چاپ چک‌پول‌های درشت با رفع موانع

چاپ چک‌پول‌های درشت با رفع موانع
دبیركل بانك مركزی از راه اندازی سامانه اینترنتی پیش فروش سكه در هفته آینده خبر داد.
دبیرکل بانک مرکزی در ادامه درباره دسته‌بندی ‌چک‌ها توسط این بانک‌ گفت: بحث دسته‌بندی چک‌ها با توجه به برخی دسترسی‌هایی که پیش‌بینی کردیم قرار است به نوعی صورت گیرد که به عنوان نمونه طرفین معامله اطمینان حاصل کنند که فرد صادر کننده چک دارای اعتبار است یا خیر.
احمدی ادامه داد: دسته‌بندی چک‌ها تدابیر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را می‌طلبد که بر همین اساس دستورالعمل‌هایی نیاز است تا بتوانیم آن را در کمیسیون فرعی شورای پول و اعتبار مطرح کنیم.
احمدی تاکید کرد: به محض اینکه شورای پول و اعتبار طرح بانک مرکزی را در خصوص دسته‌بندی چک‌ها تصویب کند، اطلاع‌رسانی لازم را انجام خواهیم داد.
احمدی همچنین درباره اعتبارسنجی مشتریان بانکی، گفت: اعتبارسنجی مشتریان بانکی کاری است که هر چند در ارکان بانک مرکزی انجام خواهد شد ولی عملا توسط نهادی دیگر باید مورد اجرا قرار گیرد؛ رتبه‌بندی اعتباری در حوزه بانک مرکزی است.
دبیرکل بانک مرکزی در ادامه سخنان خود درباره بانکداری الکترونیک و جایگاه آن در ایران بیان کرد: در مورد بانکداری الکترونیک نرخ رشد را باید در قیاس با کشورهای منطقه در نظر بگیریم که البته این قیاس آمار مطلوبی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها بانکداری الکترونیک کمک بسیار مطلوبی را به سیستم بانکی کرد، گفت: تکیه مردم به پرداخت سیستمی به جای پرداخت‌های نقدی در هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل متحول شد و اکنون در مورد پرداخت‌های خود آمارها حکایت از انجام بیش از 92 درصد پرداخت‌ها از طریق سیستم الکترونیکی دارند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: ایسنا
  ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۶:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد