افزایش سرمایه بانک اقتصاد نوین

افزایش سرمایه بانک اقتصاد نوین
با تاييد سهامداران بانک اقتصادنوين، سرمايه اين بانک به 13 هزار و 131 ميليارد ريال رسيد.

به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، مجمع عمومي فوق‌العاده اين بانک با دستور جلسه افزايش سرمايه پس از اخذ تاييدات لازم از بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و سازمان بورس اوراق بهادار، با حضور حدود 91 درصد صاحبان سهام برگزار شد.در اين مجمع پس از ارائه گزارش مديرعامل اين بانک و پاسخ به سوالات، سهامداران بانک اقتصادنوين با افزايش سرمايه اين بانک از 11 هزار و 312 ميليارد ريال به 13 هزار و 131 ميليارد ريال موافقت کردند. علي‌اصغر سفري، مديرعامل بانک اقتصادنوين در گزارشي به سهامداران اين بانک با اشاره به اهميت نقش سرمايه در ارائه خدمات بانکي گفت: سرمايه مناسب يکي از شرايط لازم براي حفظ سلامت نظام بانکي است و نهادهاي نظارتي براي تضمين ثبات و پايداري فعاليت‌ها، همواره بانک‌ها را ملزم به برقراري نسبت مناسبي ميان سرمايه و ريسک موجود در دارايي‌هاي خود می‌کنند.

وي سرمايه پايه مناسب را يکي از شروط دستيابي به سلامت نظام بانکي دانست و افزود: در حال حاضر ظرفيت عملياتي بانک‌ها در حوزه‌هاي مختلف با شاخص سرمايه پايه تعيين می‌شود که اساس آن ميزان سرمايه ثبتي است، در اين راستا افزايش سرمايه بانک اقتصادنوين زمينه افزايش ظرفيت عملياتي و در ادامه رشد درآمدها و خلق ارزش مطلوب‌تر براي سهامداران را فراهم مي‌کند. مديرعامل بانک اقتصاد نوين همچنين به شاخص کفايت سرمايه اشاره و اظهار کرد: با افزيش سرمايه، نسبت کفايت سرمايه بانک که از شاخص‌هاي تعيين‌کننده در رتبه‌بندي بانک‌ها است، بيش از پيش بهبود خواهد يافت.سفري گفت: افزايش ظرفيت جذب سپرده‌ها و اعطاي تسهيلات، افزايش سقف سرمايه‌گذاري در بورس اوراق بهادار، افزايش سقف تحصيل دارايي‌هاي ثابت، حضور در بازارهاي بين‌المللي و افزايش حجم خدمات بانکي از ديگر مزيت‌هاي افزايش سرمايه بانک خواهد بود که در نهايت منجر به بهبود ساختار مالي، افزايش منابع درآمدي بانک و در نهايت سهامداران مي‌شود.

براساس اين گزارش و با تاييد سهامداران، سرمايه بانک اقتصادنوين از محل سود انباشته (سود تقسيم نشده) از رقم 11 هزار و 300 ميليارد ريال به 13 هزار و 131 ميليارد ريال رسيد. پيش از برگزاري مجمع عمومي فوق‌العاده بانک اقتصادنوين، مجمع عمومي عادي به‌طور فوق‌العاده اين بانک برگزار شد. اين مجمع پس از اخذ مجوزهاي لازم از بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران با دستور جلسه تقسيم سود برگزار و براساس پيشنهاد هيات‌مديره و موافقت سهامداران بانک اقتصادنوين، مبلغ 21 ريال سود نقدي به ازاي هر سهم تقسيم شد. همچنين مبلغ يک‌هزار و 831 ميليارد ريال سود مربوط به عمليات بانکي در سال مالي منتهي به 29 اسفند 94 بانک اقتصادنوين به افزايش سرمايه اين بانک اختصاص يافت.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۳:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد