علیرضا لگزایی در میزگرد امضای همراه و نظام جامع هویت دیجیتالی ؛ مشتریان بانک ها را به سه دسته مشتریان خرد، مشتریان حقیقی و شرکت ها و موسسات متوسط و شرکت های بزرگتر تقسیم کرد و گفت: مشتریان خرد که سهم کوچکی در گردش مالی و کسب و کار بانک ها دارند دغدغه جدی در زمینه هویت دیجیتال ندارند.
وی افزود: برای مشتریان حقیقی و شرکت ها و موسسات متوسط و همچنین شرکت های بزرگتر مفهوم هویت دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.
عضو هیئت مدیره بانک ملت با بیان اینکه بانک ها در حوزه امنیت ، سرمایه گذاری زیادی کرده اند ، تاکید کرد : این در حالی است که هنوز مشتریان به ویژه
مشتریان گروه دوم و سوم اعتماد کافی برای استفاده از ابزارهای الکترونیک جهت انجام تجارت الکترونیک خود را ندارند.
لگزایی با بیان اینکه بحث محرمانه بودن اطلاعات برای این دو دسته از مشتریان بسیار مهم است، یادآور شد: خیلی از بانک های ما به سامانه بانکداری اینترنتی ویژه اشخاص حقوقی از طریق ابزار فیزیکی توکن مجهز هستند ولی دغدغه مشتریان این دو گروه به ویژه گروه سوم از این طریق به صورت کامل رفع نمی شود.
وی گفت :ی وجود یک نظام هویت دیجیتال به صورت متمرکز و با یک متولی واحد برای هر سه گروه یک الزام است تا به این ترتیب دغدغه اصلی آنها مبنی بر حفظ محرمانگی و احراز هویت منابع اطلاعات رفع شود.