معامله سه هزار و 884 میلیارد ریال سهم در بورس

معامله سه هزار و 884 میلیارد ریال سهم در بورس
سهامداران روز گذشته بیش از 695 میلیون برگه سهم ، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش 3هزار و 884 میلیارد ریال معامله کردند.

روز گذشته شاخص کل 14 واحد بالا رفت و به رقم 78هزار و 983 رسید. گفتنی است شاخص بازار اول 44 واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم 160 واحد پایین آمد.

نمادهای تاپیکو، هلدینگ پارسیان، ملی مس، پتروشیمی خارک و مخابرات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت این متغیر شدند. این در حالی بود که دو نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سایپا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.
همچنین گروه های خودرو، شیمیایی و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن بافق، درخشان تهران، پتروشیمی خارک، بورس، معدنی دماوند، سیمان غرب و تولیدی مهرام بود.
این در حالی بود که نمادهای شیشه و گاز، کمک فنر ایندامین، پارس الکتریک، سرمایه گذاری ساختمان ایران، شیمی دارویی داروپخش، گروه صنایع بهشهر و قطعات اتومبیل ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
خریداران  برای تصاحب اوراق صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، صکوک ساخت توسعه ملی، صکوک بناگستر کرانه، سهام پیاذر و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف ها را تشکیل دادند.
این در حالی بود که در مقابل گروهی دیگر برای خروج از اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بناگستر کرانه، سهام ایران ارقام و سیمان قائن، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.
بیشترین حجم معاملات نیز متعلق به حق تقدم پارس خودرو با معامله 163 میلیون سهم بود و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله 902 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشت.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۹:۱۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد