رییس بانک مرکزی اروپا: سال 2012 برای اقتصاد اروپا بهتر خواهد بود

رییس بانک مرکزی اروپا: سال 2012 برای اقتصاد اروپا بهتر خواهد بود
رییس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد با کاهش تاثیرات منفی بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو سال 2012 سال به مراتب بهتری برای اقتصاد اروپا خواهد بود.
ماریو دراگی در مصاحبه با شبکه بلومبرگ تصریح کرد اجرای سیاستهای اصلاحات مالی و اقتصادی در کشورهای اروپایی با هدف کاهش کسری بودجه و بدهی موجب بهتر شدن شرایط اقتصادی منطقه یورو در سال 2012 خواهد شد.
بر اساس این گزارش وی افزود اجرای اصلاحات ساختاری و برقراری نظم و دیسیپلین در بودجه نویسی تاثیر مثبت زیادی بر وضعیت اقتصادی منطقه یورو در سال 2012 خواهد داشت و من مطمئنم شرایط اقتصادی اروپا امسال به مراتب بهتر از سال 2011 خواهد بود .
این در حالی است که اعتماد سرمایه گذاری در اقتصاد آلمان طی ماه ژانویه به شدت افزایش داشته است. اعطای وام 489 میلیارد یورویی از سوی بانک مرکزی اروپا به سیستم بانکی کشورهای بحران زده منطقه یورو و اجرای سیاستهای اصلاحات اقتصادی تاثیر زیادی در افزایش اعتماد سرمایه گذاری در آلمان داشته است .
وی افزود اختصاص این وام از سوی بانک مرکزی اروپا طی ماههای آینده تاثیرات مثبت خود را بیشتر آشکار خواهد کرد و از وقوع بحران نقدینگی در سیستم بانکی اروپا جلوگیری می کند .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مهمترین تاثیر مثبت اعطای وام از سوی بانک مرکزی اروپا به سیستم بانکی منطقه یورو کاهش نرخ بهره استقراض و اوراق قرضه بوده است . 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.                        
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۲:۳۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد