تحریم بانک تجارت ایران توسط اروپا

تحریم بانک تجارت ایران توسط اروپا
رویترز اعلام کرد اتحادیه اروپا در مصوبه روز گذشته خود نام بانک تجارت ایران را نیز در فهرست تحریم های خود قرار داده است.
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس رویترز اعلام کرد نام بانک تجارت ایران نیز در بین موسساتی که روز گذشته در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارند وجود دارد.
وزاری خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته با تحریم تدریجی نفت ایران طی یک دوره ۵ ماهه موافقت کردند و شرکت ها و موسسات ایرانی جدیدی را در فهرست تحریم های قرار دادند.
بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا در بیانیه ای مدعی شد بانک تجارت ایران به طور مستقیم در تسهیل تلاش های هسته ای ایران نقش داشته است.
وزارت خزانه داری آمریکا نیز یک روز پس از اتحادیه اروپا بانک تجارت را در فهرست تحریم های خود قرار داد.
بانک تجارت آخرین بانک بزرگ دولتی ایران است که تاکنون در فهرست تحریم های آمریکا و اروپا قرار نگرفته بود. این بانک دارای دارای دو شعبه خارجی در پاریس و تاجیکستان است و همچینن گفته می شود بانک کپیتال بنک در بلاروس نیز متعلق به آْن است.
بسیاری از سفارتخانه های اروپایی در تهران مبادلات خود را از طریق آن انجام می دهند. همچنین بخش مهمی از مبادلات مالی ایران و اروپا از طریق این بانک انجام می شود. با تحریم این بانک توسط اتحادیه اروپا سفرای اروپایی برای تامین نیازهای مالی خود می بایست اقدام به جابه جایی نقدی پول کنند.
بر اساس گزارش رویترز، دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا با اعلام تحریم بانک تجارت ایران از سوی آمریکا مدعی شد این بانک در برنامه هسته‌ای ایران مشارکت مستقیم داشته و به عنوان نمونه، به جابه‌جایی ده‌ها میلیون دلار در سال ۲۰۱۱، برای سازمان انرژی اتمی ایران اقدام کرده است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.                        
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۶:۳۵:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد