تبدیل بانك ها به موسسه مالی اعتباری درصورت درست عمل نكردن

تبدیل بانك ها به موسسه مالی اعتباری درصورت درست عمل نكردن
بهمنی گفت: اگر بانک ها تا پایان امسال عملکرد مناسبی نداشته باشند و سرمایه هایشان را مطابق با استانداردها افزایش ندهند به مؤسسه مالی و اعتباری تبدیل می شوند.
محمود بهمنی در حاشیه همایش ملی نقش بازار سرمایه در تأمین مالی افزود: در مرحله بعد نیز این امکان وجود دارد که كلا بانك ناتوان را منحل كنیم .
وی گفت: مؤسسات مالی و اعتباری هم اگر عملکرد مطلوبی داشته باشند به بانک تبدیل می شوند.
بهمنی درباره تأثیر هدفمندی یارانه ها بر اقتصادی کشور نیز گفت: هنوز ابتدای کار هستیم و فقط چند قلم اصلاح قیمت شده است به همین علت مشخص نیست وضع تورم چگونه باشد.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: پیش بینی نظام بانکی این بود که با توجه به همزمانی اصلاح قیمت ها با پرداخت حقوق پایان ماه، با تراکم مراجعه کنندگان مواجهه شویم اما دیروز مراجعه به شبکه بانکی از روزهای عادی متعادل تر بود.
وی گفت: نظام بانکی از چند روز قبل برای آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تمهیدات لازم را اندیشیده بود و آمادگی کامل داشت.
بهمنی افزود: برای تعیین نرخ تورم359 قلم کالا محاسبه می شود و اگر نرخ تورم تغییر کند پس از یک سال جهت گیری ها روند کاهنده خواهد داشت.
وی درباره نرخ طلا و سکه گفت: قیمت طلا و سکه تابع قیمت های جهانی است و غیر از آن ، افزایش قیمت ها کنترل خواهد شد.
بهمنی درباره تلفیق وجوه یارانه ای با منابع بانک ها نیز گفت: وجوه یارانه ای همزمان با اصلاح قیمت ها، آزاد و جزء منابع بانک ها شده است.
وی افزود: شش هزار میلیارد ریال وجوه یارانه ها جزء منابع بانک هاست و آنها می توانند پس از کسب ذخیره قانونی، تسهیلات را از این منابع نیز پرداخت کنند.
منبع خبر: شبکه خبر
  ۲۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۷:۳۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد