تشریح وضع بازار سکه از زبان بهمنی

تشریح وضع بازار سکه از زبان بهمنی
معتقدم با افزایش نرخ سود سپرده های بانکی و اوراق مشارکت نیز نقدینگی نزد مردم به سمت بانکها و طرح های عمرانی تغییر مسیر خواهد داد و از بازارهای کاذب فاصله خواهد گرفت.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: کشور امسال از محل صادرات نفت و صادرات غیرنفتی 135 میلیارد دلار درآمد دارد درحالیکه کل واردات کشور کمتر از 70 میلیارد دلار است و لذا با مازاد ارز مواجهیم. محمود بهمنی امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: اتفاقاتی که در بازار ارز و سکه شاهد آن هستیم دلایل سیاسی، روانی و تبلیغاتی دارد. وی در تشریح وضع بازار سکه ادامه داد: یک ماه و نیم قبل هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1900 دلار قیمت داشت و سکه 650 هزار تومان بود، چگونه ممکن است امروز که قیمت هر اونس طلا با 200 دلار کاهش به 1680 دلار رسیده است شاهد افزایش بی سابقه قیمت سکه هستیم؟ رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر بانک مرکزی با احتساب سود خود، سکه را با قیمت حدود 600 هزار تومان می تواند به مردم پیش فروش کند پس باید مطمئن بود قیمت کنونی سکه در بازار 300 هزار تومان حباب دارد. بهمنی افزود: بانک مرکزی حدود 5 میلیون قطعه سکه پیش فروش کرده و ممکن است این رقم تا 30 میلیون قطعه هم برسد که در موعد مقرر ارائه خواهد کرد.
اما این سوال مطرح است که آیا از چهار ماه آینده با عرضه این 30 میلیون قطعه سکه و توزیع مجدد آن در بازار بازهم شاهد همین قیمت ها خواهیم بود؟ وی تاکید کرد: یقینا شاهد افت قیمت سکه و ترکیدن حباب قیمت آن در آینده نزدیک خواهیم بود. رئیس کل بانک مرکزی در عین حال گفت: معتقدم با افزایش نرخ سود سپرده های بانکی و اوراق مشارکت نیز نقدینگی نزد مردم به سمت بانکها و طرح های عمرانی تغییر مسیر خواهد داد و از بازارهای کاذب فاصله خواهد گرفت. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.                        
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱:۲۰:۴۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد