بازگشت رونق نسبی به بازار بورس

بازگشت رونق نسبی به بازار بورس
تالار شیشه ای بورس تهران هفته آخر دی ماه را کمی گرمتر از هفته های قبل پشت سر گذاشت.

تالار شیشه ای بورس تهران که این هفته را با رونق نسبی شروع به کار کرده بود با ایستادن بر روی رقم 79 هزار و 382 واحد به کار خود پایان داد.

حسینی مقدم معاون شرکت بورس گفت : بازار در یک سری از حوزه ها به اطمینان خاطر بیشتری رسیده و به همین دلیل با اندک رونقی کار خودش را به پایان رسانده است.

وی ادامه داد: نرخ ارز در هفته جاری ثبات بیشتری را تجربه کرد و بازار همچنان منتظر خبرهای سیاسی بین المللی مانند سوگند ریاست جمهوری در امریکاست که تا پایان هفته تکلیفش روشن شود و قطعاً بازار مسیر خود را پیدا خواهد کرد.

نماد بانک ها که بخش مهمی از سرمایه و منابع بورس را در اختیار دارند همچنان در بازار سرمایه بسته هستند.

شهبازی کارگزار بورس در این باره گفت: بانک ها 20 تا 30 درصد حجم بازار هستند و اگر نمادشان باز شود بخش عمده ای از منابعی که در حال حاضر قفل است آزاد می شود و در بازار گردش پیدا می کند.

در هفته جاری چهارمین صندوق ضریب ساختمان به ارزش 10 میلیارد تومان پذیره نویسی شد.
فاضلیان مدیرعامل تأمین سرمایه بانک مسکن گفت: سود انتظاری این صندوق سالیانه 19 درصد است و اگر رشد در بخش مسکن اتفاق بیفتد سرمایه گذاران از نرخ بازدهی بالاتری برخوردار خواهند شد.
خودروسازان با در اختیار داشتن 20 درصد سهم بازار همچنان یکه تاز این بازار هستند.
روح بخش کارشناس بورس گفت: در هفته جاری خودروسازان با در اختیار داشتن 20 درصد سهم بازار ، محصولات شیمیایی 19 درصد سهم بازار و فلرات اساسی 7 درصدبازار در مجموع 46 درصد گردش معاملات در اختیار گرفتند.

اما این بازار چقدر می تواند انتظارات سهامداران را در هفته های آینده تأمین کند.

مولایی کارشناس بورس گفت: اگر گزارش های 9 ماهه و پیش بینی هایی که از سال 96 به دست می آید ، خوب باشد و پیش بینی های واقعی شرکت ها را نشان بدهد بازار باید روند خوبی در آینده داشته باشد.
ثبات نرخ ارز در هفته جاری باعث شد که سرمایه گذاران با خیالی آسوده سرمایه خودشان را به این بازار وارد کنند و این امر باعث شد رونق نسبی به این بازار برگردانده شود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۶:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد