تشریح مصوبه مجلس درباره شرکت‌های بیمه‌ای

تشریح مصوبه مجلس درباره شرکت‌های بیمه‌ای
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : طبق مصوبه مجلس در لایحه برنامه ششم، دولت مکلف شده که مابقی سهام شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی در بخش بازرگانی را طبق قانون باید واگذار می‌کرده را در دو سال اول برنامه واگذار کند.

محمدرضا پورابراهیمی در توضیح مصوبه مجلس درباره  واگذاری سهام شرکت‌های بیمه‌ای به استثنای بیمه مرکزی و شرکت سهامی بیمه ایران به بخش غیردولتی در راستای اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ گفت: طبق قانون، بیمه مرکزی وظیفه سیاست‌گذاری را بر عهده دارد و واگذار نمی‌شود. در مورد بیمه ایران نیز تصمیم گرفته شده که به بخش خصوصی واگذار نشود. پس مصوبه اخیر مشمول بیمه‌های دیگری همچون دانا و ملت است که قرار است سهامش به بخش غیردولتی واگذار شود.

وی توضیح داد:‌ طبق قانون اصل ۴۴ درصدی از سهام این بیمه ها به بخش غیردولتی واگذار شده بود نمونه آن بیمه ملت است که ۶۰ درصد سهامش واگذار شده و هنوز ۲۰ درصد آن در اختیار دولت است. در این مصوبه مجلس دولت را مکلف کرده که ۲۰ درصد سهام باقی را به بخش غیردولتی واگذار کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیحات تکمیلی‌تر گفت: بر این اساس مجموعه شرکت‌های بیمه‌های خصوصی در بخش بازرگانی که قبلا روند واگذاری‌شان انجام شده است و دولت بخشی از سهم خود را واگذار کرده باید در دو سال اول اجرای برنامه مابقی سهم را بر اساس تکلیف مندرج در قانون مطابق با  سقف قانونی به بخش خصوصی  واگذار کند.

منبع خبر: ایسنا
  ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۹:۲۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد