تغيير شيوه حراج سكه در بانك كارگشايی

تغيير شيوه حراج سكه در بانك كارگشايی
بانك مركزي از بررسي پيشنهادي خبر داد كه در صورت تاييد نهايي، شيوه حراج سكه در بانك كارگشايي تغيير مي‌يابد و بسته‌هاي 100 تايي كنوني در قالب بسته‌هاي كوچك‌تري به صورت نقدي عرضه مي‌شود
بانك مركزي از بررسي پيشنهادي خبر داد كه در صورت تاييد نهايي، شيوه حراج سكه در بانك كارگشايي تغيير مي‌يابد و بسته‌هاي 100 تايي كنوني در قالب بسته‌هاي كوچك‌تري به صورت نقدي عرضه مي‌شود؛ كارشناسان پولي اين پيشنهاد را با هدف مديريت بازار در شرايط حاضر و ضرورت عرضه سكه براي شكستن سطح قيمت‌هاي كنوني ارائه كرده‌اند. به اعتقاد كارشناسان، با توجه به افزايش نرخ سود سپرده‌ها و تقويت احتمال خروج بخشي از نقدينگي از بازار ضرورت دارد كه سياست عرضه سكه به شكل نقدي در دستور كار قرار گيرد تا حباب موجود با شدت بيشتري تخليه شود. پيشنهاد ارائه شده از سوي كارشناسان بر سه محور استوار است. عرضه سكه نقدي در بانك كارگشايي با بسته‌هاي كوچك‌تر از حجم 100 تايي كنوني، توسعه شعب حراج‌كننده از پنج شهر به شهرهاي بيشتر و توقف پيش فروش سكه با توجه به تحقق اهداف بانك مركزي در جذب نقدينگي و شكستن صف‌ها، محور‌هاي پيشنهاد ارائه شده را تشكيل مي‌دهد. مديران بانك مركزي با استقبال از اين پيشنهاد از بررسي آن در روزهاي آتي خبر دادند.
سخنگوی بانک ملی نیز با تاکید براینکه پیش‌فروش سکه شش ماهه نیز این هفته در این بانک بدون تغییر نرخ خواهد بود، گفت: استقبال از این طرح به شدت کاهش یافته است. حسین دشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره وضعیت پیش‌فروش سکه در هفته جاری از طریق بانک ملی اظهار کرد: بانک مرکزی تا این لحظه دستورالعمل جدیدی را برای پیش‌فروش سکه به بانک ملی ابلاغ نکرده است. وی افزود: برهمین اساس پیش‌فروش سکه‌ در هفته جاری فقط برای 6 ماهه با قیمت 598 هزار و 900 تومان خواهد بود. سخنگوی بانک ملی با تاکید براینکه همچنان پیش‌فروش سکه‌های چهار ماهه در این بانک متوقف است، گفت:‌ استقبال مردم از سکه‌های پیش‌فروش کاهش یافته است. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۸:۲:۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد