رقابت شرکت های بیمه ای به جای قیمت شکنی باید بر سر کیفیت خدمات باشد

رقابت شرکت های بیمه ای به جای قیمت شکنی باید بر سر کیفیت خدمات باشد
مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه اکنون برخی شرکت های بیمه از طریق قیمت شکنی بدنبال جذب مشتری هستند، گفت: رقابت میان شرکت های بیمه ای باید بر مبنای خدمات و نه قیمت باشد.

رسول تاجدار روز پنجشنبه در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره قیمت شکنی و رقابت میان شرکت های بیمه برای جذب مشتری افزود: متاسفانه رقابت از طریق قیمت شکنی، اکنون در بین برخی شرکت ها وجود دارد.
وی ادامه داد: البته خوشبختانه بیمه مرکزی کنترل های لازم را انجام می دهد، اما همچنان این موضوع ادامه دارد.
تاجدار با بیان اینکه بازار ایران از نظر بیمه، بازار ناکارایی است، افزود: گرچه رقابت، جزو ذات بازار است، اما ادامه این روند در نهایت، شرکت هایی که پایبند اصول بازار نباشند را به زمین خواهد زد.
مدیرعامل بیمه البرز درباره ادعای وضعیت مالی نامناسب شرکت های بیمه ای و ناتوانی آنها از پرداخت مطالبات گفت: برخی شرکت ها از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارند.
وی افزود: بخشی از مشکلات بیمه ها به نگاه مسوولان بازمی گردد که نگاهی اجتماعی است و نگاه اقتصادی به بیمه وجود ندارد.
تاجدار تصریح کرد: متاسفانه به این موضوع توجه نمی شود که شرکت های بیمه ای، بنگاه هایی هستند که در بورس حضور دارند و سهامداران با هدف کسب سود، اقدام به خرید سهام آنها کرده اند.
مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه بازدهی صنعت بیمه در پارسال 12 درصد بوده گفت: در شرایط موجود، مقایسه نرخ سود شرکت های بیمه ای با سایر بازار ها مانند سود بانکی نشان می دهد که بیمه ها نصف آنها نیز سود ندارند.
مدیرعامل بیمه البرز افزود: وجود چنین مشکلاتی موجب می شود که شرکت های بیمه ای برای تامین مالی به رقابت مالی مخرب روی بیاورند که در بلند مدت باعث می شود این شرکت ها از اجرای تعهدات خود باز بمانند.
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان ماه برگزار می شود.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۷:۸ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد