رئيس صندوق بين‌المللي پول امروز در آمريكا محاكمه مي‌شود

رئيس صندوق بين‌المللي پول امروز در آمريكا محاكمه مي‌شود
دادگاه رسيدگي به اتهام فساد اخلاقي استراس كان، رئيس فرانسوي صندوق بين المللي پول امروز در نيويورك برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از بلومبرگ ويليام موراي تصريح كرد هيات مديره صندوق بين المللي پول منتظر برگزاري دادگاه رسيدگي به اتهام استراس كان در نيويورك است. قرار است نشست هيات مديره صندوق بين المللي پول پس از برگزاري جلسه محاكمه وي برگزار شود.
پليس نيويورك استراس كان را به اتهام آزار و اذيت جنسي يكي از خدمتكاران هتل محل اقامت وي بازداشت كرده است . قرار است دادگاه رسيدگي به اتهامات استراس كان امروز برگزار شود .
از استراس كان فرانسوي به عنوان نامزد احتمالي حزب سوسياليست فرانسه براي انتخابات رياست جمهوري سال 2012 ياد شده است و بسياري از تحليلگران وي را رئيس جمهور آينده فرانسه مي دانستند. تحليلگران احتمال سياسي بودن اتهام فساد اخلاقي به وي را رد نمي كنند.
استراس كان روز شنبه در فرودگاه جان اف كندي و لحظاتي قبل از پرواز به سمت پاريس بازداشت شد. وي در ابتداي اين روز به «حمله جنسي» به يك خدمتكار در هتلي در نيويورك متهم شده بود.وي توسط مقامات اداره فرودگاهي نيويورك از هواپيماي ايرفرانس خارج شد و تحويل بازپرس مانهتن شد.
رئيس صندوق بين المللي پول به عنوان يكي از بزرگترين نهادهاي مالي بين المللي به طور سنتي توسط كشورهاي اروپايي تعيين مي شود. بانك جهاني نيز نهاد مهم ديگري در سطح بين المللي است كه رئيس آن توسط آمريكا تعيين مي شود. رئيس پيشين بانك جهاني نيز با رسوائي مشابهي روبرو شده بود.
وي در سال 2008 نيز به داشتن روابط نامشروع با يكي از مقامات ارشد صندوق بين المللي پول متهم شده بود. 
منبع خبر: خبرگزاري فارس
  ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۶:۳۳:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد