورت رايگان از آنان ثبت نام و آموزش ارائه مي شود.
معاون سازمان امور مالياتي افزود: گرچه قرار بود كارگروهي از كارشناسان سازمان مالياتي و اتحاديه صنف طلافروش تشكيل شود، اما از جانب اتحاديه به جمع بندي نرسيدند و در كارگروه حاضر نشدند.
پناهي در مورد ادعاي برخي از طلافروشان مبني بر عدم آگاهي از قانون و روشن نبودن آن گفت: به نظر من اين گروه از طلافروشان و مشمولان مرحله چهارم قانون ماليات بر ارزش افزوده هم تحصيل كرده هستند و هم با اطلاعاتي كه از سايت سازمان مالياتي و جزوه هاي آموزشي دريافت كرده اند، كاملاً به زواياي قانون شناخت دارند و چگونگي اجراي آن را مي دانند.
وي افزود: حرف رئيس كل سازمان امور مالياتي كه اصناف طلافروش از برخي كارشناسان سازمان مالياتي نيز قانون و زواياي آن را بهتر مي دانند و نيز صحبت رئيس كميسيون اقتصادي مجلس كه اصناف طلافروش از ابتداي تهيه قانون در مجلس با آن آشنا بودند درست است و هيچ گونه ابهامي در آن نيست.
وي افزود: مؤديان ماليات بر ارزش افزوده 4 وظيفه بر عهده دارند كه شامل ثبت نام در سايت EVAT، صدور صورتحساب در زمان فروش براي خريداران، صورتحساب براي فروش كالا و درج ماليات در آن و در نهايت ارائه اظهارنامه الكترونيكي ماليات و تحويل درآمد مالياتي بر ارزش افزوده به سازمان امور مالياتي از جمله اين وظايف به شمار مي آورد.
معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي كشور تصريح كرد: در تهران 6 نقطه، در ادارات مالياتي مستقر است كه خدمات به مؤديان مالياتي ارائه مي كند و پرداخت كننده ماليات بايد صورتحساب با درج مقدار ماليات بر ارزش افزوده به خريدار ارائه كند، سپس اسناد و مدارك را نگهداري كرده و اگر نياز به رسيدگي باشد، آن را به سازمان مالياتي ارائه دهد.
پناهي تأكيد كرد: بر مبناي اسناد و مدارك اظهار شده مالياتي در پايان فصل ظرف 15 روز اظهارنامه مالياتي ارائه و به سازمان مالياتي تسليم كند.
وي گفت: اصناف در حال حاضر ساده ترين كار را يعني ثبت نام و ديدن آموزش بايد انجام دهند و در زمان فروش كالا در ذيل فاكتور 3 درصد ماليات بر ارزش افزوده را درج و از مشتري وصول كنند و اگر براي عده اي از آنها نياز به آموزش باشد در حين اجراي قانون آموزش ارائه مي شود.
پناهي با بيان اينكه صنف طلافروش به صورت سنتي فاكتور رسمي دارند، گفت: از همان فاكتور خود براي اجراي طرح ماليات بر ارزش افزوده تا پايان سال استفاده كنند و از ابتداي سال 1390 فاكتور جديدي با همكاري اتحاديه صنف طلا و جواهر طراحي و به همه طلافروشان ابلاغ مي شود.
معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي كشور خاطر نشان كرد: چون فاكتور طلافروشان از نوع شماره يك طراحي شده در سازمان مالياتي كامل تر است، براي ماليات قابل پذيرش است.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۵:۱۵:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد