دو دستاورد طرح پيش فروش سکه

دو دستاورد طرح پيش فروش سکه
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در جلسه هم اندیشی مدیران عامل بانک ها گفت : تنظیم بازار طلا و سکه و جمع‌آوری نقدینگی دو دستاورد طرح پیش فروش سکه است.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در جلسه هم اندیشی مدیران عامل بانک ها گفت : تنظیم بازار طلا و سکه و جمع‌آوری نقدینگی دو دستاورد طرح پیش فروش سکه است.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی نشست هم اندیشی محمود بهمنی با مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره بانکها باهدف ارائه راهکارهایی برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بانک مرکزی برگزار شد.
بهمنی در این مراسم از ایجاد کمیته اجرایی تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بانک مرکزی خبر داد و با اشاره به طرح پیش‌فروش سکه و آغاز تحویل مسکوکات طلا از 29 فروردین گفت : در بازه زمانی قبل از اجرای طرح باتوجه به اینکه بازار آتی، سکه را با مبلغ بیش از 800 هزار تومان معامله می‌ کرد و شاهد رشد فزاینده قیمت سکه بودیم ،بانک‌مرکزی با اجرای طرح پیش‌فروش سکه ابتکار عمل را به‌دست گرفت و موجب ثبات قیمت سکه شد.
وی با تشکر از بانک‌ملی به عنوان بانک عامل طرح پیش‌فروش سکه تاکید کرد:با این طرح بانک‌مرکزی به دو هدف اصلی تنظیم بازار و جمع‌آوری نقدینگی نائل شد.
بهمنی در باره تأثیر طرح پیش فروش سکه بر بازار ارز گفت :خوشبختانه با این طرح بازار ارز نیز تقریباً رو به ثبات قدم نهاد و بانک مرکزی نیز به دنبال ایجاد ثبات قیمت ارز است.
رئیس شورای پول و اعتبار با تأکید بر برنامه مدون سیستم بانکی برای بازرسی گفت : بازرسی را تقویت کنید و این امر با حسابرسی های داخلی و ارائه اطلاعات حسابرسان به هیئت مدیره بانک ها ، امکان پذیر خواهد بود.
بهمنی با تاکید بر ایجاد ثبات و کاهش نرخ ارز و سکه ؛ کاهش رشد نقدینگی به 19.4را یک موفقیت برای سیستم بانکی برشمرد و افزود:این نتیجه حاصل زحمات همکاران در سیستم بانکی است و باید این تلاشها ادامه پیدا کند.
رئیس کل بانک مرکزی با ابراز امیدواری برای نظم پولی در سال جاری خاطر نشان کرد: مدیریت منابع باید مد نظر قرار گیرد و اینگونه نباشد که بیش از منابع جمع‌آوری شده، مخارج داشته باشیم ، در غیر این صورت ، هزینه‌هایی به سیستم بانکی تحمیل خواهد شد.
بهمنی با بیان اینکه مسئله جمع‌آوری ایران‌چک‌ها ،چالش سیستم بانکی در سال جاری است ، تاکید کرد:جمع‌آوری ایران چک‌ها منطقی نیست و تأثیری برحجم پول نخواهد داشت زیرا به میزان چاپ ایران چک ، پول از جریان خارج یا بلوکه می شود.
وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از ارزش اسکناس و مسکوک ، ایران چک است افزود: با خارج کردن این حجم ‌باید مبالغ هنگفتی اسکناس چاپ شود که مستلزم کاغذ، مرکب، دستگاه و نیروی انسانی است و هزینه فراوانی خواهد داشت و به زیان اقتصاد ملی خواهد بود ، مگر اینکه معادل آن اسکناس درشت چاپ شود.
بهمنی افزود : با خارج کردن چک پول ها در بحث شمارش، حمل و نقل پول و موارد مشابه ، زحمات و هزینه‌های زیادی هم برای مردم و هم برای سیستم بانکی به‌وجود خواهد آمد.
وی با تشکر از سیستم بانکی در بحث تعدیل نرخ سود تأکید کرد: این موضوع ‌باید همواره مورد توجه بانکها قرار گیرد.
در این جلسه مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره بانکها به بیان دیدگاه ها و نظرهای خود پرداختند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۰:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد