در این مراسم در شعبه فدک از شعب تحت پوشش اداره امور شعب جنوب تهران از سامانه مذکور رونمایی شد. با اجرای این طرح ارائه خدمات بانکی به اتباع بیگانه تسهیل می شود و از امنیت و سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد.
براساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به منظور شناسایی اتباع بیگانه، سامانه اخذ کد فراگیر برای اتباع خارجی از سال 1391 در دستور کار اداره کل مبارزه با پولشویی بانک ملی ایران قرار گرفت.
تا پیش از این ، شعب به منظور دریافت کد فراگیر برای متقاضیان اتباع بیگانه ابتدا تقاضاهای اینگونه مشتریان را دریافت و فرمهای مربوطه و جدول اطلاعات اشخاص حقیقی را در قالب فایل Excel تکمیل و به ادارات امور متبوع ارسال میکردند.
با اجرای این طرح واحدها میتوانند با بالاترین سطح امنیت دسترسی و در کوتاهترین زمان ، کدهای فراگیر را دریافت و روند ارائه خدمت بانکی به این گونه مشتریان را تسهیل کنند.
اجرای این طرح با هدف تسریع در تهیه کد فراگیر برای اتباع بیگانه، کاهش هزینههای اداری مترتب، کاهش خطاهای نیروی انسانی، کاهش مکاتبات زائد اداری و … صورت گرفته است و در آینده نزدیک در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.