تبديل 70% سکه پيش خريد به شيوه های جايگزين

تبديل 70% سکه پيش خريد به شيوه های جايگزين
بانک مرکزی از سررسید تحویل حدود 22 درصد از‌ سکه‌های پیش فروش شده خبرداد و اعلام کرد : 70 درصد سکه های پیش فروش شده به ابزارهای جایگزین تبدیل شده است.
بانک مرکزی از سررسید تحویل حدود 22 درصد از‌ سکه‌های پیش فروش شده خبرداد و اعلام کرد : 70 درصد سکه های پیش فروش شده به ابزارهای جایگزین تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار ما ، مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به فراهم شدن امکان استفاده ترکیبی از شیوه های جایگزین به جای دریافت سکه های پیش خرید شده گفت : تعداد قابل توجهی از سکه‌هایی که هنوز زمان تحویلشان نرسیده ، به ابزارهای جایگزین تبدیل شده است .
وی با اشاره به جذابیت اوراق گواهی سپرده با نرخ سود 24 درصد که از زمان پیش خرید محاسبه و پرداخت می شود ، استقبال از ان را فزاینده اعلام و اضافه کرد : استفاده از ابزارهای جایگزین به چهار برابر سکه‌های دریافتی رسیده ‌است.
قربانی گفت : به ازای هر یک سکه دریافتی، بیش از 4 سکه به اوراق گواهی سپرده یا سایر ابزارهای جایگزین تبدیل شده است.
این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به اینکه زمان تحویل درصد بالایی از سکه‌های پیش فروش شده اواخر هفته جاری و هفته آینده است ، به افرادی که به دریافت اوراق گواهی سپرده به جای دریافت سکه تمایل دارند ، توصیه کرد برای پرهیز از ازدحام در شعب بانک ملی و صرفه‌جویی در وقت و زمان خود، زمان مراجعه به بانک را به روز اخر موکول نکنند.
مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی همچنین از افرادی که مایل به دریافت سکه‌های پیش‌خرید شده هستند ، خواست زمان مراجعه به بانک را مدیریت کنند تا در روزهای اوج سررسید با ازدحام مواجه نشوند.
قربانی با اشاره به افزایش اختیار پیش خریداران سکه گفت : امکان تبدیل بخشی از سکه‌ها به ابزارهای جایگزین نیز فراهم شده است و هموطنانی که قصد دارند تعدادی از سکه های ثبت نامی را در سررسید دریافت کنند اما تعداد دیگری از آن‌ را به گواهی سپرده تبدیل کنند ، می‌توانند بدون توجه به موعد تحویل سکه برای تبدیل ان به گواهی سپرده با سود 24 درصد به شعبه مربوط مراجعه و از این امکان استفاده کنند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۳:۲۹:۵۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد