افسانه اوضاعی ، افزود: بانک مرکزی با نقش تنظیم کنندگی خود بر انجام برخی سرویس ها تمرکز دارد که البته این امر اقدام مناسبی است و ماموریت آن ارگان محسوب می شود. در طراحی چارچوب ها نباید قواعد به نحوی تعیین شود که باعث کُندی در پیاده سازی محصولات نوآورانه شود.برای به دست آوردن چابکی لازم در خصوص پیاده سازی سرویس و خدمات جدید، لازم است بانک ها آزادی عمل بیشتری داشته باشند.
معاون مدیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات بانک تجارت افزود: عملکرد بانک ها نشان از این دارد که مدل های کسب و کار در حال تغییر و حرکت به سمت طراحی مدل های نوین بانکی هستندو خوشبختانه بانک ها به این نتیجه رسیده اند که با مدل های کسب و کارها سنتی امکان فعالیت و بقا وجود ندارد و باید بسیاری از خدماتی که در گذشته به مشتریان ارائه شده با شیوه ای نوین روزآوری، باز مهندسی و ارائه شود.
وی با بیان اینکه، انتظار مشتریان از بانک ها تغییر کرده و انتظار سرویس های متفاوت تری از گذشته وجود دارد، اظهارداشت:به دلیل پیشرفت هایی که در بانکداری روز دنیا رخ داده است، استراتژی بانکداری در کشور ما هم تغییر کرده و به سمت تغییر در ارائه خدمات قدیمی خود با شکلی نو و همچنین تولید و توسعه خدمات نوین مالی جهت گیری کرده است. علاوه بر این بانک ها در جهت ایجاد رضایتمندی مشتریان در تلاش هستند تا علاوه بر ارائه خدمات مالی، خدمات غیر مالی را هم در اختیار مشتریان خود قرار دهند.
اوضاعی با اشاره به اینکه مدل های کسب و کار جدید بسیار متفاوت از گذشته است، تاکید کرد: بسیاری از خدماتی که ارائه آنها در گذشته برای بانک ها مزیت بود، هم اکنون جز خدمات معمولی و الزامی بانکها است.