پارسی همچنان پیشتاز است

پارسی همچنان پیشتاز است
با عبور از مرز 49 هزار نفر شركت كننده در نظر سنجی حذف چهار صفر از پول ملی و نامگذاری پول جدید، گزینه 'پارسی'، چهار درصد از 'تومان' پیشی گرفته و به 46 درصد رسید.
به نقل از سایت بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران، تاكنون 49 هزار و 346 نفر در نظر سنجی بانك مركزی در خصوص حذف چهار صفر و تغییر نام پول ملی، شركت كردند كه 79درصد را مردان و 20 درصد را زنان به خود اختصاص دادند.
همچنین تاكنون بیشترین پاسخگویان (62 درصد) كه در این نظر سنجی شركت كردند در گروه سنی 25 تا 40 سال قرار دارند و 58 درصد پاسخگویان دارای مدرك فوق دیپلم، لیسانس و یا دانشجوی این دوره هستند.
بر اساس نتایج این نظر سنجی ، 63 درصد پاسخگویان نخستین اولویت آنها در استفاده از ابزارهای پرداخت، ابزار الكترونیك، هفت درصد چك شخصی و 28 درصد اسكناس و مسكوك است.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد، 53 درصد شركت كنندگان طی یكسال گذشته بیش از 30 درصد مبادلات پولی خود را نظیر پرداخت قبوض، خرید كالا و خدمات،حواله وجوه و برخی موارد دیگر از طریق ابزارهای الكترونیكی،انجام می دهند.
نتایج این نظر سنجی بر اساس نامگذاری پول فرعی جدید(سكه) نشان می دهد 21 درصد گزینه 'ریال' و 40 درصد 'دریك ' را انتخاب كردند.
همچنین 34 درصد پاسخگویان برای انتخاب پشت اسكناس گزینه چهره دانشمندان، نویسندگان و شعرای ایرانی را انتخاب كرده اند.
یادآور می شود،' شمس الدین حسینی' وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته در مورد حذف چهار صفر از پول ملی و زمان اجرای آن بیان داشت : این طرح باید در مجلس به قانون تبدیل شود كه با انتخابات پیش روی مجلس بعید می دانم در سال جاری مورد بررسی قرار بگیرد.
وی افزود: اجرای این طرح موجب بازیافت اسمی ارزش پول ملی می شود كه امیدواریم سال آینده به مرحله اجرا برسد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: بانك مركزی
  ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۴:۱۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد