عرضه‌ شمش به واقعي‌شدن قيمت سكه كمك نمي‌كند

عرضه‌ شمش به واقعي‌شدن قيمت سكه كمك نمي‌كند
رييس اتحاديه‌ طلا و جواهرات تهران در اين زمينه اظهار كرد: در صورتي كه بانك مركزي سكه را به صورت مطلوب عرضه كند، افزايش قيمت نخواهيم داشت و قيمت سكه به قيمت واقعي و جهاني مي‌رسد.
قيمت سكه در بازار تهران با وجود عرضه شمش طلا و بسته‌هاي صد تايي سكه در حراج بانك مركزي همچنان داراي حباب است و اندكي بيش از قيمت متعارف خريد و فروش مي‌شود.
رييس اتحاديه‌ طلا و جواهرات تهران در اين زمينه اظهار كرد: در صورتي كه بانك مركزي سكه را به صورت مطلوب عرضه كند، افزايش قيمت نخواهيم داشت و قيمت سكه به قيمت واقعي و جهاني مي‌رسد.
احمد وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه قيمت طلا در بازار تهران افزايش ندارد و به قيمت جهاني معامله مي‌شود، گفت: قيمت طلا كاهش پيدا نمي‌كند، چرا كه قيمت جهاني است، اما افزايش قيمت سكه به دليل تقاضاي بيش از حد است.
وي با اشاره به اين‌كه هر اونس طلا در بازارهاي جهاني 1507 دلار است و از روز سه‌شنبه گذشته ثابت مانده، اظهار كرد: هر سكه طرح قديم در حال حاضر 460 هزار تومان به فروش مي‌رسد و قيمت هر سكه طرح جديد 428 هزار تومان است، در حالي كه بايد حدود 420 هزار تومان مي‌بود.
وفادار با تاكيد بر 18 هزار تومان اختلاف قيمت كنوني سكه تا قيمت واقعي آن ادامه داد: نيم‌سكه 213 هزار تومان عرضه مي‌شود، در حالي كه قيمت واقعي آن 205 هزار تومان است و ربع‌سكه 135 هزار تومان به فروش مي‌رسد، در حالي كه بايد با قيمت 105 هزار تومان عرضه مي‌شد.
رييس اتحاديه طلا، جواهرات، نقره، سكه و صراف تهران با بيان اين‌كه هر سكه يك گرمي در حال حاضر 58 هزار تومان عرضه مي‌شود، گفت: هر گرم طلاي 18 عيار 40 هزار و 660 تومان، هر مثقال طلاي 18 عيار 187 هزار و 540 تومان و هر مثقال طلاي 17 عيار 176 هزار و 300 تومان عرضه مي‌شود.
وفادار در پاسخ به اين پرسش كه آيا عرضه‌ شمش‌هاي طلا از سوي بانك كارگشايي به كاهش قيمت رسيده كمك مي‌كند، گفت: مردم نمي‌توانند شمش 12.5 كيلوگرمي بخرند، بنابراين اگر بانك كارگشايي و بانك مركزي اقدام به فروش سكه‌هاي نيم‌ كيلوگرمي يا يك كيلوگرمي كنند، مفيد است.
وفادار با تاكيد بر اين‌كه خريداران سكه مردم عادي هستند، تصريح كرد: اعضاي صنف با توجه به خطرپذيري به هيچ عنوان فعلا معامله نمي‌كنند. اكثرا خانواده‌ها خريدار سكه هستند كه پول‌هاي خود را از بانك در مي‌آورند و روي سكه سرمايه‌گذاري مي‌كنند.
وي دلايل سرمايه‌گذاري مردم بر روي سكه را شايعاتي مبني بر يك رقمي‌شدن بهره‌ي بانكي و حذف صفرها از پول دانست و گفت: درباره‌ بالا و پايين‌شدن تعداد صفرهاي پول مردم نبايد نگراني داشته باشند، اما درباره‌ يك رقمي‌شدن سود بانكي دلنگران هستند و اين موضوع منجر به خالي‌كردن حساب‌ها و خريد سكه شده است.
وي در پايان تاكيد كرد كه با برطرف شدن شايعات مردم كمتر سكه مي‌خرند، چرا كه مي‌دانند كه سرمايه‌ آنها در بانك حفظ مي‌شود و به سمت خريد سكه كه ناامني براي سرمايه ايجاد مي‌كند، نمي‌آيند. 
منبع خبر: ايسنا
  ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۷:۵ بعد از ظهر
نظرات (1)

بهاره  ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۹:۱۹ قبل از ظهر

از این مدلها خیلی دوست دارم دوست دارم موقع نامزدیم شوهرم برام یکی از این ها رو انتخاب کنه متشکرم

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد