طلافروشان از شفافیت درآمدها هراس ندارند

طلافروشان از شفافیت درآمدها هراس ندارند
رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر درباره برخی اظهارات مبنی بر ترس طلافروشان از شفافیت درآمدشان تصریح کرد: گرچه سازمان امور مالياتي مي‌گويد طلافروشان از شفافيت فرار مي‌كنند، اما از آن نمي‌ترسيم و اخذ ماليات از اجرت و سود طلافروش نيز به شفافيت درآمد منجر مي‌شود.
محمد كشتي‌آراي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس افزود: بر اساس تفاهم كارگروهي متشكل از نمايندگان مجلس، نمايندگان مركز پژوهش‌هاي مجلس، نمايندگان اتحاديه صنف طلا و وزارت امور اقتصادي و سازمان مالياتي تشكيل شده است كه ظرف يك ماه از 19 مهر ماه تا 19 آبان ماه جلساتي تشكيل و نتيجه آن را به كميسيون اقتصادي مجلس گزارش دهند.
وي درباره ابهام قانون ماليات بر ارزش افزوده در مورد صنف طلا و جواهر گفت: نقطه ابهام قانون اين است كه سازمان مالياتي مي‌گويد از مرحله واردات در بدو ورود ماليات 3 درصد گرفته مي‌شود و اتحاديه طلا مي‌گويد در هر مرحله فقط از اجرت ساخت و سود مغازه‌دار 3 درصد ماليات اخذ شود و از تكرار ماليات خودداري شود و هر مرحله ماليات اجرت جديد و ارزش ايجاد شده جديد را به عنوان ماليات بر ارزش افزوده بپردازد.
رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر گفت: از نظر اقتصاددانان بايد روشن شود كه آيا طلا يك كالاي سرمايه‌اي است يا مصرفي، كه طبق برآورد اقتصاددانان در تمام جوامع طلا به عنوان پشتوانه پولي و كالاي سرمايه‌اي و نه مصرفي به حساب مي‌آيد، بنابراين بايد از ميزان كار انجام شده و ارزش افزوده آن ماليات گرفته شود.
رييس اتحاديه كشوري صنف طلا و جواهر خاطرنشان كرد: در نشست كارگروه مشترك مركز پژوهش‌ها، نمايندگان مجلس،‌ نمايندگان وزارت دارايي، سازمان مالياتي و اتحاديه صنف طلا و جواهر اين موضوعات فني بررسي مي‌شود و نظر قطعي اين كارگروه به كميسيون اقتصادي مجلس ارائه مي‌شود. كشتي‌آراي خاطرنشان كرد: طلا به عنوان كالاي سرمايه‌اي است كه مستهلك نمي‌شود و هيچ وقت از بين نمي‌رود، اما كالايي مانند خودرو اگر تصادف كند يا آتش‌سوزي انجام شود از بين مي‌رود؛ در حالي كه طلا نه آتش مي‌گيرد و نه از بين نمي‌رود، بلكه مرتب تغيير شكل پيدا مي‌كند.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۵ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۹:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد