وظيفه اصلي بانك مركزي حفظ ارزش پول است

وظيفه اصلي بانك مركزي حفظ ارزش پول است
تهران - رئيس كل بانك مركزي گفت: از وظايف اصلي اين بانك كنترل و حفظ ارزش پول و ايجاد توازن در پرداخت‌ها است.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، محمود بهمني درباره برنامه هاي بانك مركزي در سال آينده تصريح كرد: در سال 1390 درصدد هستيم وظيفه اصلي خود را كه همان حفظ ارزش پول و افزايش قدرت خريد مردم است اجرا كنيم .
رئيس كل بانك مركزي يكي از وظايف اصلي اين بانك را كنترل و حفظ ارزش پول و ايجاد توازن در پرداخت‌ها دانست.
صندوق هاي قرض الحسنه و صرافي ها سال 90ساماندهي مي شوند
رييس كل بانك مركزي همچنين گفت بر اساس طرح تحول سيستم بانكي، صندوق‌هاي قرض الحسنه و صرافي ها در سال 1390ساماندهي مي شوند و نرخ سود و تسهيلات بانكي به طور يقين كاهش خواهد يافت تا بتوان از اين طريق مساعدت بيشتري به واحدهاي توليدي كرد.
بهمني اظهار داشت: در سال 89 با توجه به تمام محدوديت ها و تحريم هايي كه با آن روبرو بوديم در حوزه هاي مختلف عملكرد مناسبي را شاهد بوديم.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه 20 درصد منابع ارزي به حساب صندوق ذخيره ارزي واريز مي شد، مي توانستيم با اين مبلغ كه حدود 28 تا 30 ميليارد دلار است، كل پروژه هاي نيمه كاره و طرح ها را به اتمام برسانيم، اما به دليل اين كه حساب صندوق توسعه بلوكه شده بود، اين مبلغ در اختيار ما نبود ولي با اين وجود، خوشبختانه طرح هاي نيمه كاره كشور با روش‌هاي گوناگون پيش رفت.
بهمني ابراز اميدواري كرد با افزايش منابعي كه ايجاد مي شود و منابع جديد در سال آينده از محل صندوق توسعه ملي ، اين 20 درصد نيز به كمك بودجه بيايد و بتوان طرح هاي نيمه كاره، سرمايه در گردش واحدهاي توليدي و بسياري از نيازهاي كشور را با آن تامين كرد.
وي گفت: در طرح ساماندهي موسسات اعتباري كه امسال اجرايي شد به نتيجه بسيار مطلوبي رسيديم و بيش از يك‌هزار و 700 تعاوني ساماندهي شد و در كنار آن تعاوني هاي آزاد هم به طور كامل جمع‌آوري شدند و از سوي ديگر با تمهيدات انديشيده شده جاي هيچ گونه نگراني براي سپرده گذاران اين تعاوني‌ها وجود ندارد. 
منبع خبر: ایرنا
  ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۶:۶:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد