«محمدمهدی صادق» در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت ابتدا فعالیت خود را در حوزه کارتخوانهای فروشگاهی آغاز کرد اما در سال های اخیر که بازار به سمت درگاه های پرداخت غیرحضوری اینترنتی (IPG) و موبایلی (MPG) تمایل یافته است، فعالیت های خود را در این بخش ها گسترش داد.
وی با یادآوری اینکه سداد از نظر سهم مبلغی تراکنش ها رتبه سوم بازارو از نظر درگاه پرداخت اینترنتی در رتبه دوم قرار دارد، افزود: از این رو نسخه اولیه اپلیکیشن موبایلی سداد به نام «ایوا» در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ رونمایی می شود.
صادق، ابراز امیدواری کرد که با ارایه این اپلیکیشن و نوآوریهایی که در آن به کار گرفته شده است، نگاه جدیدی در صنعت پرداخت الکترونیکی جریان یابد و این شرکت نیز سهم خوبی از بازار پرداخت های غیرحضوری کسب کند.
مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد گفت: شرکت سداد مدعی است که «ایوا» هیجانانگیزترین و سرگرمکنندهترین اپلیکیشن پرداختی در ایران خواهد بود؛ ضمن آنکه در کنار توجه به مواردی همچون اصول طراحی تجربه کاربری، کاربردپذیری و بازیگونهسازی، کمک قابلتوجهی از قابلیتهای اجتماعی میگیرد.
صادق مدیرعامل تاکید کرد: هدف اپلیکیشن ایوا، پیامرسانی یا اپلیکیشن پیامرسان شدن نیست بلکه یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی به شمار می رود که مبتنی بر تعاملات اجتماعی است.
اپلیکیشنی مبتنی بر تعاملات اجتماعی
«امیرحسین داودیان» معاون توسعه کسبوکار شرکت سداد نیز به خبرنگاران گفت: پیش بینی ما این بود که پرداختهای موبایلی مبتنی بر USSD به خاطر رویهای که دارند، در آینده نزدیک کنار خواهند رفت و از این رو بر این تکنولوژی ها سرمایه گذاری نکردیم و رویکرد خود را به سمت پرداختهای موبایلی هدایت کردیم.
وی تاکید کرد: رویکرد سداد در حوزه سرویسهای پرداخت موبایلی، با آنچه در حوزه کارتخوانهای فروشگاهی و درگاه پرداخت اینترنتی دنبال کرده است، متفاوت بوده و تلاش ما بر این بود که مزیتی فراتر از پرداخت به مشتریان بدهیم.
وی با بیان اینکه تمرکز خود را روی نیازهای قشر جوان جامعه، یعنی متولدان دهههای 60، 70 و 80 قرار دادیم که بیشترین استفاده را از شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای پیامرسان میکنند، اظهار داشت: اپلیکیشن پرداخت موبایلی ایوا، نخستین اپلیکیشن پرداخت موبایلی مبتنی بر تعاملات اجتماعی در ایران به شمار می رود.
داودیان با اشاره به جامعه مخاطب اپلیکیشن ایوا گفت: در این اپلیکیشن فقط به دنبال تراکنش نیستیم و با توجه به قابلیتهایی که در آن تعبیه کردهایم افراد میتوانند جمعهای خودمانی محدود و چندنفره تشکیل دهند و تعاملات مالی-اجتماعی خود را در این اپلیکیشن مدیریت کنند.
وی افزود: درواقع این اپلیکیشن سعی کرده آن جنبه مغفولمانده در پرداختهای غیرحضوری را که باعث رضایت مشتری در پرداختهای حضوری میشود، در پرداختهای غیرحضوری فراهم کند.
«خدامراد بزرگچمی» معاون فناوری اطلاعات شرکت سداد نیز با تأکید بر متفاوت بودن اپلیکیشن ایوا با نمونههای موجود در بازار، گفت: ایوا علاوه بر دارا بودن قابلیتهای رایج اپلیکیشنهای پرداخت موبایلی، جذاب خواهد بود. در طراحی و تولید این اپلیکیشن نیز سعی شده از آخرین استانداردهای بانک مرکزی و شاپرک استفاده شود و درمجموع از جنبههای امنیت، کارایی، سرعت و جذابیت روی آن وقت گذاشته شده است.
وی گفت: حتی استفاده از سرویسهای رایج، در این اپلیکیشن طوری دیده شده است که استفاده از آنها جذابیت داشته باشد.
«سعید سامان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت سداد نیز درباره ویژگی های این نرم افزار پرداخت موبایلی توضیح داد: در اپلیکیشن ایوا برخلاف اپلیکیشنها رایج، یک منوی ثابت نداریم. همینطور با توجه به قابلیتهای اجتماعی که این اپلیکیشن دارد، کاربران میتوانند در این اپلیکیشن گروههای محدود و چند نفره تشکیل دهند، پاتوقهای دوستانه شکل دهند، تعامل و چت کنند و حتی در حوزه پرداخت، از این ساختارهای گروهی بهرههایی ببرند و این فرآیندها به شکل معناداری دیده شدهاند.
امیر غفاری مدیر فنی پروژه اپلیکیشن ایوا نیز اشاره به اینکه نسخه اولیه اپلیکیشن ایوا در نمایشگاه الکامپ در هفته جاری رونمایی خواهد شد، گفت: این اپلیکیشن با دانش صد درصد داخلی تهیه شده است و در نسخه های بعدی کامل تر خواهد شد.
به گفته وی، این اپلیکیشن برای استفاده در سیستم عاملهای اندروید و iOS ارایه شده است.
این نرم افزار در نمایشگاه الکامپ که از 25 تا 28 آذر در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.
شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد با هدف ارائه خدمات در حوزه پرداخت الکترونیک در تیر ماه سال 1393 فعالیت خود را به شکل مستقل از شرکت داده ورزی سداد بزرگترین شرکت صنعت فناوری اطلاعات کشور متعلق به بانک ملی ایران، آغاز کرده است.