تذکرات بانک مرکزى به بانکها

تذکرات بانک مرکزى به بانکها
بخشنامه ای به منظور اجرای کامل طرح بخشودگی جرایم بدهی های بانکی بخش تولید وصنعت و تقسیط معوقه ها در همه استان ها به بانک ها ابلاغ شده است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بخشنامه ای به منظور اجرای کامل طرح بخشودگی جرایم بدهی های بانکی بخش تولید وصنعت و تقسیط معوقه ها در همه استان ها به بانک ها ابلاغ شده است. 
آقای محمود بهمنی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: اگر در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد رسیدگی خواهیم کرد. وی درپاسخ به سوالی درباره اجرایی نشدن بخشنامه بانک مرکزی در زمینه بخشودگی جرایم بدهی های بانکی بخش تولید و صنعت و تقسیط معوقه ها در برخی استان ها گفت: بخشنامه ای به منظور اجرای کامل این طرح در همه استان ها به بانک ها ابلاغ شده است که بر اساس ماده 28 قانون بودجه به هیئت مدیره بانک ها اختیار داده شده تا جریمه واحدهای تولیدی و صنعتی را ببخشند و مانده بدهی و سود را تا 5 سال تقسیط کنند. 
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: اگر در این زمینه واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکلی مواجه شده اند، به اطلاع بانک مرکزی برسانند تا این موارد نیز رسیدگی شود. آقای بهمنی درخصوص بی اعتنایی برخی بانک‌ها به بخش نامه‌های بانک مرکزی در زمینه اعطای وام ازدواج و تسهیل ضمانت آن اظهارداشت: در این زمینه به بانک ها تذکرات لازم در قالب بخشنامه هایی داده شد و اگر باز هم مشکلی برای متقاضیان این پیش آمده، به محض اطلاع قطعا برخورد خواهیم کرد. رئیس کل بانک مرکزی افزود: بخش بازرسی و نظارت در هر منطقه و اداره کل بر عملکرد بانک ها نظارت دارند و بانک مرکزی نمی تواند بر تمام شعب بانک ها در سراسر کشور نظارت کند و این امر عملی نیست.
آقای بهمنی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی نظارت کلی بر عملکرد بانک ها دارند اما اگر بانکی در مواردی مقررات را رعایت نکرد، مردم می توانند بانک مرکزی را در جریان این تخلف قرار دهند و ما هم رسیدگی لازم را خواهیم کرد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۸:۱۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد