حذف دفترچه بیمه در مراکز تامین اجتماعی

حذف دفترچه بیمه در مراکز تامین اجتماعی
طرح کارت هوشمند و حذف دفترچه تامین اجتماعی کار بزرگی است که در سازمان تأمین اجتماعی به نتیجه رسیده است و همه اجزای سازمان برای موفقیت این پروژه همکاری می کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای موفقیت آمیز پروژه حذف دفترچه بیمه که اکنون در مراکز ملکی این سازمان در حال انجام است، زمینه ساز اجرای آن در سطح ملی است.
سیدتقی نوربخش در همایش آموزشی پروژه حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی افزود: شاهد استقبال مناسب و همکاری کامل بدنه اجرایی بخش درمان سازمان به ویژه پزشکان از اجرای این پروژه هستیم و بدون تردید کارایی بیشتر و سهولت انجام کارها از نتایج اجرای این برنامه است.
محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: طرح کارت هوشمند و حذف دفترچه تامین اجتماعی کار بزرگی است که در سازمان تأمین اجتماعی به نتیجه رسیده است و همه اجزای سازمان برای موفقیت این پروژه همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه فن آوری اطلاعات سازمان شاهد عقب ماندگی تاریخی هستیم، اظهار داشت: جایگزینی کارت هوشمند باعث می شود که به سمت استفاده حداکثری از فن آوری اطلاعات در بخش درمان تامین اجتماعی برویم و سرعت و دقت کارها در بخش درمان ارتقا می یابد.
همتی موفقیت این پروژه را نیازمند همکاری بین بخشی دانست و گفت: در اجرای پروژه های مرتبط با حوزه فن آوری اطلاعات پس از اجرای آزمایشی برنامه و شناسایی موانع و محدودیت های احتمالی ابتدا برای رفع موانع اقدامات لازم صورت گرفته و بعد نسبت به گسترش برنامه اقدام لازم صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در رابطه با پروژه حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته است و موانع قانونی، حقوقی و امنیتی اجرای این پروژه به درستی شناسایی و برای رفع آنها اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته و مجوزهای لازم از سوی مبادی قانونی صادر شده است.
محمدعلی بیطرف، مشاور ارشد مدیرعامل در امور درمان و مدیر پروژه حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای پروژه حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی سازمان یک تحول اساسی در حوزه سلامت کشور ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه این پروژه با هماهنگی و همکاری فرابخشی بویژه با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در حال گسترش در سراسر کشور است، اظهار داشت: حذف دفترچه در مراکر درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی اولین قدم برای اجرای این پروژه است که در مرحله اول در ٦ استان به اجرا در می آید.
بیطرف از انجام اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز این پروژه خبر داد و گفت: عزم و اراده و برنامه ریزی و هماهنگی در استان ها برای موفقیت این پروژه کاملا مهیا است و امیدواریم تا ایام دهه مبارک فجر و پایان سال جاری شاهد تکمیل این برنامه باشیم.
وی اظهار داشت: اجرای پروژه حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی سازمان باعث رضایتمندی بیشتر مردم و بهینه سازی خدمات درمانی می شود و همزمان با اجرای این پروژه در ٦ استان کارهای پژوهشی برای ارزیابی میزان موفقیت پروژه و شناسایی مشکلات احتمالی نیز با جدیت دنبال می شود.
علی معیری، مدیرکل دفتر راهبری سیستم ها نیز گفت: پروژه حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی سازمان از جمله پروژه هایی است که در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی تعریف شده و با جدیت در حال اجرا است.
وی اظهار داشت: از اوایل تیرماه کارگروهی شکل گرفت که با تشکیل جلسات مستمر و تلاش شبانه روزی مقدمات اجرای این پروژه فراهم شد.
معیری گفت: پروژه حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی سازمان مطابق استانداردهای کشور آلمان طراحی و به اجرا درآمده است و البته تمهیدات لازم برای تطبیق این پروژه با شرایط کشور نیز در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: پروژه حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی سازمان در مرحله اول در درمانگاه آزادی تهران اجرایی شد و بعد از موفقیت به مراکز درمانی ابوریحان و خاندان حکیم نیز گسترش یافت و در این مرحله نیز اجرای این پروژه در ٦ استان کشور آغاز می شود.
براساس این گزارش، پروژه حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی که از چند ماه قبل در مراکز درمانی آزادی، ابوریحان و خاندان حکیم تهران آغاز شده بود در استان های خراسان رضوی، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، سمنان، همدان و کرمانشاه به اجرا در می‌ آید.

منبع خبر: 
  ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۷:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد