پیش بینی صندوق بین المللی پول از كاهش رشد اقتصادی جهان

پیش بینی صندوق بین المللی پول از كاهش رشد اقتصادی جهان
صندوق بین المللی پول، پیش بینی قبلی خود از رشد اقتصادی جهان را اصلاح كرد و ضمن كاهش سطح آن، هشدار داد كه بحران بدهی اروپا، اقتصاد جهانی را تهدید می كند.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، 'اولیور بلانچارد' اقتصاددان ارشد این صندوق روز چهارشنبه گفت: كانون این خطر اروپا است اما سایر نقاط جهان نیز به طور فزاینده ای تحت تاثیر آن قرار می گیرند.
وی افزود: خطر به مراتب بزرگتری نیز وجود دارد و آن اینكه بحران بدهی اروپا تشدید می شود و جهان می تواند به ركودی دیگر گرفتار آید.
صندوق بین المللی پول ضمن به روز كردن چشم انداز اقتصادی جهان، برآورد قبلی خود از نرخ رشد اقتصادی جهان در سال 2012را كاهش داد و آن را به 3/3 درصد رساند.
صندوق بین المللی پول در ماه سپتامبر (شهریور)، نرخ رشد اقتصادی جهان در سال 2012 را چهار درصد پیش بینی كرده بود.
این صندوق پیش بینی كرد، منطقه یورو ممكن است در سال جاری یك ركود خفیف را تجربه كند زیرا رشد اقتصادی آن 5/0 درصد كاهش یافته است.
پیش بینی صندوق بین المللی پول برای رشد اقتصادی آمریكا همچنان 8/1 درصد است و نسبت به پیش بینی ماه سپتامبر تغییری ندارد.
این صندوق از سیاستگذاران منطقه یورو خواست میزان سرمایه صندوق نجات را افزایش دهند و از بانك مركزی اروپا نیز درخواست كرد تا به حمایت خود از منطقه یاد شده ادامه دهد تا از سرایت بحران به دیگر كشورها جلوگیری شود.
پس از آنكه مذاكرات در مورد بدهی یونان به بن بست رسید، شاخص بازارهای سهام دیروز (سه شنبه) كاهش پیدا كرد.
شاخص اس.اند.پی بازار سهام آمریكا در ساعت دو و هشت دقیقه بعد از ظهر دیروز به وقت نیویورك 2/0 درصد كاهش یافت و به 20/1313 رسید. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.                        
منبع خبر: ایرنا
  ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۱:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد