شایعه احتکار سکه در بازار

 شایعه احتکار سکه در بازار
روز دوشنبه برخلاف انتظار شماری از معامله‌گران، قیمت سکه بالای مرز یک میلیون و 100 هزار تومان باقی ماند. این در حالی بود که این دسته انتظار داشتند در صورت ادامه افت اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی قیمت سکه در بازار داخلی افت بیشتری را تجربه کند

روز دوشنبه برخلاف انتظار شماری از معامله‌گران، قیمت سکه بالای مرز یک میلیون و 100 هزار تومان باقی ماند. این در حالی بود که این دسته انتظار داشتند در صورت ادامه افت اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی قیمت سکه در بازار داخلی افت بیشتری را تجربه کند. با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد. در سومین روز هفته، سکه معاملات خود را تحت تاثیر افت اونس با قیمت یک میلیون و 105 هزار و 500 تومان آغاز کرد که کاهشی 2 هزار و 500 تومانی نسبت به قیمت روز یکشنبه داشت. با توجه به حبابی که روز شنبه در بازار شکل گرفته بود، انتظار معامله‌گران آن بود که حتی فلز گرانبهای داخلی افت بیشتری را تجربه کند، با این حال نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد، بلکه در ادامه روز قیمت سکهبیشتر از افزایش قیمت دلار پیروی کرد و نهایتا با 2 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 110 هزار تومان رسید.

در این شرایط، برخی فعالان بازار اعتقاد دارند، بالا بودن قیمت بازاری سکه نسبت به ارزش ذاتی آن موجب می‌شود که ارزهایی مانند دلار از بازار داخلی خارج شوند و به جای آن طلای آب شده وارد شود. در واقع، به گفته این دسته، ناهماهنگی قیمت طلای داخلی با بازارهای جهانی موجب می‌شود که برخی معامله‌گران سعی کنند از این تفاوت قیمت کسب سود کنند و در این مسیر، حجم ارز موجود در بازار داخلی نیز کاهش پیدا کند. در کنار این، برخی دیگر از فعالان اعتقاد دارند، نبود تناسب بین افت سکه و اونس جهانی طلا باعث می‌شود که در روند طبیعی بازار اخلال ایجاد شود. این در حالی است که شماری دیگر از فعالان عنوان می‌کنند، انتظار شماری از معامله‌گران این است که روند بهای اونس در کوتاه‌مدت تغییر کند؛ بنابراین این معامله‌گران ترجیح می‌دهند که در برابر افت قیمت مقاومت کنند. روز دوشنبه، شایعه‌ای در بازار و میان برخی فعالان شنیده می‌شد که حکایت از احتکار سکه از سوی برخی معامله‌گران بزرگ داشت. برخی فعالان اعتقاد داشتند، بازارساز بهتر است برای طبیعی شدن بازار سکه اقدامات لازم را انجام دهد تا قیمت‌های بازار داخلی نیز به بازار جهانی نزدیک شوند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۳:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد