رضاییپور به مزایای عرضه گندم خوراکی در بورس اشاره کرد و افزود: اولین و مهمترین مزیت عرضه گندم در بورس شفافیت قیمت است، بهطوری که میتوانند قیمت تمام شده خود را با قیمت بازار مقایسه کنند و خریداران به واسطه وجود بورس از لحاظ کمی و کیفی با خیال راحتتری به عرضههایی که از طریق بورس انجام میشود روی آورند.وی یادآور شد: شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال ۸۹ گندم خوراکی را از طریق بورس به فروش رساند و بخش عمدهای از فعالان را به سمت بورس کشاند، از آن پس تمامی فعالان این بخش چه با واسطه و چه بیواسطه روند معاملات را پیگیری میکنند و کارگزاریها هم وظیفه دارند زمانی که کالایی عرضه میشود به فعالان بخش اعلام کنند . وی خاطرنشان کرد: بعد از عرضه گندم در سال ۸۹، شرکت بازرگانی دولتی بخشی از عرضه گندم را به سمت بورس سوق داد که با از سرگیری عرضه این محصول در بورس کالا، آمارهای قابل اتکایی برای مسوولان، عرضهکنندگان و خریداران استخراج میشود.شرکت بازرگانی دولتی ایران طی هفت ماه ابتدایی امسال ١١٤ هزارتن گندم دروم به بورس کالا عرضه کرده که تنها ١١هزار و ٥٠٠تن آن به فروش رفته و علاوه بر آن با عرضه ١٢ هزار تن گندم خوراکی طی یک ماه اخیر ٩٥٠٠تن مورد معامله قرار گرفته که ارزشی بیش از ٨٦ میلیارد ریال دارد.