گزارش حراج سكه‌ بانك كارگشایی در قم

گزارش حراج سكه‌ بانك كارگشایی در قم
مدیر شعب بانک ملی استان قم از طراحی برنامه‌ای برای رفع ازدحام مقابل بانک‌های ملی خبر داد و گفت: بانک مرکزی در نظر دارد توزیع سکه را در قالب 100 قطعه‌ای از طریق شعب بانک‌های کارگشایی انجام دهد.
مدیر شعب بانک ملی استان قم از طراحی برنامه‌ای برای رفع ازدحام مقابل بانک‌های ملی خبر داد و گفت: بانک مرکزی در نظر دارد توزیع سکه را در قالب 100 قطعه‌ای از طریق شعب بانک‌های کارگشایی انجام دهد.
علی اکبر حلاجیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تفاوت قیمت 70 هزار تومانی میان بانک و بازار، یک حباب کاذب است، گفت: این تفاوت نرخ باعث شده است که برخی از افراد کار و زندگی خود را رها کنند و با تجمع بیش از حد مقابل شعب منتخب بانک ملی باعث اختلال بانکی شوند و نتوانیم کار روزمره خود را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه کار توزیع سکه از 6 ماه گذشته در شعب قم و شهدای بانک ملی قم آغاز شده است گفت: متاسفانه بعد از اینکه بانک مرکزی با نیت مقابله با روند فزاینده قیمت سکه ، نرخ آن را کاهش داد، مردم به سمت بانک‌ها هجوم آوردند.
مدیر شعب بانک ملی قم، با اعلام این مطلب که مدیران استان درخواست کرده‌اند تا شعب توزیع کننده سکه از مرکز شهر به شعب کنار شهر انتقال یابد، افزود: هرگونه تغییر و یا افزایش شعبه تنها به خواست و دستورالعمل بانک مرکزی امکان پذیر است و ما نیز این پیشنهاد را به آنها ابلاغ کرده‌ایم که امیدواریم در اسرع وقت پاسخی مناسب دریافت کنیم.
وی افزود: نبود تعادل میان عرضه و تقاضا سبب اخلال کار بانکی و حتی امنیت و آسایش شهروندان شده است.
حلاجیان در پاسخ به این سوال که چرا ساعات توزیع سکه به بعد از ظهر انتقال نمی‌یابد، گفت: علت اول و اصلی آن دیر اعلام کردن قیمت سکه از سوی بانک مرکزی است و این مشکل مختص شهر قم نیست. ضمن اینکه محدوده فروش هم باید صبح باشد تا کارکنان بانک بتوانند در زمان مناسب آمار و میزان عرضه و فروش را محاسبه کنند.
وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد دلال بازی و بازار سیاه توزیع سکه را از روزی پنج قطعه به 2 سکه کاهش داده‌ایم، بیان داشت: اگر بانک کارگشایی اقدام به توزیع وسیع سکه کند ضمن اینکه جلوی دلال بازی‌های بازار سکه گرفته می‌شود، از ایجاد قیمت و شغل کاذب جلوگیری شده و بانک‌ها می‌توانند به نحو احسن به مردم خدمت رسانی کنند.
مدیر شعب بانک ملی قم در پایان با تأکید بر اینکه اگر بانک مرکزی اقدامی در توزیع وسیع سکه نکند، شاهد همین ازدحام و درگیری خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد: البته در آینده نزدیک با اجرای طرح بانک مرکزی این پدیده ناخوشایند از بین می‌رود. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: 
  ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۴:۱۳:۱۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد