دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در نشست سالیانه توسن در هتل اسپیناس پلاس ضمن ابراز رضایت از خدمات فنی این شرکت در توسعه کسب وکار بانک انصار به نتایج تحقیقات بین المللی سال 2011 و جابجایی 70 درصدی مشتریان بانکها و پرخطرشدن جذب آنان اشاره کرد.
وی همچنین با اشاره به چالش های موجود در شبکه بانکی کشور و پیامدهای ناشی از جنگ قیمت ها در جذب سپرده گذاران افزود: مسابقه قیمتها تداوم کار
اصلی بانکها را با اختلال مواجه و کسب سود در هسته تجاری بانکها را با دشواری های فراوان رو به رو کرده است.
ابراهیمی گفت : کلید موفقیت بانک ها مدیریت همزمان مشتری، تکنولوژی و تولید محصول است که باید به صورت توأم صورت گیرد و سیستم بانکی به دنبال ایجاد مدیریت فرایند کسب وکار به عنوان ابزاری اثربخش وپویا برای توسعه زنجیره ارزش در حوزه واسطه گری مالی باشد.
وی افزود: اگر بر کسب و کار جامع ( core business) بانکی تمرکز داشته باشیم و زمینه شخصی سازی خدمات نوین را با سرعت فراهم کنیم، می توانیم شبکه بانکی را از بن بست کنونی در توسعه کسب وکار بانکی خارج کنیم.
مدیرعامل بانک انصار ، سیستم مدیریت فرایندهای کسبوکار (BPMS) براساس زیرساخت معماری سرویس گرا را ابزاری برای افزایش انعطاف پذیری و برتری عملیاتی دانست که رقابت پذیری بانک ها را افزایش می دهد و باعث انعطاف پذیری در تولید محصول و پاسخگویی پرشتاب در بستر سرویس گرای ( core business) میشود.
سیستم مدیریت فرآیندهای کسبوکار (Business Process Management System) که به اختصار BPMS نامیده می شود، یک مجموعه نرم افزاری و سیستماتیک است که برای تعریف، مدیریت، بررسی و بهینه سازی محصولات بانکی به کارگرفته شده که موجب واکنش سریع بانکها به نیاز مشتریان می شود .