محمد رضا حسین زاده گفت : مسئولان روابط عمومی و بازاریابی باید مسلط به دانش روز باشند و هرقدر این دانش بالاتر رود و آگاهیها بیشترشود، به همان میزان توانایی برای پیشبرد اهداف بانک، بیشتر و قویتر خواهد شد.
محمدرضا حسینزاده در همایش مسئولان دوایر و کارشناسان روابط عمومی و بازاریابی بانک ملی ایران افزود: در میزان اهمیت و جایگاه روابط عمومی و بازاریابی همین بس که نمیتوان این دو بخش را محدود به یک اداره دانست بلکه هر کدام از این مجموعه ها خود به تنهایی یک سازمان عظیم می باشند و دید ما نسبت به آن ها بسیار فراتر از یک اداره است.
وی ادامه داد: روابط عمومی پلی است بین مدیریت،کارکنان و مشتریان و باید نظرات، پیشنهادها و انتقادات جامعه را به خوبی بشنود، درک کند و آن ها را صادقانه و به موقع به مدیریت منتقل کند تا بتوان به موقع برای هر مسأله و موضوعی راه حل مربوطه را ارائه کرد.
حسینزاده گفت: روابط عمومی ها نقش مددکار سازمان را نیز برعهده دارند و باید با صبر و حوصله مسائل، موضوعات و به عبارتی درد دل همکاران را بشنوند و آن ها را به مدیریت سازمان منتقل کنند. به همین منظور همکاران شاغل در بخش روابط عمومی و بازاریابی وظیفه ای خطیر و بسیار حساس بر عهده دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در زمینه تغییرساختار روابط عمومی اقدامات خوب و مؤثری انجام شده است که انشاء الله بزودی اعلام خواهد شد.
البته ساختار به تنهایی نمی تواند نتیجه بخش باشد بلکه در کنار آن باید دانش همکاران نیز بالا و به روز باشد تا این دو اصل مهم در کنار هم بتوانند نتایج مطلوب را برای سازمان به ارمغان بیاورند.
مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: در بحث بازاریابی نیز امروزه تکنیک های خوبی وجود دارد که باید نسبت به آن ها آگاهی پیدا کرد و با به کار گرفتن آن ها میزان بازدهی بانک را بالا برد.
وی گفت: همه ما باید ضمن توجه کامل به رفتار، گفتار و کردارمان در مواجهه با مشتریان به اصول مشتری مداری نیز توجه کامل داشته باشیم تا بتوانیم هرچه بیشتر مشتری جذب کنیم و فراموش نکنیم برای یک مؤسسه مالی، مشتری حرف اول و آخر را می زند و وجود و حیات هر سازمانی بسته به وجود مشتریان آن سازمان است.
حبیباله رشیدارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران نیز در این همایش با اشاره به اهمیت کار روابط عمومی در اجرای سیاستهای بانک گفت: کار روابط عمومی کاری سهل و ممتنع است یعنی کار آسان سخت، شبیه متون نثر استاد سخن سعدی که به ظاهرساده و روان ولی در معنا بسیار پیچیده و سنگین است. بخش ساده آن همان ظاهر واژه اطلاع رسانی و تولید چند بروشور، پوستر،بنر و مانند آن هاست و بخش سخت روابط عمومی، هنر اقناع مخاطبان، تفکر و برنامهریزی برای یک فعالیت است.