سارکوزی به فساد مالی متهم شد

سارکوزی به فساد مالی متهم شد
در حالی که مشکلات و چالشهای اقتصادی نیکولای سارکوزی را برای انتخاب مجدد با موانع زیادی روبرو کرده است پرونده فساد مالی جدیدی علیه وی مطرح شد.
در حالی که چهار ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی است یک مقام دولتی فرانسه در دادگاه علیه سارکوزی از ماجرای پرداخت رشوه در معامله تسلیحاتی با پاکستان خبر داد.
بر اساس این گزارش این مقام دولتی فرانسه تاکید کرد سارکوزی در سال 1994 میلادی در یک معامله تسلیحاتی با پاکستان رشوه پرداخت کرده است . نیکلا سارکوزی در زمان انجام این معامله در مقام وزارت بودجه دولت ادوارد بالادور نخست وزیر وقت فرانسه قرار داشته و ژرارد فیلیپ منایاس که به شهادت او استناد می شود در وزارت دفاع فرانسه مشغول انجام وظیفه بوده است.
نیکولای سارکوزی متهم است در تاسیس نهادی در لوکزامبورگ برای پرداخت حق العمل های معاملات تسلیحاتی با پاکستان نقش داشته است. وی این اتهامات را رد کرده است .
فرانسس اولاند رقیب سارکوزی در انتخابات آینده خواهان شفافیت کامل مساله و بررسی دقیق قراردادهای تسلیحاتی مربوط به این پرونده شده است. رسوایی مربوط به این پرونده پس از آنکه یازده فرانسوی در جریان یک بمب گذاری در کراچی پاکستان کشته شدند به اوج خود رسید.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۱:۳۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد