بانک مسکن به منظور افزایش سرعت رشد فناوری اطلاعات در زندگی روزمره و توسعه خدمات بانکداری، 6 خدمت جدید سامانه اینترنت بانک «انفصال/اتصال حساب»، «پیگیری درخواستهای ثبت شده»، «درخواست صدور کارت»، «انتقال وجه گروهی به کارت/حساب تسهیلات»، «گزارش عملکرد ماهانه» و «نمایش مانده تسویه در سرویس صورتحساب و صورت وضعیت تسهیلات» ارائه می کند.
با راهاندازی سرویس «انفصال/اتصال حساب» به منظور بهینهسازی ارائه خدمات به مشتریان بانک مسکن، کاهش هزینههای صدور کارت برای متقاضیان و تسهیل در حمل و نگهداری کارتهای الکترونیکی بانکی، امکان ارتباط چند حساب به یک کارت فراهم شد.
با این خدمت، دارندگان حسابهای متمرکز بانک میتوانند برای درخواست اتصال چند حساب متمرکز خود نزد بانک مسکن به یک کارت الکترونیکی اقدام کنند که د کاهش مراجعه مشتریان به بانک، این سرویس از طریق اینترنت بانک فعال شد.
کاربران اینترنتبانک مسکن با استفاده از این سرویس میتوانند حسابهای متصل به کارت را مشاهده و برای انفصال حسابهای نمایش داده شده از کارت اقدام کنند. همچنین در این قسمت فهرست حسابهای قابل اتصال به کارت به کاربر نمایش داده می شود و امکان اتصال آنها به کارت وجود خواهد داشت.
همچنین با راهاندازی سرویس «پیگیر درخواستهای ثبت شده» نیز با ورود شماره درخواست که در هنگام ثبت هر درخواست به مشتری اعلام میشود، یا ورود بازه زمانی مدنظر، فهرستی از درخواست های ثبت شده جهت صدور کارت هدیه، صدور کارت المثنی و تمدید کارت آخرین وضعیت درخواستهای ثبت شده قابل مشاهده است.
«درخواست صدور کارت» از طریق اینترنت بانک مسکن از دیگر سرویسهای جدید مشتریان این بانک است که کاربران اینترنتبانک مسکن میتوانند نسبت به صدور کارت هدیه، کارت المثنی و تمدید کارت اقدام کنند.
روابط عمومی بانک مسکن همچنین ازفعال شدن «انتقال وجه گروهی به کارت/ حساب تسهیلات» از طریق اینترنت بانک مسکن خبرداد تا با استفاده از این سرویس، کاربر اطلاعات چند کارت یا حساب تسهیلات و تنها یک مرتبه اطلاعات کارت یا حساب مبدا خود را وارد کند.
همچنین با فعال شدن سرویس «نمایش فیلد مانده تسویه در سرویس صورتحساب و صورت وضعیت تسهیلات»، در هنگام انجام عملیات پرداخت قسط، صورت وضعیت تسهیلات و یا دریافت صورتحساب، مانده تسویه به کاربران نمایش داده میشود.
خدمت «گزارش عملکرد ماهانه» نیز فراهم شد تا تراکنشهای ماههای مختلف برای کاربران قابل مشاهده باشد.